در رویداد پلی استیشن شوکیس ۲۰۲۱ چه گذشت؟

در رویداد پلی استیشن شوکیس ۲۰۲۱ چه گذشت؟

در این مطلب از گنوپلی به بررسی رویداد پلی استیشن شوکیس ۲۰۲۱ می‌پردازیم و بازی‌های معرفی شده در مراسم را چک می‌کنیم.

اگر پیگیر اخبار سونی و پلی استیشن ۵ باشید حتما می‌دانیم که ۹ سپتامبر شرکت سونی رویدادی را تحت عنوان پلی استیشن شوکیس ۲۰۲۱ «PlayStation Showcase 2021» برگزار کرد و بازی‌های جدید و برنامه خود تا ۲۰۲۳ را به نمایش گذاشت.در ادامه این مطلب از گنوپلی به بررسی پلی استیشن شوکیس ۲۰۲۱ و بازی‌های معرفی شده در آن می‌پردازیم، با ما همراه شوید:

به نظر می‌رسد از آنجایی که پلی استیشن در نمایشگاه E3  امسال حضور فعالی نداشته است، پلی استیشن شوکیس ۲۰۲۱ را جایگزین آن کرده تا دل طرفدارانش را به دست بیاورد، نکته جالب این رویدارد رونمایی از تریلر‌های عناوین بعدی در فرنچایزهای محبوب این کنسول مانند God of War: Ragnarok و Marvel’s Spider-Man 2 است.

Star Wars: Knights of the Old Republic

نخستین تریلر نمایش داده شده در این رویداد، مربوط به نسخه بازسازی شده عنوان قدیمی و محبوب Star Wars: Knight of the Old Republic است. بازسازی یا ریمیک این عنوان، توسط استودیوهای «اسپایر» و «لوکاس‌فیلم گیمز» انجام شده و در این تریلر اشاره‌ای به استودیو سازنده این عنوان یا همان «بایوور» نشد؛ بنابراین به احتمال زیاد این استودیو نقشی در توسعه این نسخه بازسازی شده نداشته است.

Project Eve

عنوان Project Eve یک بازی اکشن هک اند سلش است که به نظر می‌رسد از مبارزات جذاب و سریعی بهره می‌برد. گیمرها در این بازی کنترل بازمانده‌ای به نام Eve را بر عهده می‌گیرند که باید زمین اشغال شده را از دست نیروهای خارجی آزاد سازد. به نظر می‌رسد Project Eve از پتانسیل بالقوه خوبی برخوردار است ولی باید منتظر بمانیم تا ببینیم خود بازی هم به اندازه تریلر آن جذاب خواهد بود؟

Forspoken

بازی بعدی اکشن پلی استیشن، عنوانی به نام Forspoken‌ است که توسط استودیو Luminous Productions ساخته شده و Square Enix آن را منتشر کرده است. تریلر این عنوان با لحظه‌ای احساسی و داستان محور به مانند سری Life is Strange آغاز شده و سپس از طریق یک پورتال، وارد دنیایی فانتزی می‌شویم؛ در این دنیا دشت‌هایی فراخ با هیولا‌های غول پیکر به چشم می‌خورند و در دوردست نیز سازه‌هایی که به تیغ شباهت دارند از زمین بیرون زده‌اند.

جهان این بازی پر از دشمنان مختلف از جمله اژدهایانی با نفس آتشین است. گیمرها در این بازی می‌توانند در آسمان پرواز کرده، اشیا را با ذهن خود کنترل کنند و با استفاده از جادو به مبارزه با دشمنان بپردازند.

Uncharted: Legacy of Thieves Collection

نوبت به یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین فرنچایز‌های پلی استیشن رسید. بازی‌های Uncharted 4 و Uncharted: The Lost Legacy در حال ریمستر شدن هستند و قرار است نه تنها بر روی کنسول پلی استیشن 5، بلکه بر روی پی سی نیز قابل دسترس باشند!

این بازی‌ها که در کنسول پلی استیشن 4 نیز گرافیک خیره‌ کننده‌ای داشتند، احتمالا با این سخت افزار قدرتمند، بسیار چشمگیرتر خواهند بود. بازی‌های سری Uncharted پیش از این هرگز بر روی کنسول‌های غیر پلی استیشن عرضه نشده بودند و به نظر می‌آید که پلی استیشن پس از عرضه عناوینی چون Horizon Zero Dawn و Days Gone بر روی پی سی، قصد آوردن سایر سری‌های محبوب خود به کامپیوتر‌های شخصی را دارد.

Ghostwire: Tokyo

مدت زیادی است که از معرفی عنوان Ghostwire می‌گذرد اما در این مدت شاهد اطلاعات یا گیم‌پلی خاصی نبودیم. اما در نهایت در PlayStation Showcase نمایشی جدید از این بازی را دیدیم

. تریلر جدید بازی، صحنه‌های متعددی از مبارزات، قابلیت‌ها، دشمنان و موارد مختلف دیگر را به نمایش گذاشت. به نظر می‌رسد در Ghostwire: Tokyo جادو و قابلیت‌های ماوراءالطبیعه مهم‌ترین رکن و اساس مبارزات به شمار می‌آیند و شاهد المان‌های طبیعی مختلف مثل باد و آتش خواهیم بود و از طرف دیگر دشمنان نیز دارای جادو مخصوص خود و ابزار منحصر به فرد خود هستند. هم‌چنین می‌توان به این نتیجه رسید که اتمسفر بازی کمی تاریک و سنگین است . Ghostwire بر اساس برنامه باید تا قبل از پاییز ۲۰۲۲ عرضه شود.

Gran Tursimo 7

مدتی بود که خبری از سری قدیمی Gran Turismo که عرضه آن از زمان نخستین کنسول پلی استیشن آغاز شد، نداشتیم. در این مراسم سونی سرانجام از عنوان Gran Turismo 7 که قرار است برای کنسول پلی استیشن 5 عرضه شود، رونمایی کرد. گرافیک این عنوان همانطور که انتظار می‌رفت، خیره کننده است و قرار است المان‌هایی از گیمپلی جهان باز به مانند سری Forza Horizon نیز در آن وجود داشته باشند.

آیکون‌هایی برای فعالیت‌های متفاوت، در مپ بزرگی به چشم می‌خورند و به نظر می‌رسد که شاهد بازگشت مسابقه‌های برگزار شده درون پیست نیز خواهیم بود. مپ این بازی تنها شامل یک منطقه نبوده و کاربران می‌توانند در کشور‌های بسیاری به مسابقه بپردازند.

طراحی درون ماشین‌ها از جزئيات بسیاری برخوردار است و با توجه به گرافیک عالی این بازی، حتی کوچک‌ترین جزئیات مانند هاله رنگ بالای شیشه ماشین به بهترین حالت دیده می‌شوند.

Alan Wake

یکی از سری‌های کمتر شناخته شده استودیو رمدی که آنها با عناوینی چون Max Payne می‌شناسیم، حالا بازگشته است و این بار توسط اپیک گیمز منتشر خواهد شد. تریلری از پیش رندر شده و همچنین بخش‌هایی از گیمپلی این عنوان در پلی استیشن شوکیس نمایش داده شد که در آن پیشرفت‌های گرافیکی بسیاری نسبت به نسخه اصلی که برای کنسول ایکس باکس 360 و به صورت انحصاری عرضه شده بود، مشهود است. نسخه ریمستر شده بازی Alan Wake از تاریخ ۵ اکتبر (۱۳ مهر) برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد.

Grand Theft Auto V

نسخه پلی استیشن 5 بازی Grand Theft Auto V که یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین عناوین جهان است، در این رویداد نمایش داده شد. گیمپلی این بازی بهبود یافته و با توجه به هارد SSD کنسول‌های نسل نهمی، سوییچ کردن بین شخصیت‌های بازی به سریع‌ترین نحو ممکن انجام می‌شود. بخش آنلاین این بازی که درآمد فوق العاده‌ای برای راک‌استار داشته یا همان GTA Online نیز برای مدتی به صورت رایگان در دسترس کاربران سرویس پلی استیشن پلاس قرار می‌گیرد.

این بازی قرار است در ماه مارس سال آینده برای این کنسول عرضه شود و با توجه به فروش باورنکردنی آن که از سال ۲۰۱۳ موجب عرضه چندین و چند باره آن بر روی پلتفرم‌های مختلف شده است، احتمالا باز هم شاهد موفقیت این عنوان و عدم انتشار نسخه‌ای جدید خواهیم بود!

Marvel’s Spider-Man 2

پس از عرضه Batman:Arkham City سال‌ها بود که شاهد عنوان ابرقهرمانی با کیفیت بالا و قابل‌قبول نبودیم و آثار اقتباسی از کمیک‌ها معمولا ناامیدکننده ظاهر می‌شدند. اما در سال ۲۰۱۸ و با عرضه Marvel Spider-Man بود که شاهد تحولی در عناوین ابرقهرمانی صنعت گیم بودیم. اینسامنیاک به شکل فوق‌العاده‌ای توانست عنوان Marvel Spider-Man را خلق کند و بازی نه تنها از لحاظ ساختاری، مبارزات، گرافیک و داستان فوق‌العاده در سطح مطلوبی قرار داشت، بلکه به شدت به کامیک‌ها وفادار بود.
این بازی نه تنها مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، بلکه به پرفروش‌ترین بازی انحصاری تاریخ PS4 نیز تبدیل شد و موفقیتی همه جانبه را رقم زد. عنوان فرعی Miles Morales نیز هر چند در حد و اندازه‌های عنوان اصلی ظاهر نشد، اما عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه فروش داشت و تاکنون پرفروش‌ترین عنوان انحصاری PS5 به شمار می‌آید.
در مورد دنباله‌ی این سری تنها چیزی که می‌دانیم و در تریلر بازی نیز دیدیم حضور ونوم بود. Venom با وجود این‌که معمولا کارهای قهرمانانه بسیاری انجام می‌دهد، اما در نهایت یک ضد قهرمان است‌‌. فراموش نکنید انگل Venom برای بقا به خوردن انسان وابسته است و همان‌طور که می‌دانید قهرمان‌های دنیای مارول و دی سی کاملا از کشتن اجتناب می‌کنند. به همین دلیل تقابل اعتقادات اخلاقی پیتر پارکر، مایلز مورالز و ونوم می‌تواند جذاب باشد‌‌. بر طبق شنیده‌ها احتمالا مخاطبان در برخی قسمت‌ها کنترل شخصیت ونوم را نیز می‌توانند به دست بگیرند که البته هنوز به طور قطعی مشخص نشده است. بدون‌ شک بازی Marvel Spider-Man 2 یکی از آثار مهم معرفی شده در PlayStation Showcase بود.

Marvel’s Wolverine

به نظر می‌رسد که ساخت بازی‌های مربوط به شخصیت‌های کمیک بوکی مارول توسط استودیو Insomniac Games ادامه دارد و حالا به غیر از اسپایدرمن، کار به شخصیت‌های دیگر نیز رسیده است. در پلی استیشن شوکیس امسال تیزر کوتاهی از عنوان Marvel’s Wolverine نمایش داده شد که البته شامل گیمپلی یا تاریخ عرضه این بازی نبود و تنها وجود آن را تایید می‌کرد. با توجه به سابقه بسیار خوب این استودیو در ساخت بازی‌های ابر قهرمانی، احتمالا این عنوان نیز از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.

God of War: Ragnarok

سرانجام تریلر دنباله یکی از محبوب‌ترین بازی‌های نسل هشتم یا همان God of War که ریبوت یک سری قدیمی محسوب می‌شد و توانست تحسین منتقدین و گیمر‌ها را به همراه داشته باشد، نمایش داده شد.

در این تریلر که شامل بخش‌های از پیش رندر شده و همچنین گیمپلی بازی بود، همانطور که انتظار می‌رفت شاهد مشاجره «کریتوس» و پسرش «اتریوس» هستیم. «اتریوس» که در انتهای بازی پیشین مشخص شد که همان «لوکی»، خدای شیطنت اساطیر اسکاندیناویایی است؛ می‌خواهد شناخت بیشتری از قدرت‌های خود پیدا کند و عقیده دارد که سرنوشتش، پنهان شدن از دست سایر خدایان نیست.

در این تریلر نگاهی به جدیدترین مکانیک این بازی می‌اندازیم که استفاده از سورتمه برای حمل و نقل است. قایقی که در نسخه پیشین وجود داشت نیز به این عنوان بازگشته و در بخش‌هایی از این تریلر شاهد استفاده از آن هستیم. شخصیت‌های جدیدی نیز که در نسخه پیشین تنها نام آنها را شنیده بودیم، مانند «تیر» خدای جنگ اساطیر نورس و همچنین «تور»، خدای رعد و برق و طوفان و سلاح افسانه‌ای وی که چکشی به نام «میولنیر» است، در این بازی حضور خواهند داشت.

«کریتوس» در بازی پیشین، «مگنی» پسر «تور» را به قتل رساند و اینطور که به نظر می‌رسد «تور» در این بازی قصد دارد تا از خدای جنگ همیشه خشمگین انتقام بگیرد.

خرید بازی از گنوپلی

فروشگاه گنوپلی یک مرجع دوست داشتنی برای خرید بازی‌های پلی استیشن ۴، بازی‌های پلی استیشن ۵، بازی‌های ایکس باکس وان و بازی‌های ایکس باکس های جدید سری ایکس و سری اس است که شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را خریداری کنید.

همچنین یکی از خدمات جالب فروشگاه گنوپلی خرید و فروش بازی‌های کارکرده و دست دوم است که شما می‌توانید دیسکت بازی‌هایی که به پایان رسانده‌اید را از طریق گنوپلی به فروش برسانید و بازی‌های جدید که دوست دارید را تهیه کنید.

فراموش نکنید اگر تجربه انجام این بازی را دارید حتما آن را از طریق سایت یا اینستاگرام گنوپلی با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد