راهنمای بخش مالتی پلیر و زامبی بازی Call of Duty Vanguard

راهنمای بخش مالتی پلیر و زامبی بازی Call of Duty Vanguard

در این مطلب از گنوپلی قصد داریم به راهنمای بخش مالتی پلیر و زامبی بازی Call of Duty Vanguard بپردازیم.

بازی Call of Duty Vanguard که به تازگی و در چند ماه گذشته توسط استودیو  Sledgehammer عرضه شده است، تجربه‌ای بسیار متفاوت از جنگ جهانی دوم در اختیار گیمرها قرار می‌دهد، در حقیقت تجربه‌ای بسیار متفاوت‌تر از آنچه که تاکنون از عناوین مختلف این سری به دست آورده‌ایم. در حقیقت Call of Duty Vanguard بازگشتی دوباره به دوران جنگ جهانی دوم از مجموعه کال آو دیوتی است؛ بازگشتی که هم ویژگی‌های مثبتی دارد و هم ضعف‌هایی غیرقابل‌انکار. در ادامه این مطلب با راهنمای بخش‌های مالتی پلیر و زامبی Call of Duty Vanguard همراه گنوپلی باشید.

در ابتدا بیایید نگاهی بیندازیم به تریلر بخش چند نفره یا همان مالتی پلیر بازی Call of Duty Vanguard

داستان بازی Call of Duty Vanguard

همانطور که در مقاله بررسی بازی Call of Duty Vanguard سبک روایتی نسبتا متفاوتی در بخش داستانی دارد و علاوه ‌بر این قسمت، شامل حالت‌های چند نفره و زامبی هم می‌شود که قصد داریم در این مطلب مفصل راجع به آن‌ها صحبت کنیم. احتمالا  شما هم متوجه شده‌اید که داستان بازی ساختاری گسسته دارد. ماموریت ابتدایی بازی شما را به روز‌های انتهایی جنگ جهانی دوم می‌برد، یعنی در جایی که گروهی ویژه از سربازان با ملیت‌های مختلف گرد هم آمده‌اند و قصد دارند به اطلاعات فوق محرمانه ارتش نازی دست پیدا کنند که ناگهان مورد هجوم نازی‌ها قرار می‌گیرند. این اطلاعات در مورد پروژه‌ای محرمانه به نام Project Phoenix است.

در طول بازی مراحل مختلفی برای هر کدام از این سربازهای ویژه ساخته شده که پس زمینه داستانی آنها را به تصویر می‌کشد. آنها در جبهه‌های مختلف جنگ جهانی دوم مانند آسیا، آفریقا و روسیه حضور داشتند و هر کدام دلیل مخصوص خود را برای پایان دادن به این جنگ دارند. برخی از آن‌ها به دنبال انتقام و برخی دیگر به فکر کسب افتخار هستند. روایت این مراحل به شکل فلش بک دنبال می‌شود که متاسفانه چندان جالب طراحی نشده‌اند.

گسیختگی موجود میان داستان و ارتباط دادن آنها به نقطه پایانی بازی کمی غیر ضرروی به نظر می‌رسد. شخصیت پردازی‌ها با وجود اینکه مشخص است تلاش زیادی برایشان صورت گرفته، اما بسیار سطحی هستند و همین باعث می‌شود که خیلی زود فراموش شوند. باید گفت که داستان Call of Duty Vanguard نکته چندان خاصی برای عرضه ندارد و روایت عجیب آن هم نتوانسته کمکی به هیجان انگیزتر شدن آن بکند. اما خب همانطور که گفتیم تجربه ونگارد، فقط محدود به بخش داستانی نیست و درکنار آن، قسمت چندنفره یا همان مالتی پلیر و زامبی‌ها را هم داریم در حقیقت برای عده بسیار زیادی از گیمر‌ها، قسمت اصلی Call of Duty Vanguard بخش مالتی‌پلیر خواهد بود.

اگر بخواهیم کاملا منصفانه به ساخته جدید Sledgehammer نگاه کنیم، بخش مالتی‌پلیر تقریبا نقطه مقابل بخش داستانی به حساب می‌آید. مالتی ‌پلیر ونگارد بسیار قدرتمند کار خود را آغاز کرده و به نظر می‌رسد بتواند خاطره‌ای در ذهن گیمرها بسازد که مشکلات و کمبود محتوای سال گذشته را فراموش کنند.

راهنمای بخش مالتی پلیر و زامبی Call of Duty Vanguard

پس از پایان بخش داستانی یا اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، درست قبل از پایان آن، می‌دانیم که کار ما هنوز با بازی Call of Duty Vanguard تمام نشده است. اکنون می‌توانیم یک مرتبه دیگر همان بخش داستانی را تجربه کنیم تا این بار به جزئیات بیشتری دقت کنیم، یا اینکه به جای تجربه مجدد به سراغ دیگر قسمت‌های بازی برویم که در منو اصلی انتظارمان را می‌کشند. درست حدس زدید، بخش‌های زامبی و مالتی پلیر! این دو بخش زامبی و مالتی پلیر، امسال هم مانند سال گذشته در این عنوان جدید هم قرار داده شده‌اند، اما نکته عجیبی که درباره حالت Zombies در بازی Call of Duty Vanguard وجود دارد این است که طراحی آن را تقریبا به صورت کامل، توسط استودیو تری آرک (Treyarch) انجام شده و به همین دلیل افراد فکر می‌کنند که این بخش نیز دقیقا شبیه به همان چیزی خواهد بود که سال گذشته با Black Ops Cold War تجربه کردیم.

این در حالی است که هم درست فکر کردید و هم غلط! در حقیقت استودیو تری آرک فرمولی ساده و فوق‌العاده را در Call of Duty: World At War و بعد از پایان بازی پیاده کرده بود که تا چند نسل بعد هم همچنان جذاب و هیجان انگیز باقی ماند. یک نقشه که اکثر عناوین آن آلمانی هستند و شما در آن باید همان سربازانی که در بخش داستانی کشته بودید را اینبار در قالب زامبی ملاقات کنید و در داستانی جدید آن‌ها را از میان بردارید. چهارچوب اصلی این بازی هم داشتن راندهای مختلف و برخی Perkها بود که البته در دومین نقشه بخش زامبی به این حالت اضافه شد. حال همین روند تا بازی Call of Duty Black Ops 4 ادامه داشت و حتی یک پایان فوق‌العاده برای داستان آن نیز در نظر گرفته شد، اما ناگهان در Black Ops Cold War شاهد تغییرات عجیب این چهارچوب و دست‌کاری بیش از حد سازندگان بودیم که در نتیجه باعث شد تا بخش زامبی این عنوان با بازی‌های قبلی بسیار متفاوت شود؛ اشتباهی که متاسفانه در Vanguard هم بار دیگر تکرار شده است!

راهنمای بخش زامبی Call of Duty Vanguard

در مورد بخش زامبی بازی بهتر است از داستان شروع کنیم، یعنی جایی که دیگر خبری از یک دانشمند آلمانی که زامبی‌ها را با تست‌های عجیب روی مرده‌ها خلق می‌کند، نیست و به کلی همه چیز را از شیاطین و غول‌های دیگر ابعاد جهان‌های تاریک قرض می‌گیرد. به هر حال داستان چیزی است که تازه شدن آن می‌تواند نادیده گرفته شود، اما به نظر می‌رسد گیم پلی این حالت در بازی Call of Duty Vanguard باز هم خارج از چهارچوب اصلی زامبی باشد و همین امر باعث می‌شود که یا شدیدا هیجان‌زده شوید، یا اینکه به کلی از آن متنفر شوید! اولین نقشه بخش زامبی بازی، Der Anfang نام دارد و شما هنگام شروع می‌توانید برای خود یک Loadout جدای از سلاح داخل بازی بسازید. سپس با رفتن به داخل نقشه، راندهای بازی به همان شکل خطی و بعد از راند ۵ با عدد نمایش داده خواهد شد، هرچند که چندان اهمیتی هم ندارد! در واقع بازی دیگر بر سر این موضوع نیست که تلاش کنید تا ایستراگ‌ها را قبل از بالا رفتن راند و سخت شدن گیم پلی پیدا کرده و در نهایت صحنه داستانی مپ را پس از اتمام مشاهده کنید، بلکه همه چیز یک حالت ماموریت مانند پیدا کرده که حتی از زامبی Cold War نیز تهی‌تر است.

شما در نقشه بازی ابتدا در یک حالت Base مانند قرار می‌گیرید که در آن می‌توان انواع سلاح و همچنین قابلیت‌هایی جدید به نام Covenant را خریده و ارتقا داد. همچنین نوشیدنی‌هایی که سرعت تعویض خشاب یا خون بیشتر را در همان بازی‌های قبلی می‌دادند در این نقشه هم وجود دارند. سپس، بعد از اینکه کامل آماده شدید، می‌توانید از داخل یک پورتال به مکانی دیگر بروید؛ در این مکان شما به دنبال ماموریت هستید و دیگر هدفتان الزاما فرار کردن از زامبی‌ها نیست. به روایتی شما یا باید زامبی‌ها را بکشید و Ruin باقی‌مانده از آن‌ها را جمع کرده و از منطقه‌ای محافظت کنید یا در نهایت، یک گوی را دنبال کنید تا ماموریت شما تمام شود. پس از اتمام ماموریت، می‌توانید به Base بازگردید و باز هم همه چیز خود را ارتقا دهید، حتی همان Perk‌ها که حال قابلیت چند سطحی شدن را دارند و هربار که Down بدهید، یک سطح از آن‌ها کم خواهد شد.

در مجموع، استودیو تری آرک سعی کرده است که با اضافه کردن المان‌های جدید و داستان‌های متفاوت، موفقیتی که اولین بار با سری قدیمی بلک آپس به دست آورده بود را تکرار کند. اما نکته اینجاست که طرفداران همان حالت همیشگی را با ادامه داستان یا حتی روایتی تازه که ارزش تجربه شدن را داشته باشند می‌خواهند، نه اینکه ماموریت‌های بخش Special Ops یا حتی جزئیات داستانی حالت Campaign با زامبی قاطی شود!

راهنمای بخش مالتی پلیر یا چند نفره Call of Duty Vanguard

حالت بعدی که قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم، حالت Multiplayer است. در این باره باید بگوییم که پس از عنوان Modern Warfare، به جز تغییر اسم بعضی از قابلیت‌ها و اتچمنت‌ها، هیچ چیز دیگری تغییر نکرده است! در واقع با توجه به اینکه اضافه کردن حالت Gunsmith برای دستکاری کردن هرچه بیشتر و شخصی‌سازی صفر تا صد اسلحه مختلف، در سال ۲۰۱۹ جواب داد و با استقبال طرفداران مواجه شد، این روند در Black Ops Cold War هم تکرار شد و اکنون دوباره در Vanguard هم با برخی ویژگی‌های جزئی تازه، به همان شکل وجود دارد. با این حال فضای این بخش درست همانطوری است که باید باشد، کمی کندتر از عناوین قبلی. بازی در جنگ جهانی دوم است، و این یعنی دیگر قرار نیست با دویدن داخل نقشه و تیر زدن به در و دیوار با قابلیت‌های عجیب بتوانید دشمنان را بکشید. بلکه فقط کمی گیم پلی کندتر بوده و دقت درست هنگام تیراندازی و همچنین تلاش برای زدن به کله دشمنان زودتر به شما امتیاز می‌دهد، تا اینکه به صورت Hip Fire تیر بزنید. البته تیراندازی با سلاح تک تیرانداز در Call of Duty: Vanguard حس فوق‌العاده متفاوتی دارد؛ به گونه‌ای که شاید ابتدا بگویید می‌توان با چیدن قابلیت‌های سلاح در Gunsmith آن را پیشرفته یا سریع کرد، اما هرقدر هم تلاش کنید باز هم وقتی که تیر می‌زنید و سرعت ADS Time و همچنین جا زدن تیر جدید را مشاهده می‌کنید، تفاوت آن حس می‌شود. البته باید بدانید که در برخی حالت‌ها سرعت بازی تا آخرین حد ممکن بالامی‌رود، مانند حالت Blitz که عملا بازیکنان از سر و کله یکدیگر بالا می‌روند. در نتیجه بهتر است کند شدن بخش مالتی پلیر بازی را صرفا یک چهارچوب کلی در نظر داشته باشید. در غیر این صورت، همه چیز در Multiplayer بازی Call of Duty Vanguard شبیه به دو عنوان قبل بوده و فقط اسم بعضی قابلیت‌ها عوض شده است.

به طور کلی شاید بهترین توصیف برای ونگارد این باشد که بگوییم این نسخه، فقط مناسب افرادی است که همیشه طرفدار کال آو دیوتی بودند. قسمت داستانی ونگارد تجربه‌ای کوتاه ارائه می‌دهد که هرچند مراحل جذابی دارد، ولی از حیث روایت داستان چندان تجربه دلچسبی نیست. بخش چندنفره بازی هم همان سبک و سیاق آشنای دو نسخه قبلی را با یک سری بهبود‌های جزئی و البته تنوع خوب نقشه‌ها ارائه کرده است و ضعف اصلی‌اش، نبود نوآوری متمایز‌کننده در آن است. قسمت زامبی بازی هم کمی از ضعف محتوا رنج می‌برد و ترکیب همه این‌ها با هم، ونگارد را به اثری تبدیل کرده که طرفداران همیشگی را سرگرم خواهد کرد ولی نمی‌تواند تبدیل به شوتری مناسب برای قشر بیش‌تری از گیمر‌ها شود.

خرید بازی Call of Duty Vanguard

فروشگاه گنوپلی یک مرجع دوست داشتنی برای خرید بازی‌های پلی استیشن ۴، بازی‌های پلی استیشن ۵، بازی‌های ایکس باکس وان و بازی‌های ایکس باکس های جدید سری ایکس و سری اس است که شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود از جمله بازی Call of Duty Vanguard را خریداری کنید.

همچنین یکی از خدمات جالب فروشگاه گنوپلی خرید و فروش بازی‌های کارکرده و دست دوم است که شما می‌توانید دیسکت بازی‌هایی که به پایان رسانده‌اید را از طریق گنوپلی به فروش برسانید و بازی‌های جدید که دوست دارید را تهیه کنید.

فراموش نکنید اگر تجربه انجام این بازی را دارید حتما آن را از طریق سایت یا اینستاگرام گنوپلی با دیگران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد