بررسی نمرات و راهنمای بازی Biomutant

بررسی نمرات و راهنمای بازی Biomutant

در این مطلب از گنوپلی به بررسی نمرات و راهنمای بازی Biomutant می‌پردازیم با ما همراه شوید.

بازی Biomutant عنوانی در ژانر اکشن نقش‌آفرینی است که توسط استودیو Experiment 101 توسعه یافته و شرکت THQ Nordic وظیفه انتشار آن را بر عهده داشته است. مبارزات Biomutant ترکیبی از استفاده از سلاح‌های سرد و گرم است و قابلیت شخصی‌سازی گسترده، طبق سلایق شما نیز در آن وجود دارد. همچنین شما در بازی می‌توانید سلاح‌های مختلفی را بدست آورده و آن‌ها را طبق سلیقه‌ی خود شخصی‌سازی کنید. این بازی برای سال‌ها در دست توسعه قرار داشته و برای ساخت آن از Unreal Engine 4 استفاده شده است. این بازی سوم شخص در تاریخ ۴ خرداد ۱۴۰۰ (۲۵ می ۲۰۲۱) برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌ استیشن ۴ و ایکس‌ باکس وان منتشر شده است، همچنین برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس نیز در دسترس قرار دارد.

ابتدا بیایید دقایقی از بازی را تماشا کنیم:

حالا بیایید در کنار هم به بررسی نمرات و راهنمای بازی Biomutant بپردازیم.

نمرات بازی  Biomutant 

ShackNews: نمره 8 از 10

با توجه به اینکه بازی Biomutant اولین تجربه‌ی کاری استودیوی اکسپریمنت۱۰۱ است، یک شروع عالی برای آن‌ها محسوب می‌شود. اگرچه برخی از مفاهیم بازی به طور کامل ارائه نشده‌اند، اما با این وجود باز هم قابل قبول هستند. در این بازی تنوع زیادی در بخش مبارزات و روایت وجود دارد و از این رو تجربه‌ی دو بازی‌باز یکسان نخواهد بود. این بازی با داشتن یک سیستم مبارزه‌ای جذاب و استایلی ویژه، تجربه‌ای عالی برای طرفداران عناوین اکشن نقش‌آفرینی است.

 

IGN Italia: نمره 9/7 از 10

بازی Biomutant با وجود مبارزات هیجان‌انگیز و دنیایی زیبا، جذابیت‌های خاص خود را دارد. مبارزات این بازی بسیار سرگرم‌کننده هستند و تجربه‌ی مفرحی را برای گیمرها فراهم می‌کند. با این حال، این بازی در بعضی مواقع دچار تکرار می‌شود.

 

Wccftech: نمره 7 از 10

بازی Biomutant به عنوان یک اثر اکشن نقش‌آفرینی اپن ورلد، از یک اتمسفر جذاب و مکانیزم‌های نقش‌آفرینی قوی بهره برده است. متاسفانه این بازی به دلیل سیستم مبارزات کند و فرمول جهان باز نمی‌تواند خود را به خوبی نشان دهد. گرچه ایده‌های جالبی در این بازی دیده می‌شود، اما Biomutant می‌توانست کارهای بیشتری را نسبت به اغلب عناوین جهان باز امروزی انجام دهد. این موارد موجب شده است تا تجربه‌ی بازی در یادها نماند و فراموش‌شدنی باشد.

  

TrueGaming: نمره 5/7 از 10

Biomutant برای افراد علاقه‌مند به جستجو و گشت و گذار در یک دنیای زیبا، بسیار لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است. هر چند که بازی از برخی جنبه‌ها به پولیش و کار بیشتری نیاز داشته است، اما ارزش وقت و پول شما را دارد.

 

IGN France: نمره 6 از 10

Biomutant بازی بدی نیست، اما متاسفانه باگ‌ها و مشکلات مختلف دیگر، تجربه‌ی Biomutant را خراب کرده است. طراحی، داستان‌گویی و دوربین این بازی هم حس تاریخ مصرف گذشتگی را القا می‌کند.

 

Gamespot: نمره 6 از 10

Biomutant از یک سیستم مبارزه‌ای سرگرم‌کننده و سیستم ساخت و ساز عجیب برخوردار است، اما در عین حال مانند بسیاری از بازی‌های دیگر از مشکلاتی مانند طراحی یکنواخت و کسل‌کننده، داستانی فراموش‌شدنی و سیستم اخلاقی پوچ رنج می‌برد. با این وجود موارد لذت‌بخشی در بازی وجود دارند که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد. به طور کلی Biomutant یک بازی جاه‌طلبانه از یک استودیوی کوچک است که دارای نقص‌هایی است.

 

IGN: نمره 6 از 10

Biomutant با وجود عملکرد عالی در طراحی موجودات، دنیای غنی و متنوع و انبوهی از گزینه‌های انتخابی در مبارزه و همچنین قابلیت بالای شخصی‌سازی، بسیاری از عناصر سازنده و موثر در یک عنوان اکشن نقش‌آفرینی خوب را دارد. با این حال، ایرادات کوچک و بزرگی نیز در این بازی دیده می‌شود. ماموریت‌ها و معماها نسبت به دیگر عناوین جهان باز، تاریخ مصرف گذشته به نظر می‌رسند و برخی از ماموریت‌ها حس تکراری را به بازی‌بازان القا می‌کنند.

 

Gamer.no: نمره 4 از 10

Biomutant یک اثر جاه‌طلبانه است که متاسفانه موفق نشده خود را به خوبی نشان دهد. تعداد زیادی انتخاب غیر قابل درک در طراحی و لحظات ناامیدکننده در این عنوان وجود دارد که به نوبه‌ی خود مانع از عالی بودن بازی می‌شود.

 راهنمای بازی Biomutant

در ادامه این مقاله قصد داریم نکات و ترفندهایی را به منظور تجربه بهتر بازی در اختیارتان بگذاریم. با ما همراه باشید:

  • روی درجه Hard بازی کنید

در بازی Biomutant ، با عنوان چندان سختی سر و کار ندارید. تمامی بخش‌های بازی، از مبارزات گرفته تا حل معماها و انجام ماموریت‌ها، همگی ساده هستند و با کمی تلاش و خلاقیت می‌توان آن را به پایان رساند. در همین راستا، گیمرهای زیادی این بازی را روی درجه‌ی سختی Normal تجربه کردند اما اعتقاد داشته‌اند که بازی بسیار ساده بوده است. بنابراین سعی کنید این عنوان را در درجه‌ی Hard تجربه نمایید. هرچند ممکن است برای حل چالش‌های آن با کمی دردسر مواجه شوید، اما حتما ارزشش را خواهد داشت. دلیل آن هم این است که با انجام این بازی به این صورت، پاداش‌های بیشتری دریافت می‌کنید و می‌توانید به وسیله‌ی آن‌ها، سلاح‌های بیشتری هم در اختیار داشته باشید. ضمن اینکه به پایان رساندن بازی روی این درجه، باعث می‌شود که سلاح های عجیبی در اختیارتان قرار گیرد و تجربه مجدد آن انگیزه ویژه‌ای داشته باشید.

  • در انتخاب کلاس خود تردیدی نداشته باشید

شاید در نگاه اول فکر کنید که Biomutant یک بازی کلاس محور است؛ در صورتی که اینگونه نیست. به همین دلیل، در بخش‌های از بازی مجبور هستید که کلاس خود را برگزینید و این عنوان را مطابق با انتخابتان ادامه دهید. ساده‌ترین ترفند در این زمینه این است که در انتخاب کلاس خود وسواس به خرج ندهید و خیلی سریع از آن عبور کنید تا به دیگر بخش‌ها بپردازید.

  • سعی کنید بسیاری از ماموریت‌های فرعی را نادیده بگیرید

ماموریت‌های  Biomutant چندان جذاب نیستند و نمی‌توان با آن‌ها سرگرم شد. حداقل در مورد بیشتر ماموریت های فرعی که اینگونه است. البته همیشه هم این طور نیست و سازندگان برخی از ماموریت‌های فرعی جذاب را هم در آن گنجانده‌اند. مثلا در یکی از ماموریت‌های فرعی از شما می‌خواهند که آیتم‌های عجیبی را بر روی نقشه پیدا کنید و آن‌ها را به سرعت تحویل دهید. این ماموریت‌ها هیچ جذابیتی برای گیمر نخواهد داشت. حتی پس از به اتمام رساندن آن‌ها، پاداش چشمگیری هم به دستتان نخواهد رسید. از آن جایی که ماموریت‌های فرعی خللی در داستان و بخش اصلی بازی ایجاد نمی‌کند، بهترین راه این است که از بسیاری از آن‌ها را نادیده بگیرید.

  • به دنبال غارت کردن بیش از حد نباشید

آیتم‌ها و لوت‌ها تقریبا در همه جای نقشه‌ی بازی دیده می‌شوند. بسیاری از گیمرها تصمیم می‌گیرند تا همه جای این نقشه را با دقت کامل گشته و هر آیتمی که بر سر راهشان قرار می‌گیرد را غارت کنند، اما این کار اشتباه است، زیرا جز این که وقتتان را می‌گیرد، Inventory شما را هم بی دلیل پر می‌کند؛ آن هم در شرایطی که به بسیاری از آن‌ها اصلا نیازی پیدا نمی‌کنید. اگر شما هم درگیر این قضیه شده‌اید و Inventory پری دارید، باید تجهیزات خود را بفروشید و از این راه به پول هم دست پیدا کنید. یا اینکه میزان غارت‌های خود را به حداقل برسانید.

  • لباس‌های دلخواهتان را بخرید

 با توجه به سادگی و عدم پیچیدگی مبارزات این عنوان، شما به راحتی می‌توانید از عهده بسیاری از نبردها برآیید. بنابراین خرید بیش از حد سلاح‌ها و ارتقای مهارت‌ها، کمک چندانی به شما نخواهد کرد. در چنین شرایطی، طبیعی است که ارتقای بیش از اندازه‌ی توانایی‌ها به نوعی هدر دادن پولتان به حساب بیاید. همانطور که احتمالا در نقد این بازی خوانده‌اید، شخصی سازی یکی از بخش‌های جذاب بیوموتانت است. بنابراین شما می‌توانید با پولی که در اختیار دارید، بیشتر به خرید آیتم‌هایی مربوط به لباس‌ها بپردازید و از آن‌ها بهره ببرید.

خرید بازی Biomutant 

فروشگاه گنوپلی یک مرجع دوست داشتنی برای خرید بازی‌های پلی استیشن ۴، بازی‌های پلی استیشن ۵، بازی‌های ایکس باکس وان و بازی‌های ایکس باکس های جدید سری ایکس و سری اس است که شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود از جمله بازی Biomutant را خریداری کنید.

همچنین یکی از خدمات جالب فروشگاه گنوپلی خرید و فروش بازی‌های کارکرده و دست دوم است که شما می‌توانید دیسکت بازی‌هایی که به پایان رسانده‌اید را از طریق گنوپلی به فروش برسانید و بازی‌های جدید که دوست دارید را تهیه کنید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد