بررسی اسپیکر بلوتوث هارمن کاردن Harman Kardon Aura Studio 3

بررسی اسپیکر بلوتوث هارمن کاردن Harman Kardon Aura Studio 3

در این مطلب از گنوپلی قصد داریم به بررسی بررسی اسپیکر بلوتوث هارمن کاردن مدل Aura Studio 3 بپردازیم.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که گمان می‌کنید داشتن اسپیکرهای بلوتوثی ارزشی ندارد زمان خود را صرف خواندن این مقاله نکنید البته تا چندین سال پیش این فرضیه شما مبتنی بر بی‌ارزش بودن اسپیکر بلوتوث کاملا درست و به‌جا بوده است زیرا برخی از تولیدکنندگان اسپیکر بلوتوث، اسپیکرهایی با کمترین کیفیت را به بازار دیجیتال ارائه داده‌اند. در صورتی که حتی یک برند گران‌قیمت با ظاهری بسیار آراسته و زیبا ولی متاسفانه با اتصلاتی ضعیف در اختیار مردم قرار گرفته‌است. اما در سال‌های اخیر این امر بسیار تغییر کرده است  و با اختراع استریوهای بی‌سیم و بلوتوث به طور قابل توجهی کیفیت صدا در اسپیکرهای بلوتوثی افزایش پیدا کرده است. با این تفاسیر اگر از طرفداران اسپیکرهای بلوتوثی هستید خواندن این مقاله برایتان خالی از لطف نخواهد بود. در این مقاله، به بررسی اسپیکر بلوتوث هارمن کاردن Harman Kardon Aura Studio 3 می‌پردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

ابتدا بیایید نگاهی بیندازیم به اسپیکر بلوتوث هارمن کاردن مدل Aura Studio 3 ببینیم با چه دستگاه جذابی روبرو هستیم:

اسپیکر هارمن کاردن بلوتوثی برگرفته از نام شخصی به نام هاردن که یک تولید کننده اروپایی شناخته شده است. هاردن شهرتی دیرینه در ساخت اسپیکرهایی با کیفیت و مهندسی عالی دارد. با روانه شدن اسپیکر هارمن کاردن بلوتوثی به بازار دیجیتال، کاربران دیجیتالی بسیار شگفت‌زده شده‌اند.

طراحی و ساخت

اولین نکته‌ای که موجب جذب کاربران به سمت این مدل از اسپیکر بلوتوث شده است طراحی فیزیکی بسیار عالی و غیرمعمول آن از جمله چراغ‌های LED طراحی شده در این مدل است. بسیاری از اسپیکر بلوتوث‌ها مانند یک گوینده و سخنران عمل می‌کنند. طراحی ظاهری آن شبیه یک صفحه تخت همراه با گریل(توری) ‌یا صفحه نمایش است درست مانند اسپیکرهای سنتی سیمی. حتی اسپیکرهای 360 درجه هارمن کاردن که شبیه قوطی‌های زغال هستند باز هم بی‌شباهت به اسپیکرها نیستند اگرچه کمی غیرمعمول به نظر می‌رسند. از طرفی دیگر این مدل از اسپیکرها به نحوی طراحی شده‌اند که بیشتر شبیه کرم‌های مرطوب کننده هستند تا اسپیکر. نمای بیرونی این مدل از اسپیکر بلوتوث هارمن کاردن کاملا به رنگ مشکی است دارای پایه‌هایی گرد و محکم و یک درپوش حبابی به رنگ دودی است که قسمت بالای آن دارای قوس است که این طراحی قوسی شکل به دلیل چراغ‌های LED تعبیه شده در این مدل از اسپیکر بلوتوثی هارمن کاردن است. این چراغ‌ها داخل گوی قوسی شکل را روشن می‌کنند و هنگام پخش موزیک با یک طراحی مواج همراه با موزیک به حرکت در می‌آیند. این نورها از یک سری منحنی‌های شیاردار بر روی پایه‌ها طرح‌ریزی شده‌اند که بر روی گنبدی قوسی‌شکل منعکس می‌شوند. در صورتی که اسپیکر در یک مکان تقریبا تاریک و کم‌نور قرار بگیرد این ویژگی رقص نور را به خوبی به نمایش می‌گذارد و تاثیر نور روی گنبد بسیار چشم‌گیر است در شرایطی که در یک اتاق روشن از این مدل از اسپیکر بلوتوث هارمن کاردن استفاده شود این طراحی به صورت یک افکت ساده خود را به نمایش می‌گذارد و کاربران به سختی متوجه آن خواهند شد. به عبارتی دیگر با خرید این مدل از اسپیکر بلوتوث و استفاده از آن در مهمانی‌ها و مجالس خود علاوه بر یک اسپیکر بلوتوث به ظاهر یک قطعه دکوراتیو را به منزل خود دعوت کرده اید که مطمئنا بسیار مورد استقبال مهمانان شما قرار خواهد گرفت.

ابعاد کلی این مدل از اسپیکر بلوتوث ۹.۱ اینچ در قطر و ۱۱.۲ اینچ در ارتفاع است که اسپیکری با این ابعاد در اندازه‌ای متوسط و مناسب برای اکثر مکان‌ها طراحی شده است. هم‌چنین به دلیل سایز و حجم متناسب می‌توانید تقریبا در هر مکانی از قبیل میز، قفسه یا حتی میز تحریر خود قرار دهید. سایز این مدل از اسپیکر ۷ پوند می‌باشد که نسبت به مدل طراحی شده آن نسبتا سبک وزن است. اما به دلیل ماهیت طراحی آن سنگین است در نتیجه غیرممکن است که به طور اتفاقی هنگام پخش موزیک در جای خود بلرزد یا تکان بخورد.90 درصد از وزن این اسپیکر بلوتوث هارمن کاردن در یک سوم پایین دستگاه قرار گرفته است. بنابراین حتی ضربه محکم و ناگهانی به دستگاه موجب پرت شدن و سقوط دستگاه از ارتفاع نخواهد شد.

در قسمت پایینی دستگاه اسپیکر بلوتوث شما شاهد سه پایه پلاستیکی خواهید بود. این پایه‌ها به صورتی طراحی و تعبیه شده‌اند که ضد لغزش هستند حتی در سطوح مرطوب یا لغزنده از لغزش دستگاه جلوگیری خواهند کرد. هم‌چنین یک پورت USB در این مدل از اسپیکر بلوتوث تعبیه شده است که توسط یک درپوش پلاستیکی پوشانده شده است. این پورت تنها هنگام به‌روز رسانی سیستم سفت‌افزار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در غیر اینصورت به هیچ عنوان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و به عنوان ورودی صدا عمل نمی‌کند.

هم‌چنین شما در پشت اسپیکر یک جفت پورت مختلف پیدا خواهید کرد. پورت اول یک درگاه برق ساده ۲ شاخه است که به آداپتور برق AC متصل می‌شود. پورت دوم یک جک ۳.۵ میلی‌متری است.

روبروی پایه، در زیر گنبد شما ۳ دکمه کنترل مختلف خواهید دید. یک دکمه ساده برای افزایش و کاهش صدای اسپیکر بلوتوث همراه با یک دکمه روشن و خاموش برای چراغ LED تعبیه شده در این مدل از اسپیکر است. در پشت دستگاه یک دکمه برای روشن کردن و یک دکمه برای روشن و خاموش کردن بلوتوث تعبیه شده است. همه این دکمه‌ها روی نوار باریکی بین پایه دستگاه و گنبد قوسی شکل بالای دستگاه قرار گرفته‌اند. دکمه‌ها به صورتی در این مدل از اسپیکر بلوتوث هارمن کاردن طراحی شده‌اند که تا به دنبال آن‌ها نگردی قابل رویت نیستند. همراه با اسپیکر و صفحه دستورالعمل شما هم‌چنین چند وسیله اضافه از جمله یک کابل برق و دو شاخه AC و هم‌چنین کارت ضمانت دریافت خواهید کرد که برای اطمینان از ضمانت محصول باید پس از خرید هر چه سریعتر کارت را ارسال کنید.

قدرت و اتصالات

Harmon Kardon Aura Studio 3 کمی اسپیکر بلوتوث غیرمعمولی است. اغلب اسپیکر بلوتوث‌ها دارای یک باتری به عنوان منبع اولیه و اصلی برق هستند. در نتیجه اسپیکر بلوتوث‌ها قابل حمل هستند. شما می‌توانید آن‌ها را از اتاقی به اتاقی دیگر جابه‌جا کنید یا حتی بدون هیچ مشکلی برای اتصالات برقی به بیرون از منزل با خود حمل کنید. اما Aura Studio 3 تنها از برق سیم‌کشی شده پشتیبانی می‌کند. این یک عامل محدود کننده برای استفاده از این مدل دستگاه می‌باشد زیرا فقط می‌توانید در چند قدمی پریز برق از این دستگاه استفاده کنید. از طرفی دیگر صرف‌نظر از این عیب، شما نگران تمام شدن شارژ باطری دستگاه نخواهید بود. اما از آن‌جایی که اکثر اسپیکر بلوتوث‌های موجود در بازار قابلیت شارژ از طریق USB را دارند این امر مزیت عمده‌ای برای این مدل از اسپیکر بلوتوث به شمار نمی‌رود. قبل از خرید این محصول، باید در مورد این موضوع دقت کافی داشته باشید فرض کنید که شما قصد استفاده از بلوتوث را دارید. این موضوع در مورد هر مدلی از اسپیکر بلوتوث چه کمی بیش‌تر یا کمتر صدق می‌کند. همانطور که از نامش پیداست هر نوع موزیکی را به صورت بلوتوث دریافت می‌کند و از طریق بلندگوها قادر به پخش آن است. با این حال، بسیاری از اسپیکر بلوتوث‌ها از درایو فلش USB، کارت های حافظه و ورودی‌های USB تلفن‌همراه پشتیبانی می‌کنند.

Aura Studio 3 فقط دو گزینه بلوتوث و کابل 3.5 میلی‌متری را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر تلفن همراه شما یا پخش‌کننده MP3 از کابل 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند می‌توانید به اسپیکر بلوتوث هارمن کاردن متصل شوید و از پخش موزیک با صدایی رسا لذت ببرید. هم‌چنین می‌توانید بیش‌ترین استفاده را از مدرن‌ترین سیستم‌های استریو داشته باشید. از طرفی دیگر شما قادر به استفاده از منابع صوتی سنتی کم‌تر نخواهید بود.

اتصال بلوتوث Aura Studio بسیار امن و پایدار است. این مدل از اسپیکر بلوتوث با به‌کارگیری پروتکل بلوتوث 4.2 تاخیر کم و میزان بیت بالا را تضمین می‌کند. به دلیل تاخیر پایین، شما می‌توانید به تماشای فیلم بپردازید که صدا همراه با ویدئو به صورت کاملا همگام‌سازی شده پخش خواهد شد. دامنه سیگنال برابر با ۳۳ فوت است. برای استفاده معمول و روزمره خانگی این مقدار باید بیش ‌از حد کافی باشد.

کیفیت صدا

کیفیت صدا این مدل از اسپیکر بلوتوث به حدی شیوا و رسا است که نقاط ضعف و کمبودهای اتصالات اسپیکر بلوتوث هارمن کاردن را پوشش می‌دهد و جبران می‌کند و این مدل از اسپیکر بلوتوث را در زمره بهترین مدل‌ها قرار می‌دهد. در ابتدای توضیحات در مورد کیفیت صدا این محصول باید گفت که این مدل از اسپیکر بلوتوث، یک اسپیکر بلوتوث ۳۶۰ درجه واقعی است. صدای تولید شده از این مدل اسپیکر از تمام جهات به صورت یکنواخت و در سراسر اتاق قابل پخش خواهد بود. بدیهی است که اگر اسپیکر روی طاقچه یا مرکز مهمانی قرار بگیرد بسیار خوشایند نخواهد بود و مزیت چشمگیری به شمار نمی‌آید. اما اگر روی میز در وسط اتاق قرار بگیرد بدون هیچ مشکلی صدایی رسا در سراسر اتاق به گوش افراد حاضر خواهد رسید.

این ویژگی برای Aura Studio 3 با ظرفیت صدای بسیار بالا ثبت می‌شود. در حقیقت توانایی تولید صدایی رسا و شفاف بدون تحریف با رسایی ۱۰۰ دسی‌بل را دارد که این اندازه تولید صدا برای یک اسپیکر بلوتوث با حجم متوسط بسیار بلند است. شما می‌توانید موسیقی با رسایی ۱۰۰ دسی‌بل را به راحتی در آن‌سوی خانه بشنوید حتی اگر خانه نسبتا شلوغ و پرسروصدا باشد. حقیقتا، اکثر مردم نمی‌خواهند از حداکثر میزان صدا استفاده کنند. بنابراین شما می‌توانید بدون نگرانی و افت کیفیت، میزان صدا را طبق سلیقه خود کم یا زیاد کنید و با این حال صدایی رسا را از اسپیکر بلوتوث به گوش جان بسپرید.

یکی‌دیگر از ویژگی‌های قابل تعریف در زمینه کیفیت صدا برای  اسپیکر بلوتوث Auro Studio 3 وضوح در تمامی فرکانس‌های تولید شده است. اوج صدا بسیار رسا و واضح است خواه در حال گوش دادن به تارها، سنج‌ها یا سینت‌ها باشید. اگر در حین گوش دادن به موسیقی صدای میانه یا وسط را انتخاب کنید به طور مشابه با اوج صدا بدون هیچ‌گونه تحریف یا دو رگه شدن صدا و باس خواهد بود. در نهایت صدای باس بسیار واضح است. اگر به موسیقی رقص یا متال گوش می‌دهید انگشت شصت باس را احساس خواهید کرد. این مزیت اسپیکر بلوتوث Auro Studio 3 را در مقابل دیگر اسپیکر بلوتوث‌ها که توخالی به نظر می‌رسند در درجه بالاتری قرار می‌دهد. تنظیمات پخش صدا آن نیز بسیار گسترده است. بین تمام فرکانس‌ها بدون تقاطع و تداخل فاصله بسیار زیادی وجود دارد.

نتیجه نهایی

اسپیکر بلوتوثی هارمن کاردن Auro Studio 3 یک محصول منحصربه‌فرد است. این امر از لحظه‌ای که شما جعبه خرید این محصول با ارزش را باز می‌کنید مشهود است. این مدل از اسپیکر بلوتوث تنها یک اسپیکر معمولی نیست بلکه بخشی از بی‌نظیرترین دکوراتیو منزلتان به حساب می‌آید. اگر دستگاه خاموش باشد مطمئنا برای مهمانانتان سوال خواهد بود که این چیست. نورپردازی جالب توجه این محصول آن را به منحصربه‌فرد کرده است. چه با موسیقی ملایمی در حال استراحت چه در حال بازی با مهمانانتان باشید این نورها به موسیقی شما لذتی دوچندان می‌بخشند. علاوه بر این موضوع طراحی جالب و سنگینی وزن در پایین دستگاه که موجب ثابت ماندن آن می‌شود و هیچ ضربه‌ای به آن وارد نمی‌شود بلکه به ارزش خرید این محصول می‌افزاید.

از نظر قدرت اتصالات و برق این محصول کمی ضعیف عمل کرده است که به گفته برخی از کاربران نیاز اصلی آن‌ها با این محصول رفع خواهد شد زیرا همانطور که از نامش پیداست مهم‌ترین علت تولید آن اتصال بلوتوث است نه اتصال کابل و USB. که در زمینه اتصال بلوتوثی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. هم‌چنین با اتصال به برق همیشه و همه‌جا با وجود برق مشکلی در اتمام باتری و دیگر مسائل نیست و به راحتی با اتصال کابل برق دستگاه شروع به پخش موزیک می‌کند. که کیفیت صدای شیوا ورسا این محصول، تمام نقاط ضعف آن را پوشش می‌دهد و آن را به محبوب‌ترین اسپیکر بلوتوث تولید شده تبدیل کرده است زیرا در همه فرکانس‌ها عملکرد خوبی دارد بنابراین برای هر ژانر موسیقی مناسب است.

خرید از گنوپلی

فراموش نکنید گنوپلی یک مرجع دوست داشتنی و مطمئن برای خرید کنسول‌های بازی از جمله پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس است.  علاوه بر آن شما می‌توانید لوازم جانبی جذاب مانند اسپیکر بلوتوثی هارمن کاردن Auro Studio 3 را با بهترین قیمت خریداری کنید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد