نقد و بررسی بازی battlefield 2042

نقد و بررسی بازی battlefield 2042

در این مطلب از گنوپلی قصد داریم به نقد و بررسی بازی battlefield 2042 برای پلی استیشن و ایکس باکس بپردازیم.

بازی‌های تیراندازی نظامی، همیشه بخشی از صنعت بازی‌های ویدیویی بوده‌اند و سری Battlefield هم یکی از بازی‌های همین سبک است که نقش مهمی در سرگرم کردن مخاطبان داشته است. اخرین نسخه‌ای که از سری Battlefield ارائه شد، مربوط به حدود 3 سال پیش است و اکنون نسخه جدید این بازی با نام Battlefield 2042 منتشر شده است. این بازی اگرچه می‌تواند برایتان بسیار جذاب و سرگرم کننده باشد؛ اما متاسفانه مشکلاتی وجود دارند که اصلا قابل چشم پوشی نیستند و مقداری از ارزش این بازی را کم کرده‌اند.

همین ابتدا بیایید نگاهش بیندازیم به تریلر بازی Battlefield 2042 تا ببینیم با چه فضایی روبرو خواهیم بود:

داستان بازی Battlefield 2042

هسته‌ اصلی سری بتلفیلد در این بازی هم دست نخورده است. نبردهای بزرگ، در نقشه‌های بزرگ با حضور بازیکنان بسیار زیاد. این نسخه از سری Battlefield  فاقد بخش داستانی است. در حقیقت استودیو دایس برای ساخت این نسخه تصمیم گرفت حالت داستانی و کمپین را رها کرده و فقط روی حالت چند نفره و محتوای آن تمرکز کند که باید ببینیم آیا در این زمینه موفق بوده یا نه، زیرا در چنین شرایطی، بخش چند نفره بازی باید آنقدر خوب باشد که بتواند جای خالی حالت داستانی بازی را پر کند. بتلفیلد ۲۰۴۲ درحالت کلی بازی خوبی است و در باطن، محتویات زیادی ندارد، اما به‌واسطه‌ی بخش‌های مختلف سعی کرده کاربران را راضی نگه دارد.

وقتی برای اولین بار بازی را آغاز می‌کنید، با 3 گزینه مختلف مواجه می‌شوید. این سه بخش که آنلاین هستنن شامل (Portal،All-out Warfare و همچنین بخش Hazard Zone) می‌باشند که هر کدام از آن‌ها با دیگری متفاوت هستند. شما در بازی می‌توانید به بخش All-Out Warfare بروید که اصلی‌ترین بخش بازی است و در آن جا نقشه‌های بزرگ و چندین وسیله نقلیه و بازیکنان بسیار وجود دارند. بخش Hazard Zone بخشی است که در آن یک تیم 4 نفره رو‌به‌روی سایر تیم‌ها قرار می‌گیرد و یک رقابت جالب توجه را برای همگان ایجاد می‌کند و در نهایت Battlefield Portal که بهترین قسمت بازی است و تعدادی از نقشه‌های قدیمی سری را برای شما جمع آوری کرده است.

همانطور که در پاراگراف قبلی اشاره کردیم بخش اصلی بازی مربوط به All-Out Warfare است. در این بخش شما با ۱۲۸ بازیکن بازی خواهید کرد و امتیازات را جمع آوری کرده و در نبردهایی حماسی مبارزه می‌کنید. نقشه های بزرگ با تعداد بازیکنان زیاد از جمله ویژگی‌های این بخش به حساب می‌آید. در حالی که نتایج رقابت‌ها معمولا نزدیک به هم هستند و فایت‌های نسبتا جذابی را در این بخش تجربه خواهید کرد، اما تعداد دفعات بالای داون شدن و سپس زمان ریسپاون شدن باعث می‌شود تا این بخش اندکی حوصله سر بر باشد.

میزان اکشن هم در برخی رقابت‌ها کم است؛ مثلا فرض کنید که در یک بازی شوتر اول شخص به مدت چند دقیقه تنها کاری که در یک نقشه بزرگ باید انجام دهید، دویدن است و در این زمان حتی یک فایت را هم مشاهده نمی‌کنید. قطعا چنین چیزی برای یک بازی شوتر نکته منفی محسوب می‌شود. با وجود اینکه امکان استفاده از وسایل نقلیه مختلف هم در بازی فراهم شده است اما حتی چنین امکانی هم چیزی از خسته کننده بودن این بخش کم نمی‌کند. امکان پرواز با جنگنده های مختلف و هلیکوپترها و رانندگی با جیپ ها و بعضا تانک‌ها نیز در بازی وجود دارد، اما برخی اوقات نمی‌توانید از این وسایل نقلیه استفاده کنید، به این دلیل که پلیرهای زیادی در حال استفاده از آن هستند و این یک ضد حال اساسی است. اگر یک مچ به خوبی پیش رود شما در نهایت احساسی خوب نسبت به بازی خواهید داشت. مچی با درگیری‌های زیاد، امکان سوار شدن به وسایل نقلیه متفاوت و یارهایی که به درخواست‌های کمک شما جواب می‌دهند و شما را از زمین بلند می‌کنند؛ اما این اتفاق به ندرت در بازی رخ می‌دهد.

مشکل دیگری که با آن مواجه می‌شوید و باعث می‌شود که مدتی در لابی منتظر بمانید، کمبود پلیر در برخی از بخش‌ها است. حتی گاهی پیش می‌آید که تیم شما یارهای کمتری نسبت به تیم حریف دارد و همین باعث می‌شود که تعادل بازی به هم بخورد. در چنین شرایطی تنها راه این است که از مچ خارج شوید و دوباره یک رقابت دیگر را جستجو کنید. البته با توجه به سابقه قبلی بتلفیلد می‌توان انتظار داشت که در ماه‌های آینده این وضعیت برطرف شود. ولی در حال حاضر متاسفانه این مشکل کمبود پلیر در لابی‌ها یک ایراد بزرگ محسوب می‌شود.

مود دیگری که در بالا اشاره شد، Hazard Mode است که به این نسخه از بازی اضافه شده است. این مود نقشه‌های کوچکتری دارد و تعداد بازیکنان آن هم 32 نفر هستند. 8 جوخه در این بخش سعی می‌کنند تا اطلاعات لازم را بدزدند و از منطقه خارج شوند. این مود بسیار سریع است و در آن به طور مداوم مبارزه رخ می‌دهد. شما در این بخش اسکنرهایی را دریافت می‌کنید که درایوهای اطلاعات را روی نقشه نشان می‌دهند. بازیکنان دائم تلاش می‌کنند تا دیتاهای لازم را پیدا کنند و این باعث درگیری‌های جذابی می‌شود. این بخش یک نکته مثبت دیگر هم دارد. همانطور که می‌دانید Battlefield 2042 یک سری اپراتور دارد که هر کدامشان توانایی‌های مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال پزشکان می‌توانند هر کسی را از روی زمین بلند کنند یا Angel به بازیکنان آرمور می‌دهد. به همین ترتیب Sundance به جای چتر نجات یک لباس بالدار دارد که به او کمک می‌کند در هوا به پرواز درآید. به طور کلی 10 اپراتور در بازی وجود دارند که هر کدام ویژگی‌های جالبی را در اختیارتان می‌گذارند.

نقش این اپراتورها در نقشه‌های بزرگ‌تر اساسی‌تر می‌شود که به نظر می‌رسد در بین آن‌ها Hazard نقش خود را بهتر ایفا می‌کند. تفنگ سرنگی Falck می‌تواند به بازیکنان سلامتی تزریق کند و بدین ترتیب شما می‌توانید پشت سنگر Irish پناه بگیرید و به عنوان یک حامی، تیم خود را ریکاوری کنید. تمام این لذت‌ها در حالتی است که بازیکنان با یکدیگر همکاری داشته باشند.

پورتال بتلفیلد Battlefield Portal

مود بعدی که در بازی وجود دارد و در بالا هم به آن اشاره کردیم، Battlefield Portal است. در این بخش اوضاع کمی متفاوت است. Battlefield Portal با اختلاف بهترین ویژگی بازی است و لحظات هیجان انگیزی را برایتان به ارمغان می‌آورد. این حالت به شما اجازه می‌دهد در نقشه‌های قدیمی بازی‌های محبوب Battlefield 1942، Battlefield: Bad Company 2 و Battlefield 3 بازی کنید. بسیاری از نقشه‌های این بازی‌های قدیمی توسط کامیونیتی بتلفیلد ساخته شده‌اند و بسیار جالب هستند. البته در این بخش مشکلاتی مانند مشکلات سرور گاها وجود دارند اما چندان زیاد نیستند و می‌توانید ۴ یا ۵ مچ را بدون هیچ مشکلی در بتلفیلد پورتال بازی کنید.

نکته منفی بزرگی که در این بازی وجود دارد این است که Battlefield Portal به نوعی بزرگترین نقطه قوت بازی هم محسوب می‌شود و هیچ کدام از مودهای جدید نتوانسته‌اند آن طور که باید و شاید، عملکرد مثبتی داشته باشند. چنین چیزی برای عنوانی با قیمت پایه 60 دلار اصلا مناسب نیست. اگر بتلفیلد ۲۰۴۲ یک بازی رایگان با امکان خرید بتل پس و خریدهای درون برنامه‌ای بود، می‌شد تا حدودی از مشکلات آن چشم پوشی کرد، اما مشکل این جاست که این بازی به اندازه کافی زمان برای ساخت داشته است و بارها تاخیر خورده اما با همه این‌ها باز هم نتوانسته یک عنوان بدون مشکل را تحویل گیمرها و علاقه مندان سری دهد.

به طور کلی جدا از اینکه مودهای بزرگ خسته کننده هستند، بازی از مشکل بهینه سازی نیز رنج می برد؛ به گونه‌ای که اگر سیستم قدرتمندی هم داشته باشید، باز هم با استاترها و لگ‌های پی در پی مواجه خواهید شد که همان اندک لذت بازی را هم از بین می برد. بنابراین اگر سیستم معمولی یا ضعیفی دارید، قید بازی کردن بتلفیلد ۲۰۴۲ را بزنید، چرا که این عنوان حداقل در حال حاضر مشکلات بهینه سازی پرشماری دارد، اما اگر بخواهید بازی را با کنسول پلی استیشن 5 تجربه کنید، شاید ارزش یک بار تجربه را داشته باشد.

گرافیک و گیم پلی بازی Battlefield 2042

از لحاظ بصری و گرافیکی این عنوان تجربه بازی در یک فضای خارق العاده را به شما هدیه می‌دهد. نورپردازی و یا رویداد‌هایی مانند گرد باد‌ها و طوفان‌های شن، زیبایی بازی Battlefield 2042 را چندین برابر کرده است. نکته جذاب و جالب دیگر در این نسخه این است که می‌توانید به خوبی تاثیرات یک رویداد طبیعی را در فضای بازی، حس کنید.

در بخش موسیقی و صداگذاری هم Battlefield 2042 عملکرد نسبتا خوبی داشته است. موسیقی بازی گوش نواز است و باعث می‌شود از وجود آن لذت ببرید و هیجانتان در بازی چند برابر شود. صداگذاری‌های اسلحه‌ها، صدای وسایل نقلیه به علاوه افکت‌های صوتی از جمله صدای گرد و خاک، باعث می‌شوند گیمر دیدگاه واقع گرایانه‌تری نسبت به بازی داشته باشد.

جمع بندی و نتیجه گیری

به طور کلی Battlefield 2042 از آن دست بازی‌هایی است که ایده‌های خوبی برای پیاده سازی داشته است، اما سازندگان نتوانسته‌اند آن‌ها را به شکل مناسبی در بازی خود پیاده سازی کنند. این عنوان مشکلات متعددی در بخش سرورهایش دارد و از نظر گرافیکی با وجود عملکرد قابل پذیرش، اما پیشرفت مناسبی نسبت به بازی‌های پیشین سری نداشته است. بهینه سازی بسیار بدی دارد و حتی روی کنسول‌های نسل جدید و کارت‌های High-End هم لگ های شدید و استاترهای اعصاب خردکنی به همراه خواهد داشت.

خرید بازی Battlefield 2042

 فروشگاه گنوپلی یک مرجع دوست داشتنی برای خرید بازی‌های پلی استیشن ۴، بازی‌های پلی استیشن ۵، بازی‌های ایکس باکس وان و بازی‌های ایکس باکس های جدید سری ایکس و سری اس است که شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود از جمله بازی Battlefield 2042 را خریداری کنید.

همچنین یکی از خدمات جالب فروشگاه گنوپلی خرید و فروش بازی‌های کارکرده و دست دوم است که شما می‌توانید دیسکت بازی‌هایی که به پایان رسانده‌اید را از طریق گنوپلی به فروش برسانید و بازی‌های جدید که دوست دارید را تهیه کنید.

فراموش نکنید اگر تجربه انجام این بازی را دارید حتما آن را از طریق سایت یا اینستاگرام گنوپلی با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد