مدل جدید پلی استیشن 5 از مدل اصلی ضعیف تر است؟

مدل جدید پلی استیشن 5 از مدل اصلی ضعیف تر است؟

در این مطلب از گنوپلی قصد داریم به مقایسه مدل جدید پلی استیشن ۵ با مدل اصلی بپردازیم

هفته گذشته با خبر شدیم که سونی نسخه جدید پلی استیشن ۵ را در بازار استرالیا عرضه کر که پیشتر علت این موضوع را مشکل تامین برخی قطعات در بازارهای جهانی بیان کرده بود. در نگاه اول متوجه شدیم پلی استیشن جدید نزدیک به ۳۰۰ گرم سبک‌تر از نسخه اصلی است و پیچ مربوط به اتصال بدنه به پایه هم تغییر کرده و حالا به راحتی با دست قابل باز و بسته شدن است.

با وجود اینکه گفته شد هیچ تغییری در عملکرد کلی دستگاه به‌وجود نخواهد آمد اما بعضی از کاربران ادعا کرده‌اند تغییرات اعمال شده منجر به عملکرد ضعیف‌تر مدل جدید پلی استیشن 5 نسبت به نسخه اصلی شده است.

به تازگی یوتیوبر معروفی به نام آستین ایونز (Austin Evans) که به مدل جدید PS5 دست پیدا کرد و با انتشار ویدیویی در یوتیوب، تغییرات کلیدی آن را مورد بررسی قرار داد. در ادامه مطلب به مقایسه بین نسخه جدید پلی استیشن ۵ و نسخه اصلی آن می‌پردازیم.

ایونز در اولین  بررسی‌های خود متوجه شد مدل جدید پلی استیشن 5 خنک کننده یا Heat sink کوچکتری نسبت به نسخه‌ قبلی دارد و در واقع همین مسئله موجب کاهش وزن ۳۰۰ گرمی دستگاه شده است.

ایونز در ویدیوی خود می‌گوید حرارت دستگاه نسبت به نسخه قبلی بالاتر بوده و هوای داغ‌تری هم از فن آن خارج می‌شود که با توجه به کوچک‌تر شدن Heat sink منطقی به نظر می‌رسد، با این حال تفاوت حرارت دستگاه نسبت به نسخه قبلی تنها ۳ الی ۴ درجه است که به نظر نمی‌رسد مشکلی در عملکرد دستگاه برای اجرای بازی‌ها ایجاد کند.

تفاوت دومی که ایونز در ویدیوی خود به آن اشاره می‌کند، سر و صدای کمتر مدل جدید پلی استیشن ۵ است. بنابراین به نظر می‌رسد سونی چند درجه دمای بیشتر کنسول را با توجه به سر و صدای کمتر دستگاه ترجیح داده است.

می‌توانیم نتیجه بگیریم سونی در ابتدا کنسول را با یک  Heat sink بزرگ‌تر عرضه کرد تا خیالش بابت داغ شدن بیش از حد دستگاه راحت شود. حالا با گذشت چندین ماه از عرضه پلی استیشن 5 سونی به خوبی متوجه شده است برای کنترل میزان حرارت دستگاه نیازی به استفاده از یک Heat sink بزرگ و سنگین ندارد و می‌تواند با اعمال تغییرات و بهبودهای جزئی هم در هزینه‌های نهایی این کنسول صرفه‌جویی کند و هم کنسول بهینه‌تری را برای کاربران عرضه کند. با توجه به جنس مسی Heat sink به کار رفته در PS5 حالا سونی با کوچک‌تر کردن آن هم در منابع صرفه جویی کرده و هم کنسول سبک‌تری را به دست مشتریان رسانده است.

در پایان با وجود ادعای بعضی از کاربران نسبت به داغ شدن بیش از حد کنسول جدید، هنوز گزارشی نسبت به عملکرد ضعیف‌تر این کنسول در اجرای یک بازی به گوش نرسیده است و می‌توانیم بگوییم مدل جدید PS5 یک قدم رو به جلو محسوب می‌شود هر چند بسیار کوچک.

خرید پلی استیشن ۵ از گنوپلی

در پایان فراموش نکنید فروشگاه گنوپلی یک مرجع دوست داشتنی برای خرید بازی‌های پلی استیشن ۴، بازی‌های پلی استیشن ۵، بازی‌های ایکس باکس وان و بازی‌های ایکس باکس های جدید سری ایکس و سری اس است که شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را خریداری کنید.

یکی از خدمات جالب فروشگاه گنوپلی خرید و فروش بازی‌های کارکرده و دست دوم است که شما می‌توانید دیسکت بازی‌هایی که تمام کرده‌اید را از طریق گنوپلی به فروش برسانید و بازی‌های جدید که دوست دارید با تهیه کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد