نقد و بررسی بازی Evil Inside برای پلی استیشن ۵

نقد و بررسی بازی Evil Inside برای پلی استیشن ۵

در این مطلب از گنوپلی قصد داریم به نقد و بررسی بازی ترسناک و هیجان انگیز Evil Inside برای کنسول پلی استیشن ۵ بپردازیم.

استودیو JanduSoft چندی پیش بازی مستقل و ترسناک خود در سبک روانشناختی، به نام Evil Inside را معرفی کرده و در دسترس عموم طرفداران قرار داده است. Evil Inside از تاریخ 5 فروردین ماه ۱۴۰۰  برای کنسول‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و کامپیوتر (ازطریق استیم) عرضه شده است.

حس ترس از همان ابتدای آفرینش بشر همراه وی وجود داشته و تا الان نیز یکی از مهمترین پایه‌های وجود هر انسانی است، اما نکته جالب ماجرا این است که انسان‌ها نه تنها از ترس فرار نمی‌کنند، بلکه به آن جذب می‌شوند و دوست دارند تا خود را به سختی بترسانند! همین موضوع باعث شده تا در انواع مختلف رسانه‌ها شاهد چیزهای ترسناک متفاوتی باشیم. یکی از این زمینه‌ها عناوین ویدویی است که ژانر ترسناک در میان آن‌ها به شدت محبوب است و هر روز بر طرفداران آن افزوده می‌شود! محبوبیت ژانر ترسناک اول شخص، در بین عناوین ویدیویی همچنان در حال افزایش است و ما هر روز شاهد این هستیم که موارد جدیدی در این زمینه معرفی شده و افراد بیشتری جذب این ژانر منحصر به فرد می‌شوند.

علاقمندان این ژانر با انتشار یک دمو از بازی به شدت محبوب P.T افزایش زیادی پیدا کردند،P.T یک تیزر قابل بازی از بازی ترسناک هیدئو کوجیما یعنی Silent Hills بود که نظر بسیاری از طرفداران بازی‌های ترسناک را به خود جذب کرد. اما ساخت این بازی متاسفانه بعد‌ها لغو شد و با لغو این بازی سر و صدای زیادی در اعتراض به این اتفاق بلند شد و از این رو در ادامه سر و کله‌ عناوین زیادی پیدا شد که سعی داشتند تا دوباره این حس ترسناک و فضا سازی فوق‌العاده‌ی P.T را احیا کنند. در این مورد برخی از آن‌ها موفق عمل کردند و برخی دیگر نه. حال یکی دیگر از این آثار ترسناک اخیرا معرفی شده است و استودیوی اسپانیایی و مستقل توسعه دهنده‌ی عناوین ویدیویی، جاندو سافت (JanduSoft)، بالاخره از عنوان Evil Inside رونمایی کرده است.

ابتدا بیایید نگاهی بیندازیم به تریلر بازی Evil Inside تا ببینیم با چه فضایی روبرو هستیم:

داستان بازی Evil Inside

با شروع بازی شاهد آن هستیم که در طراحی و ساخت آن تا حدود بسیار زیادی از عنوان P.T الهام گرفته شده است. در Evil Inside شخصیت اصلی بازی درون یک خانه قرار دارد و کاملا در یک راهرو‌ی تنگ و به نظر بی‌انتها گیر افتاده است که باید از آن خارج شود. البته همانطور که حدس می‌زنید این اتفاق به همین سادگی‌ها نخواهد بود و در طول بازی شاهد آن هستیم که یک سری اتفاقات ماورالطبیعی بر سر راه بازی‌ بازان قرار می‌گیرد که برای خارج شدن از این خانه باید با آن‌ها مواجه شد. متاسفانه به بیان صریح باید بگوییم که Evil Inside یک ماکت ضعیف ساخته شده از P.T است که از دموی نمایشی ترسناک هیدئو کوجیما به صورت آزادانه اقتباس گرفته است، اما آنچه لازم است را انجام نمی‌دهد. همه چیز همان طوری است که قبلاً بوده، بنابراین آنچه که مخاطبان انتظار دارند چیز کاملاً جدیدی نیست ، بلکه چیزی است براساس روایت‌هایی که قبلاً انجام شده است، فقط ایده‌های موجود را به روش‌های جدید پیاده سازی می‌کند و پیچ و تاب منحصر به فرد خود را بر روی آن‌ها می‌گذارد. به صراحت بگوییم، این یک کپی ضعیف از P.T است. که به طور آزادانه از دموی ترسناک اصلی هیدئو کوجیما وام گرفته است، اما هیچ کاری را تقریباً به خوبی لازم انجام نمی‌دهد.

داستان بازی از این قرار است که شما به عنوان شخصیت اصلی داستان به نام مارک بازی می‌کنید ، مردی که گویا مادرش توسط پدرش کشته شده و در چاه انداخته شده است. مارک که مراقب برادر کوچک‌تر خود است، پس از مرگ مادرش و دستگیری پدرش به خاطر آن، تصمیم می‌گیرد تا با استفاده از صفحه‌ی احضار ارواح با او تماس بگیرد، او اکنون در تلاش است که این ارتباط را از طریق یک تخته Ouija برقرار کند. به‌‌ عبارتی مارک باید اجزای یک تابلو Spiritual را پیدا کرده تا بتواند با رز ارتباط برقرار کند. اما در ادامه این صفحه غیب می‌شود و در اینجاست که همه چیز آغاز می‌شود. مارک برای کشف حقیقت مجبور است تا با بزرگترین ترس‌های خود روبرو شود و آن‌ها را پشت سر بگذارد. همچنین باید سرنخ‌های مختلفی را کنار هم قرار دهد تا دلیل قتل مادرش (رز) به‌دست پدرش را متوجه شود.

طراحی خانه برای هرکسی که P.T را بازی کرده باشد، آشنا خواهد بود، از راهرو اصلی L شکل گرفته تا بالکن طبقه بالایی که به ورودی خانه مشرف است. اتاق‌ها و زیرزمینی وجود دارد که به راهرو متصل می‌شوند، و گاهی اوقات به طبقه بالا نیز می‌روید، اما خانه بنا به طراحی، از نظر اندازه و وسعت محدود است. چند پازل اینجا و آنجا وجود دارد، اما آن‌ها از ساده و کاملاً فراموش شدنی تا ناشفاف کننده متفاوت هستند. در همین حال، هر حلقه از خانه سخت‌تر و سخت‌تر به قسمت‌های ظاهراً ترسناک‌تر بازی منحرف می‌شود، زیرا داستان پیش می‌رود و چیزهایی برای شما فاش می‌شود، اما متأسفانه، Evil Inside حتی در ترساندن شما به طرز عاطفی ناکام است. علت این امر این است که اگرچه Evil Inside ادعا می‌کند که یک بازی ترسناک روان‌شناختی است، اما در حقیقت اینجا خبری از ترس روان‌شناختی نیست و فقط از ارزان‌ترین و ساده‌ترین راه‌هایی که می‌تواند، استفاده می‌کند تا یک فریاد خفیف از شما بیرون بیاورد (و این بهترین سناریو خواهد بود).

Evil Inside مرتباً با فریادهای بلند ناگهانی یا مظاهر شبح‌واری چشمک‌زن که درست روی صفحه پخش می‌شوند، به شما شوک وارد می‌کند. همه این موارد با فوران‌های ناگهانی نت‌های بلند موسیقی همراه است. اثر آن‌ها زودگذر است، و پس از اتمام آن‌ها، به جای ایجاد احساس ناراحتی در شما، به راحتی فراموش می‌شوند. پس این وحشت واقعی نیست. به طور کلی داستان Evil Inside فاقد اصالت است، و همانطور که در نحوه ترساندن شما عمل می‌کند، داستانی که تعریف می‌کند هم احتمالاً هیچ تاثیری روی شما نخواهد داشت. این واقعیت که دیالوگ‌های کمی که بازی دارد ضعیف نوشته شده و صداگذاری ضعیفی دارد، محبوبیت بازی را کاهش داده است.

گرافیک و گیم پلی بازی Evil Inside

یکی از زمینه‌هایی که می‌توان در آن از Evil Inside تا حدی تمجید کرد، جلوه‌های بصری آن است. البته این جلوه‌های بصری چندان خیره کننده به نظر نمی‌رسند و مشکلاتی هم دارند، مانند چند بافت صاف و مدل‌های ضعیف، اما حداقل ایرادی ندارند که توی چشم بزند. نور پردازی هم مناسب است و به طور موثر در سکانس‌هایی استفاده می شود که در تاریکی کامل و خفه کننده گیر کرده‌اید، بنابراین حداقل بازی تا حدودی در این زمینه قابل قبول عمل کرده است.

سیستم پیشنهادی برای بازی Evil Inside

حداقل سیستم مورد نیاز

  • نیازمند به پردازنده و سیستم‌عامل ۶۴ بیتی
  • سیستم‌عامل: ویندوز ۷/۸/۸.۱/۱۰
  • پردازنده: یک پردازنده با فرکانس ۲ گیگاهرتز
  • حافظه رم: دو گیگابایت
  • کارت گرافیک: یک کارت گرافیک با حافظه ۵۱۲ مگابایت و دارای ویژگی Shader Mode 2.0+
  • فضای مورد نیاز: چهار گیگابایت

 

سیستم پیشنهادی

  • نیازمند به پردازنده و سیستم‌عامل ۶۴ بیتی
  • سیستم‌عامل: ویندوز ۷/۸/۸.۱/۱۰
  • پردازنده: یک پردازنده با فرکانس ۳ گیگاهرتز
  • حافظه رم: چهار گیگابایت
  • کارت گرافیک: یک کارت گرافیک با حافظه یک گیگابایت و دارای ویژگی Shader Mode 2.0+
  • فضای مورد نیاز: چهار گیگابایت

نمرات و امتیازات Evil Inside

 Vandal: نمره 55 از 100

Evil Inside هیچ کار جدید یا اصلی‌ای انجام نمی‌دهد، اما اگر دنبال این نوع P.T هستید. احساس مد نظر خود را در اینجا دریافت خواهید کرد.

 

Everyeye.it: نمره 45 از 100

انتظار چندانی از کارهای انجام شده توسط Jandusoft وجود ندارد. لغو بازی Silent Hills و ناپدید شدن P.T، 2 رویداد دورانی هستند که در تاریخ بازی‌های ویدیویی باقی خواهند ماند و هرگز فراموش نخواهند شد. Evil Inside، اگرچه اثری است که تلاش می‌کند همان جادوی کار کوجیما را بازسازی کند، اما نتوانست چیز جدیدی اضافه کند و به عنوان یک ادای احترام و حتی یک دنباله معنوی شکست خورد.

 

GameSpew: نمره 40 از 100

آیا باید Evil Inside را بخرید؟ احتمالاً نه، مگر اینکه واقعاً از یادآوری P.T ناامید شده باشید یا واقعاً عاشق پرش‌های ترسناک باشید. اگرچه حتی در این صورت، این واقعیت که فقط یک ساعت طول می‌کشد، شما را مجبور می کند بیشتر راجع به خرید آن فکر کنید. به طور کلی، این یک بازی ترسناک و وحشتناک نیست و هیچ چیز جدیدی را به شما ارائه نمی‌کند. فقط سعی می‌کند P.T را تقلید کند. اما متاسفانه تقریباً از هر نظر از آن پایین‌تر است. بدتر از آن، شما باید برای این لذت هزینه کنید.

 

GamingBolt: نمره 30 از 100

شما می‌توانید بازی Evil Inside را در یک جلسه و در کمتر از یک ساعت به پایان برسانید و این در کنار این واقعیت که هیچ ‌یک از کارهایی که انجام می‌دهد ارزش ستایش زیادی را ندارند به این معنی است که خرج کردن پول برای بازی کاری نیست که هر کسی باید انجام دهد.

خرید بازی Evil Inside

 فروشگاه گنوپلی یک مرجع دوست داشتنی برای خرید بازی‌های پلی استیشن ۴، بازی‌های پلی استیشن ۵، بازی‌های ایکس باکس وان و بازی‌های ایکس باکس های جدید سری ایکس و سری اس است که شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود از جمله بازی Evil Inside را خریداری کنید.

همچنین یکی از خدمات جالب فروشگاه گنوپلی خرید و فروش بازی‌های کارکرده و دست دوم است که شما می‌توانید دیسکت بازی‌هایی که به پایان رسانده‌اید را از طریق گنوپلی به فروش برسانید و بازی‌های جدید که دوست دارید را تهیه کنید.

فراموش نکنید اگر تجربه انجام این بازی را دارید حتما آن را از طریق سایت یا اینستاگرام گنوپلی با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد