۵ مورد از بهترین بازی های PlayStation Now که ارزش تجربه کردن را دارند

۵ مورد از بهترین بازی های PlayStation Now که ارزش تجربه کردن را دارند

در این مطلب از گنوپلی قصد داریم به بررسی 5 مورد از بهترین بازی های سرویس PlayStation Now بپردازیم.

اگر از طرفداران و کاربران کنسول های پلی استیشن هستید حتما با نام سرویس PlayStation Now آشنایی دارید. در ادامه این مطلب از گنوپلی قصد داریم به برخی از محبوب‌ترین و بهترین بازی های PlayStation Now اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

سرویس PlayStation Now چیست؟

پلی استیشن Now که به نام PS Now هم شناخته می‌شود، سرویس اشتراک بازی سونی است که به گیمرها اجازه می‌دهد تا در ازای پرداخت مبلغی، بازی‌های عرضه شده برای کنسول‌های قبلی سونی را روی کنسول‌های جدید، پلی استیشن ویتا و PS TV و همچنین برخی از تلویزیون‌های هوشمند، بازی کنند.

با وجود اینکه ایده این سرویس بسیار جذاب است اما به دلیل بازی‌های قدیمی همواره یک قدم عقب‌تر از رقیبش یعنی سرویس گیم پس ایکس باکس (Xbox Game Pass) قرار دارد. با این حال امروز قرار است به بهترین بازی های PlayStation Now اشاره کنیم که چند نامزدی در مراسم گیم آواردز را هم بدست آورده‌اند.

بهترین بازی های PlayStation Now

۱. The Last of Us

بازی آخرین بازمانده از ما یا «The Last of Us» یکی از محبو‌بترین بازی‌های انحصاری سونی محسوب می‌شود که نسخه دوم آن هم ماه‌های پیش جایزه‌های بسیار زیادی برده است.

بازی The Last of Us در سال ۲۰۱۳ و توسط شرکت ناتی داگ ساخته شده و به‌ طور انحصاری برای کنسول پلی‌ استیشن ۳ منتشر شده‌ است.

در نمایشگاه ای۳ ۲۰۱۲، آخرین بازمانده از ما توانست ۵ جایزه از جمله بهترین نمایش، بهترین بازی، بهترین بازی کنسولی، بهترین اکشن ماجراجویی و بهترین صدا را از آن خود کند.

The Last of Us یک بازی اکشن ماجراجویی و ترس و بقا از نگاه سوم شخص است. در این بازی گیمر کنترل شخصیت جوئل که یک پدر تنها است و در مزرعه‌ای نزدیک آستین در تگزاس با دختر 12 ساله‌اش سارا زندگی می‌کند را به دست می‌گیرد.

در این بازی کشور آمریکا یک شب با شیوع نوعی کپک کوردیسپس مواجه می‌شود که جمعیت را به هیولاهای آدمخوار تبدیل می‌کند. بازی از مبارزات با سلاح گرم و سرد، جنگ‌های تن به تن و همچنین از سیستم سنگرگیری نیز بهره می‌برد. دشمنان بازی معمولاً از انسان‌های مبتلا و افراد بازمانده دیگری که ضد جوئل و الی هستند، تشکیل شده‌اند.

۲. Red Dead Redemption

بازی «رد دد ردمپشن» یا «رستگاری سرخپوست مرده» یک بازی ویدئویی در سبک اکشن ماجراجویی و تیراندازی سوم شخص محصول سال ۲۰۱۰ شرکت راک‌استار گیمز است که برای پلی‌ استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰ ساخته‌ شده و در ۱۸ مه ۲۰۱۰ منتشر شد.

بازی Red Dead Redemption  یک بازی جهان باز وسترن با دید سوم شخص است که همه جور موجود زنده‌ای از خرس گریزلی، گوزن شمالی، گرگ، گاومیش گرفته تا راکون، یوزپلنگ، کرکس و مار زنگی پیدا می‌شود، و مهم‌تر این‌که گیمر می‌تواند با شکار این موجودات به کسب درآمد بپردازد.

نکته جالب این بازی حرکات بسیار واقعی اسب ها است. راک‌استار با بهره‌گیری از تکنولوژی ضبط حرکت به ساخت اسبها بازی پرداخته‌است. 

جالب است بدانید ساخت رد دد ردمپشن نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار هزینه در برداشته‌ است. قسمت دوم بازی یعنی Red Dead Redemption II که جوایز متعددی را هم کسب کرد در اصل وقایع قبل از این قسمت را در بر می‌گیرد.

۳. God of War 2

خدای جنگ ۲ ( God of War II) یک بازی ویدئویی به سبک اکشن-ماجراجویی و هک اند اسلش است که توسط استودیو سنتا مونیکا توسعه یافته و به‌وسیلهٔ سونی اینتراکتیو انترتینمنت برای نخستین بار در ۱۳ مارس ۲۰۰۷ در  برای کنسول پلی استیشن ۲ منتشر شده‌است. این بازی دومین دنبالهٔ God of War است مه در سال ۲۰۰۵ منتشر شده بود.

این بازی با الهام از اساطیر یونانی، و در یونان باستان روایت می‌شود و موضوع اصلی آن دربارهٔ انتقام است. بازیکن کنترل قهرمان اصلی داستان به نام کریتوس، خدای جنگ جدید را بر عهده دارد که اریس، خدای جنگ سابق را کشته است. کریتوس از سوی زئوس، پادشاه المپ نشینان مورد خیانت قرار می‌گیرد که او را کشته و از خدا بودن سلب کرد. کریتوس به آرامی به جهان زیرزمینی کشیده شد، اما توسط تیتان گایا نجات پیدا کرد که به او دستور داد خواهران سرنوشت را پیدا کند، زیرا آن‌ها قادر بودند به کریتوس توانایی سفر در زمان و برگشت به گذشته را دهند تا از زئوس انتقام خود را بگیرد و از خیانت او جلوگیری کند.

۴. Uncharted 2: Among Thieves

بازی آنچارتد ۲: درمیان دزدان (Uncharted 2: Among Thieves) به سبک اکشن ماجراجویی است که توسط شرکت ناتی داگ ساخته شده و سونی  آن را در سال ۲۰۰۹، به‌طور انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۳ منتشر کرده‌است.

آنچارتد ۲: درمیان دزدان در واقع دنباله بازی آنچارتد: اقبال دریک «Uncharted: Drake's fortune» که در سال ۲۰۰۷ عرضه شده‌است. داستان بازی دو سال پس از اقبال دریک روایت می‌شود، و در بخش تک‌نفره داستان بازی به دنبال ماجراجویی ناتان دریک است که با کلویی فرازر و النا فیشر برای جستجوی سنگ سینتامانی و شانگری-لا هم دست شده‌است؛ در حالی که با گروهی مزدور به رهبری زوران لازارویچ و دوست قدیمی‌اش هری فلین به مبارزه می‌پردازد.

جالب است بدانید Uncharted 2: Among Thieves تا دسامبر ۲۰۱۱، به فروشی بیش از ۶ میلیون نسخه در سراسر جهان دست پیدا کرد.

۵. Horizon Zero Dawn

هورایزن زیرو داون (Horizon Zero Dawn) یک بازی ویدئویی در سبک نقش‌آفرینی اکشن و جهان باز است که توسط شرکت گوریلا گیمز توسعه یافته و به‌وسیلهٔ سونی در فوریه سال ۲۰۱۷ برای کنسول پلی‌ استیشن ۴ منتشر شده‌است.

شخصیت اصلی بازی دختری جوان به نام اِلوی (Aloy) است، یک شکارچی و تیراندازی ماهر که در جهانی پرجنب و جوش که ساکنین آن موجودات مکانیکی مرموزی به‌شمار می‌روند، به کاوش می‌پردازد. بازی محیطی جهان باز را برای کاوش در اختیار الوی می‌گذارد در حالی که او قادر به انجام مأموریت‌های اصلی و فرعی مرتبط با داستان است. بازیکن باید با استفاده از نیزه، سلاح‌های دوربرد و تاکتیک‌های مخفی‌کاری به مبارزه با موجوداتی مکانیکی تحت عنوان ماشین‌ها بپردازد که همچنین از بقایای آن‌ها نیز می‌تواند برای منابع خود استفاده کند. سیستم مهارت درختی برای بازیکن توانایی‌های جدید و پاداش‌های مجهول را فراهم می‌نماید.

بعد از اینکه Horizon Zero Dawn بیش از 10 میلیون نسخه در کنسول PS4 فروخت، اکنون، گوریلا گیمز در حال بازگشت به این جهان داستانی است و قرار است Horizon Forbidden West  را در کنسول PS5 به ما ارائه دهد.

خرید بازی از گنوپلی

فروشگاه گنوپلی یک مرجع دوست داشتنی برای خرید بازی‌های پلی استیشن ۴، بازی‌های پلی استیشن ۵، بازی‌های ایکس باکس وان و بازی‌های ایکس باکس های جدید سری ایکس و سری اس است که شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را خریداری کنید.

همچنین یکی از خدمات جالب فروشگاه گنوپلی خرید و فروش بازی‌های کارکرده و دست دوم است که شما می‌توانید دیسکت بازی‌هایی که به پایان رسانده‌اید را از طریق گنوپلی به فروش برسانید و بازی‌های جدید که دوست دارید را تهیه کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد