فیفا 21 بهتره یا پی اس 21؟

فیفا 21 بهتره یا پی اس 21؟

فیفا و پی اس همواره رقیبان جدی بوده اند. نسخه FIFA 21 در 9 اکتبر در سراسر جهان منتشر می شود، در حالی که بروزرسانی PES 21 در تاریخ 15 سپتامبر است. حال باید دید کدامیک مورد توجه بیشتری قرار خواهند گرفت.

فیفا 21 بهتره یا پی اس 21؟

FIFA و Pro Evolution (PES) EA Sports همیشه رقبای اصلی در بخش بازی های PS4 بوده اند و معمولا هر ساله در ماه سپتامبر نسخه های جدید خود را منتشر می کنند و سوالی که ذهن اکثر بازیکنان را درگیر کرده، اینست که فیفا بهتر است یا پی اس ؟

امسال FIFA 21 در 9 اکتبر در سراسر جهان منتشر می شود، در حالی که بروزرسانی PES 21 در تاریخ 15 سپتامبر است.

آمار سالهای قبل ثابت کرده است که فیفا همیشه نسبت به PES از طرفداران بیشتری برخوردار بوده است اما PES اخیرا توانسته اندازه این شکاف را کمتر کند. به همین دلیل یک بار دیگر همه طرفداران بازی های ویدیویی فوتبال بین خرید FIFA 21 یا PES 21 سردرگم مانده اند.

بنابراین در این مقاله سعی کرده ایم ههر آنچه که لازم است در مورد هر دو بازی بدانید را جمع آوری کنیم. این مقاله  به شما کمک می کند بهتر تصمیم بگیرید که امسال کدام بازی را بخرید!

مقایسه فیفا و پی اس

EA Sports در تریلر رسمی خود فاش کرد که قصد دارد برخی از ویژگی های جدید مانند FUT Co-op و بهبود کریر را  معرفی کنند.

در همین حال، کونامی اعلام کرده است که آنها برخلاف FIFA، بازی جدید PES منتشر نخواهند کرد. PES فقط به روز رسانی خواهد شد. همه گیر شدن کرونا ویروس یکی از اصلی ترین دلایلی است که کونامی نتوانست امسال یک بازی کاملاً جدید را منتشر کند. آنها تصمیم گرفته اند تحت عنوان PES 2021 بروزرسانی فصلی را ارائه دهند و در حال حاضر کار خود را بر روی PES 2022 شروع کرده اند. آنها ادعا دارند که پی اس 22 تعویض کلی بازی است زیرا از موتور Fox به موتور Unreal خواهند رفت.

از آنجا که PES 21 فقط یک به روزرسانی فصلی خواهد بود، تقریباً نمی توانید انتظار تغییر در گیم پلی و گرافیک را داشته باشید. در حالی که در فیفا 21 مطابق با پیش پرده رسمی، پیشرفت های جدید بسیاری وجود خواهد داشت.

مقایسه pes 21 با fifa 21

FIFA 21 یا PES 21: کدامیک دارای مجوزهای باشگاه و لیگ بهتر است؟

در این بخش EA Sports همیشه از کونامی پیشی گرفته است. فیفا حدود 700 تیم دارای مجوز در 37 لیگ است (این تعداد ممکن است افزایش یابد زیرا احتمالاً EA ISL را در FIFA 21 گنجانده است). آنها همچنین مجوز لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را دارند.

PES در این بخش عقب مانده است. در بین باشگاه های برتر اروپا، آنها فقط دارای 5 مجوز قابل توجه باشگاه هستند: بارسلونا لالیگا، یوونتوس سری آ (این یک مجوز انحصاری است بنابراین فیفا از زمان فیفا 20 برای تیم یونتوس از پیامونته کالسیو استفاده کرده است)، لیگ برتر منچستر یونایتد ، بایرن مونیخ، آرسنال و بوندسلیگا. PES همچنین مجوز مربوط به یورو 2020 را دارد.

اما، به طور کلی فیفا دارای مجوزهای باشگاه و تعداد لیگ بیشتری است، بنابراین شما نمی توانید نام غیر واقعی دیگری به جز Piemonte Calcio را ببینید، در حالی که در PES با نام های غیر واقعی باشگاه و لیگ ها زیاد برخورد خواهید کرد. 

پی اس 21 یا فیفا 21: کدام بازی بهترین ویژگی را دارد؟

PES Master League همانند حالت کریر فیفا است. اما PES طی سالها پیشرفت کرده است. آنها خیلی جلوتر از حالت کریر فیفا هستند. افرادی که دوست دارند این حالت را بازی کنند، PES را به FIFA ترجیح می دهند.

اما در جدیدترین تریلر رسمی FIFA نشان داد که آنها پیشرفت های جدیدی را در کریر خود ایجاد کرده اند، زیرا در فیفا 20 کاربران از همان لحظه اول از این حالت ناراضی بودند.

FIFA FUT و PES MyClub حالت های آنلاین هستند.FUT در مقایسه با MyClub همیشه مورد توجه طرفداران بوده است. فیفا همچنین در آستانه معرفی حالت Co-op در FUT قرار دارد.

فیفا همچنین دارای ولتا، یک حالت فوتبال خیابانی است. این مورد از فیفا 20 معرفی شده است و در فیفا 21 نیز موجود خواهد بود. ولتا پویایی کاملاً جدیدی به فیفا می دهد زیرا PES حالت بازی دیگری ندارد.

مجوز اتحادیه اروپا PES به تعویق افتاده در حالی که FIFA مجوز لیگ قهرمانان یوفا و لیگ اروپا را دارد.

FIFA 21 vs PES 21: کدام بازی مقرون به صرفه تر است؟

با توجه به اینکه FIFA 21 یک بازی کاملاً جدید است، با قیمتی بیشتر از PES عرضه خواهد شد. PES همچنین 25مین سالگرد جشن خود را جشن می گیرد، بنابراین آنها برای به روز رسانی های فصل تخفیف می دهند.

خرید فیفا 21 نسخه استاندارد برای شما 59.99 دلار هزینه خواهد داشت. همچنین می توانید FIFA 21 را در گنوپلی از قبل سفارش دهید.

خرید پی اس 21 نیز 24.99 تا 29.99 دلار هزینه خواهد داشت

بنابراین، PES 21 بسیار ارزان تر از فیفا 21 خواهد بود.

فیفا 21 بخرم یا پی اس 21؟

FIFA و PES هر دو طرفداران وفادار خود را دارند. اما امسال، احساس می شود که بهتر است با FIFA 21 پیش بروید، زیرا این یک بازی کامل خواهد بود و نه فقط یک به روزرسانی فصلی. 

PES 21 تقریباً شبیه PES 20 خواهد بود فقط با جوخه های جدید و تازه و چند ترفند در گوشه و کنار. در همین حال، فیفا 21 قول داده است پیشرفت های اساسی جدیدی را در بازی به ارمغان بیاورد.

FIFA همچنین ویژگی "Dual Entitlement" را معرفی کرده است - می توانید FIFA 21 را در پلی استیشن 4 یا Xbox One قبل از FIFA 22 خریداری کنید و بازی خود را برای کنسول نسل بعدی معادل (PlayStation 5 یا Xbox Series X) به صورت رایگان ارتقا دهید. در حالی که PES 21 هنوز اعلام نکرده است که آیا PES 21 در نسل های بعدی PS5 و Xbox Series X در دسترس خواهد بود یا خیر. به نظر می رسد که آنها در تلاشند PES 2022 را برای کنسول های نسل بعدی عرضه کنند.

اما اگر قیمت را در نظر بگیرید، PES 21 بسیار مقرون به صرفه تر از فیفا 21 است. بنابراین اختلاف قیمت ممکن است در انتخاب برخی افراد نقش اساسی داشته باشد، اما غیر از مسئله قیمت، گنوپلی معتقد است که فیفا حداقل در سال جاری برنده این رقابت خواهد شد.

نظر شما کدوم بهتره ؟
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد