رفع عدم اتصال کنترلر PS4 به پلی استیشن 5

رفع عدم اتصال کنترلر PS4 به پلی استیشن 5

از کنترلر PS4 می توان برای عناوین بازی های PS4 در کنسول PS5 استفاده کرد. اما ممکن است DualShock 4 نتواند به PS5 متصل نشود. در اینجا رفع عدم اتصال کنترلر PS4 به پلی استیشن 5 را کامل توضیح داده ایم.

رفع عدم اتصال کنترلر PS4 به پلی استیشن 5

حتی اگر DualSense دسته پلی استیشن 5 بسیار عالی باشد، DualShock 4 قدیمی شما بی فایده نیست. در واقع، شما به راحتی می توانید از کنترلر PS4 برای عناوین بازی های PS4 در کنسول جدید خود استفاده کنید. این خیلی خوب است، اما گاهی اوقات، ممکن است متوجه شوید که DualShock شما با کنسول پلی استیشن 5 ارتباط برقرار نمی کند. اگر این اتفاق برای شما هم بیفتد، یک راه حل بسیار آسان وجود دارد. در اینجا نحوه رفع عدم اتصال کنترلر PS4 به پلی استیشن 5 آورده شده است.

مشکلات اتصال کنترلر PS4 با PS5 (تست شده)

حتی اگر بسیاری از عناوین جدید PS5 وجود داشته باشد، برخی از بازی هایی که از بازی با دوستان لذت می بریم برای PS4 ساخته شده اند. مواردی مانند Tekken 7 ،Mortal Kombat و Cricket 19 همه بازی های PS4 هستند. این بدان معنی است که به راحتی می توانید یک DualShock را به PS5 متصل کرده و از آن برای انجام بازی های محلی چند نفره در PlayStation با دوستان خود استفاده کنید. به علاوه، شما می توانید بازی های فیزیکی PS4 را بر روی PS5 نصب کنید که برای صرفه جویی در فضای ذخیره سازی بسیار مناسب است.

با این حال، اخیراً مسئله ای به وجود آمده که PS4 DualShock به PS5 متصل نمی شود. فشردن دکمه PS قبل از اینکه دوباره کنترلر خاموش شود، یا شارژ کردن و از کابل USB برای اتصال به PS5 استفاده کردن؛ هیچکدام فایده ندارد.

در این مقاله من به شما می گویم که چگونه این مشکل را به راحتی حل کنید، بنابراین ادامه مطلب را بخوانید.

حل مشکل عدم اتصال DualShock 4 به پلی استیشن 5

اگر DualShock 4 با PS5 ارتباط برقرار نمی کند، آنچه را باید انجام دهید در اینجا آورده شده است.

  • در حالی که کنترلر PS4 شما خاموش است، دکمه PS و دکمه "share" (اشتراک) را فشار دهید تا نوار چراغ سفید چشمک بزند. با این کار DualShock 4 در حالت جفت شدن قرار می گیرد و اساساً نحوه اتصال کنترل کننده PS4 با Android ، iPhone و سایر دستگاه ها نیز هست.
  • در PS5 خود به Settings -> Accessories بروید.

رفع عدم اتصال کنترلر PS4 به پلی استیشن 5

  • در برگه General، به «Bluetooth Accessories» بروید.

رفع عدم اتصال کنترلر PS4 به پلی استیشن 5

  • «Wireless Controller» را مشاهده خواهید کرد. فقط آن را انتخاب کنید تا کنترلر را با PlayStation 5 خود جفت کنید.

رفع عدم اتصال کنترلر PS4 به پلی استیشن 5

  • اکنون می توانید کاربری را که از کنترلر DualShock 4 استفاده می کند انتخاب کرده و بازی های محلی چند نفره را در PlayStation 5 شروع کنید.

چه بازی هایی از PS5 با کنترلر PS4 قابل اجراست

از آنجا که کنترلر جدید DualSense از کنترلر PS4 DualShock کیلومترها فاصله دارد، بنابراین نمی توانید بازی های PS5 را با کنترلر PS4 قدیمی انجام دهید. با این حال، هر بازی PS4 که روی PS5 خود نصب کرده اید، بدون هیچ مشکلی با کنترلر PS4 قابل پخش است.

کنترلر پلی استیشن 4 را به PS5 وصل کنید و بازی های محلی چند نفره را انجام دهید

بیشتر اوقات می توانید DualShock 4 را به راحتی با کنسول پلی استیشن 5 متصل کرده و بازی های مورد علاقه خود را بدون دردسر انجام دهید. با این حال، گاهی اوقات اوضاع کمی بد می شود و جفت شدن کنترلر با کنسول شما دشوار می شود.

اکنون که می دانید چگونه این مشکل به ظاهر ریز، اما واقعاً آزار دهنده را برطرف کنید، پیش بروید و تمام بازی های مورد علاقه خود را در حالت PlayStation 4 در حالت چند نفره محلی با دوستان خود انجام دهید. همچنین، اگر PS4 قدیمی را دارید، روی پیوند کلیک کنید تا ببینید چگونه می توانید از بازی PS5 از راه دور برای انجام بازی در PS4 خود استفاده کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد