بررسی بازی اساسین کرید والهالا Assassin’s Creed Valhalla

بررسی بازی اساسین کرید والهالا Assassin’s Creed Valhalla

در این مطلب از گنوپلی قصد داریم به بررسی بازی اساسین کرید والهالا (Assassin’s Creed Valhalla) و راهنمای تروفی های اساسین والهالا بپردازیم.

همانطور که می‌دانید بازی‌های انحصاری هر کنسول بازی‌های ویدئویی، نقش مهمی در محبوبیت و استقبال از آن کنسول دارد. پس از رونمایی سونی از کنسول نسل نهم خود یعنی پلی استیشن 5، مسئله مهمی که برای کاربران سونی حائز اهمیت است، بازی‌هایی است که PS5 از آن‌ها پشتیبانی می کند. یکی از معروف‌ترین این بازی‌ها، بازی اساسین کرید والهالا است که قصد داریم در این مطلب به معرفی و بررسی آن بپردازیم.

شماره جدیدی از سری بازی اساسین کرید (Assassin’s Creed) که با نام Assassin’s Creed Valhalla معرفی و منتشر شده است، داستان وایکینگ‌های مبارز را در سرزمین‌های شمالی روایت می‌کند. مجموعه بازی‌های اساسین کرید حاصل تلاش یکی از معتبرترین استودیوهای بازی سازی یعنی  یوبی سافت (Ubisoft) است. در ادامه به توضیح دقیق این بازی می‌پردازیم.

داستان بازی اساسین کرید | بررسی بازی assassins creed valhalla

وایکینگ (Viking) به اقوامی از شمال اروپا و مناطق سردسیر این قاره یعنی دانمارک، نروژ، اسکاندیناوی و سوئد گفته می‌شود که بر خلاف تصور مردم در قرون 8 تا 11 میلادی، جزو قشر پیشرفته جوامع آن زمان به حساب می‌آمدند و طبق وقایع تاریخی، انسان‌های وحشی و خشنی نبودند. این گروه در قرن نهم میلادی به انگلستان مهاجرت کردند و همان جا ساکن شدند. داستان بازی اساسینز کرید واهالا نیز مربوط به همین دوره از تاریخ است.

بازی اساسینز کرید والهالا (Assassin’s Creed Valhalla) داستان وایکینگی به نام ایور (Eivor) است که در ابتدای بازی والدین خود را از دست می‌دهد و در واقع این بازی داستان جنگ بی‌پایان انجمن مخفی قاتلین یعنی اساسینز کرید با دشمنان همیشگی خود یعنی فرقه قدما را روایت می‌کند. این فرقه با نفوذ زیادی که در دولت داشتند، دست به جنایات زیادی می‌زنند.

بخش علمی تخیلی داستان و شخصیت اصلی آن یعنی ایور، این بازی را جذاب و دیدنی کرده و مخاطب را وادار می‌کند که تا پایان داستان همراه شود. شخصیت‌های معرفی شده در داستان، از ایور جنگجو گرفته تا برادر ناتنی‌اش سیگورد و همه اعضای فرقه، همگی باور پذیر هستند و باعث می‌شود مخاطب با آن‌ها احساس نزدیکی داشته باشد. صداگذاری حرفه‌ای و انتخاب صداپیشگان مناسب هم یکی دیگر از دلایل جذاب شدن این بازی است.

بررسی بازی اساسین کرید والهالا

گرافیک بازی اساسینز کرید والهالا

موقعیت‌های جغرافیایی متفاوت و زیبایی در این بازی به تصویر کشیده شده که جذابیت داستان را چندین برابر کرده است. طبیعت سرسبز، سرزمین‌های پوشیده از برف و مکان‌های جادویی، به کمک موتور بازی سازی یوبی سافت یعنی انویل (Anvil) به زیبایی به تصویر کشیده شده است.

این موتور بازی سازی، یکی از موتورهای اختصاصی یوبی سافت است که مرتبا در حال بروز رسانی و مجهز شدن به قابلیت‌های جدید است. یوبی سافت از این موتور برای ساخت دو سری بازی محبوب خود به نام‌های Assassin’s Creed و Prince of Persia استفاده کرده است. یکی از قابلیت‌های ویژه این موتور بخش Photo Mode است که دست شما را در شکار صحنه‌های فوق العاده بازی باز می‌گذارد. مطمئن باشید به زودی و به لطف این قابلیت، تصاویر هیجان انگیز زیادی از این بازی منتشر می‌شود.

افکت‌های نورپردازی و سایه زنی زیبایی توسط همین موتور و نسخه Anvil Next 2.0 اجرا می‌شود که باعث ایجاد صحنه‌های زیبایی شده است. صحنه‌های طلوع و غروب به واسطه همین نورپردازی، قابل مشاهده است.

موسیقی بی‌نقص این بازی هم اثری از  جسپر کید است که از یک متخصص موسیقی شمال اروپا برای این بازی کمک گرفته است. در این بازی از انواع مختلف موسیقی استفاده شده است، از موسیقی حماسی مخصوص رزم گرفته تا موسیقی مخصوص بزم. در همه آن‌ها از سازهای مخصوص اسکاندیناوی مانند فلوت، شیپورهای بزرگ و سازهای کوبه‌ای استفاده شده است. وایکینگ‌ها از سازهایی مانند شیپور بزرگ برای فرمان دادن به سربازان در جنگ‌ها استفاده می‌کردند.

نقد و بررسی اساسین کرید والهالا

گیم پلی بازی اساسینز کرید والهالا

مقدمه بازی در نروژ، سرزمینی پوشیده از برف و یخ اتفاق می‌افتد. زندگی در چنین شرایط سختی، نشانه مقاومت بالای مردمان این سرزمین است. بخش‌های ابتدایی بازی به زمینه سازی و ایجاد شناخت در مورد این قوم مقاوم می‌پردازد. پس از ظاهر بازی، در سطح عمیق‌تر یعنی در گیم پلی هم سعی شده به معرفی جامعه چند لایه و پیچیدگی وایکینگ‌ها پرداخته شود.

یکی از بخش‌های جذاب بازی اساسینز کرید والهالا، ساخت دهکده و مقر فرماندهی شما است که به تدریج قابلیت‌های بسیاری را به قهرمان داستان اضافه می‌کند. ماهیگیری، شکار، تجارت، آهنگری، گنج یابی و سیاست همه در دل دهکده اصلی بازی گنجانده شده است و همین کافیست تا شما را ساعت‌ها مشغول بازی کند. خصوصا که ماموریت‌های طراحی شده، همه از یک رشته ماموریت پشت سر هم تشکیل شده‌اند.

در بازی اساسینز کرید والهالا، دشمنان مختلفی وجود دارند که می‌توان برای مقابله با هر کدام تاکتیک خاصی را به کار برد. گاهی نبرد تن به تن و گاهی هم جنگ از راه دور.

بررسی assassin's creed valhalla

مبارزات در بازی اساسینز کرید والهالا

اساسینز کرید والهالا در بخش گیم پلی مبارزات عملکرد مناسبی ندارد. هنگامی که در بالاترین درجه سختی، بازی می‌کنید، به شکل عجیب و غیر منطقی می‌میرید که این مسئله حوصله سر بر است. به عنوان مثال ممکن است با 2 ضربه بمیرید، در حقیقت بازی امکانی برای ماندن در نبرد برای شما فراهم نمی‌کند. به همین دلیل برای زنده ماندن نمی‌توانید درگیری فعالی در نبردها داشته باشید.

علاوه بر مبارزات این بازی در بخش حرکات آکروباتیک و پارکور هم چندان هیجان انگیز ظاهر نشده است. این بخش به ساده‌ترین شکل ممکن ارائه شده و گاها دیده می‌شود که حتی برخی از قوانین فیزیک را هم زیر پا می‌گذارد. این موضوعات باعث می‌شود تا اساسینز کرید والهالا در بخش اکشن، به خوبی دیگر بخش‌ها نباشد.

البته این بازی سرگرمی‌های لذت بخشی هم دارد که در سراسر نقشه بازی گسترده شده است. یکی از جذاب‌ترین این سرگرمی‌ها، پرسش و پاسخ‌های شعرگونه است که در قالب یک مبارزه انجام می‌شود. در این بخش افراد شعر می‌خوانند و بازی برای جواب چند گزینه در اختبار شما می‌گذارد که باید با در نظر گرفتن ریتم، اندازه، قافیه و معنا، پاسخ مناسب را انتخاب کنید. کاری که چندان آسان نیست.

جمع بندی اساسینز کرید والهالا

با وجود انتقاداتی که درباره مبارزات به این بازی وارد است، این بازی بهتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. Assassin’s Creed Valhalla یک بازی سرگرم کننده است که گرافیک زیبا و موسیقی دلنشینی دارد. شاید نتوان از این بازی به عنوان یک شاهکار نام برد، اما می‌تواند عنوان مفرحی باشد که ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

راهنمای تروفی و اچیومنت‌های اساسینز کرید والهالا

تروفی و اچیومنت‌های این بازی به گونه‌ای است که بازیکنان باید تمامی محیط‌های بازی را پاکسازی کنند تا بتوانند همه آن ها را کسب نمایند. در این بخش اطلاعات کلی در اختیار گیمرها می‌گذاریم تا بتوانند ساده‌تر از گذشته تمامی تروفی و اچیومنت‌ها را کسب کنند.

  • درجه سختی تروفی و اچیومنت‌ها: 3.5 از 10
  • مدت زمان لازم برای کسب همه تروفی‌ و اچیومنت‌ها: 120 ساعت
  • تعداد تروفی‌ها: 51 تروفی، معادل 1335 امتیاز ( 35 تروفی برنز، 14 تروفی نقره، یک تروفی طلا، یک تروفی پلاتینیوم)
  • تعداد اچیومنت‌ها: 50 اچیومنت معادل 1000 امتیاز
  • تروفی و اچیومنت‌هایی که از دست می‌دهید: تروفی و اچیومنت Completionist All the way که مربوط به بخش‌های جمع آوری بازی است. به خاطر باگ بازی، لازم است قبل از ورود به هر منطقه ابتدا بازی را به صورت دستی ذخیره کنید و سپس کامل پاکسازی نمایید.
  • آیا درجه سختی بازی روی تروفی و اچیومنت‌ها تاثیری دارد؟ خیر. می‌توان تمام تروفی و اچیومنت‌ها را در درجه Easy کسب کرد.
  • حدقل دفعاتی که باید بازی را تمام کنید: یک دور
  • آیا پس از اتمام بخش داستانی، می‌توان در محیط آزادانه گشت و گذار کرد؟ بله

اخبار بازی

اساسینز کرید والهالا بزرگترین عنوان لانچ سوبی سافت در رایانه‌های شخصی است

اساسینز کرید والهالا بزرگترین لانچ شرکت یوبی سافت روی رایانه‌های شخصی است. شرکت یوبی سافت در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد که والهالا بیش از سایر عناوین اساسینز کرید فروش داشته است. این شرکت، طبق اظهاراتی که از جانب خودش منتشر شده، بخشی از این موفقیت را مدیون عرضه این عنوان از طریق استور یوبی سافت کانکت است.

بروز رسانی جدید بازی، گزینه‌های بیشتری را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد

بروز رسانی جدید اساسینزکرید والهالا به بازیکنان کنسول‌ها اجازه می‌دهد که بین مد گرافیکی و اجرا یکی را انتخاب کنند. در واقع بروز رسانی بعدی بازی، یعنی نسخه 1.04، یک گزینه جدید را برای انتخاب میان دو حالت گرافیکی و عملکرد اجرا اضافه می‌کند. حالت عملکرد اجرا سطح گرافیک بازی را به نحوی تنظیم می‌کند که بازی با نرخ ثابت 60 فریم بر ثانیه اجرا شود، در حالیکه در مد گرافیکی، بازی با نرخ ثابت 30 فریم بر ثانیه و با حداکثر وضوح اجرا می‌شود. به مد گرافیکی، مد کیفیت هم گفته می‌شود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: PS4 بخریم یا PS5 ؟ مقایسه کنسول‌ های پلی استیشن 4 و 5

خرید بازی اساسین کرید والهالا

اگر قصد خرید بازی اساسین کرید والهالا را دارید، فروشگاه گنوپلی شرایط خرید قسطی همه بازی های پلی استیشن 4 را از طریق سایت لندو فراهم کرده است.

اگر از طرفداران بازی هستید فراموش نکنید که نظر و تجربه خود را با سایر گیمرهای سایت گنوپلی در میان بگذارید.

در پایان می‌توانید تریلر بازی اساسین کرید والهالا را تماشا کنید:

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد