نقد و بررسی بازی Hunting Simulator 2

نقد و بررسی بازی Hunting Simulator 2

در این مطلب از گنوپلی به بررسی بازی شبیه سازی شکار Hunting Simulator 2 می‌پردازیم و ویژگی‌های آن روی پلی استیشن ۵ را برررسی می‌کنیم.

 بازی Hunting Simulator 2  یکی از بازی‌هایی بود که پس از موفقیت نسخه اول، هواداران زیادی انتظارش را می‌کشیدند و سرانجام چند ماه پیش یعنی در تیرماه سال 1399، در اختیار گیمرها و طرفداران قرار گرفت. عنوان Hunting Simulator 2  حکم شماره جدید این مجموعه را دارد و نسخه ابتدایی در سال 2017 منتشر شد. این بازی با تغییرات و بهبودهای چشمگیری نسبت به نسخه اول ظاهر شود، اما با وجود اینکه خیلی‌ها از آن به عنوان یک بازی شبیه ساز کامل یاد کردند، اما بازهم آنطور که باید نتوانست نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کند.

به طور کلی عناوین شبیه سازی همیشه نزد گیمرها از محبوبیت بالایی برخوردارند که شبیه سازی شکار هم یکی از دسته‌های آن است. این نوع از بازی‌های شبیه ساز همواره مورد استقبال بازی بازان بوده‌اند. نسخه اول Hunting Simulator نیز یکی از همین بازی‌ها بوده که در گذشته سر و صدای زیادی به پا کرد و همین مسئله باعث شد تا سازندگان به فکر ساخت نسخه دوم بیفتند.

ابتدا بیایید نگاهی بیندازیم به تریلر بازی Hunting Simulator 2 تا ببینیم با چه بازی روبرو هستیم:

شما در Hunting Simulator 2 می‌توانید به همراهی و کمک سگ شکاری و سلاح‌های گرم و سردی که در اختیارتان هستند موجودات مختلف را شکار کنید و از این راه پول خوبی به دست آورید. همچنین می‌توانید برخی از حیواناتی که سر راهتان قرار می‌گیرند را بخورید تا برای ادامه راه انرژی به دست آورید! از امکانات جالب بازی می‌توان به وجود چند نقشه‌ی مجزا همچون کویر Texan و جنگل Colorado اشاره کرد که در آن‌ها می‌توانید بیش از ۳۳ گونه‌ی جانوری را مشاهده کنید. ضمنا بیش از ۱۶۰ آیتم نظیر سلاح‌ها، لوازم و لباس‌های متنوع در بازی وجود دارند که برگزیدن هر یک از آن‌ها می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد. البته در ادامه این به توضیح دقیق‌تر این موارد خواهیم پرداخت.

Hunting Simulator 2 توسط استودیوهای نئوپیکا (Neopica)، بیگ‌بن اینتراکتیو (Bigben Interactive) و ماکسیموم گیمز (Maximum Games) ساخته و منتشر شده است.  لازم به ذکر است که این بازی فاقد هر گونه حالت آنلاین و چندنفره است و همه چیز در آن به صورت انفرادی و بدون اتصال به اینترنت صورت می‌گیرد.

بازی شکار با سگ

داستان بازی Hunting Simulator 2

Hunting Simulator 2 داستان، موضوع و هدف خاصی ندارد. اصلا خبری از ماموریتی ویژه برای انجام دادن یا حتی انجام مراحلی خاص برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر نیست. تمام بازی در خودتان، سلاح‌ها و تجهیزاتتان و یک سگ شکاری که همیشه همراهتان هست، خلاصه می‌شود. شما در بازی کلبه‌ای دارید که مرکز اصلی تمام فعالیت‌هایتان است و می‌توانید اسلحه، لوازم جانبی، لباس و تمام مجوزهای لازم برای شکار را از آنجا تهیه کنید. مثلا می‌توانید خود را با بیش از 160 سلاح، لوازم جانبی، وسایل و پوشاک از بهترین و معتبرترین مارک‌ها از جمله Browning و Winchester تجهیز کنید و یک سگ شکاری برای خودتان انتخاب کنید.

در این کلبه یک کتاب آموزشی وجود دارد که از طریق آن اطلاعات مفصلی درباره قوانین، پروانه‌های شکار، انواع اسلحه و هر چیز دیگری که ممکن است به آن نیاز پیدا کنید، به دست می‌آورید.  قوانینی مانند اینکه شما فقط می‌توانید از سلاح‌های از پیش تعیین شده بر روی یک حیوان خاص استفاده کنید یا مثلا اگر از حیوانات زیاد عکس بگیرید، به عنوان کاری غیر اخلاقی شناخته شده و جریمه می‌شوید.

در این بازی برای انتخاب سگ چندین گزینه وجود دارد و شما فهرستی از سگ‌هایی با نژادهای مختلف که هرکدام رفتار و ویژگی‌های خاصی دارند، در اختیار دارید. هرکدام از این سگ‌ها با توجه به خصوصیاتشان می‌توانند به نوعی خاص در شکار و ردیابی طعمه به شما کمک کنند. نکته جالب این است که نوع ارتباطتان با سگ‌ها در پیدا کردن طعمه و پیشرفتش در ردیابی موثر است. مثلا اگر با سگ خود مهربان باشید و هر بار که طعمه‌ای پیدا کرد از او تعریف کنید، هر بار با دقت بیشتری به ردیابی و کمک به شما می‌پردازد.

ورود به بازی را می‌توانید با تمرین تیراندازی شروع کنید. باید بدانید که هیچ محدودیت خاصی برای تمرین وجود ندارد. هرچقدر که بخواهید سلاح‌های نزدیک برد و دور برد، تیروکمان و خشاب در اختیارتان گذاشته می‌شود تا بتوانید تمرین کنید و ببینید کدام اسلحه‌ها مطابق میلتان عمل می‌کنند و موفقیت بیشتری را سبب می‌شوند. حتما به اندازه گلوله‌ها دقت کنید، زیرا سایز گلوله در یک شکار عالی بسیار مهم است.

پس از تمرین تیراندازی و خرید تجهیزات لازم می‌توانید وارد دنیای Hunting Simulator 2 شوید. ماجراجویی و شکار در دشت‌های کلرادو، کویر تکسان و جنگل‌های وسیع اروپا، آن هم به همراه یک سگ حرفه‌ای و وفادار بسیار هیجان انگیز است. تیم توسعه Hunting Simulator 2 شدیدا روی محیط بازی تمرکز داشته‌اند و تمام تلاش خود را کرده‌اند تا بازیکن در طبیعت غرق شود. طراحی، گرافیک و صداگذاری محیط بازی بسیار باکیفیت و بی‌نقص است، در حدی که یکی از عوامل اصلی حواس‌پرتی بازیکنان برای از دست دادن شکار و ندیدن طعمه‌ها همین طبیعت‌های بکر و زیبا تلقی می‌شود.

در این بازی 33 گونه از حیوانات مختلف برای شکار وجود دارند که همه آن‌ها به لطف هوش مصنوعی خوب، دارای رفتارها و عکس‌العمل‌های طبیعی هستند تا حس کنید که واقعا در آن طبیعیت وجود دارید و در حال شکار آن حیوانات هستید. به همین دلیل است که از Hunting Simulator 2 به عنوان یک شبیه ساز کامل یاد شده است.

گیم پلی بازی hunting simulator 2

گیم پلی بازی Hunting Simulator 2

به طور کلی گیم پلی بازی hunting simulator 2 آن قدرها هم پیچیده و سخت نیست، درست مانند آنچه که در هر بازی اول شخص باید انجام دهید، فقط باید هدف بگیرید و شلیک کنید. با این حال، تنها عنصری که باید به آن توجه کنید، میزان صدایی است که هنگام نزدیک شدن به اهداف ایجاد می‌کنید. زیرا حیوانات به شدت به صداها و حتی بو حساس هستند. در نتیجه آنچه که تاثیرگذار است، توانایی شما در پنهان شدن و تیراندازی در خفا است. باید تا جایی که می‌توانید در پشت بوته‌ها و درختان مخفی شوید و عکس‌العمل‌های سریعی داشته باشید. یکی از نکات منفی بازی و عامل نارضایتی بازیکنان، همین حساسیت بیش از حد حیوانات است، زیرا با کوچترین صدا و حرکتی متوجه حضورتان می‌شوند و تمام نقشه‌های شما را خنثی می‌کنند.

سگ وفاداری که همراهتان است برای پیدا کردن طعمه کمک شایانی خواهد کرد. فقط باید حواستان به پروانه شکار و حمل اسلحه مجاز برای شکار هر حیوان باشد، چون راه اصلی افزایش درآمدتان فروختن شکارهایی است که در طول بازی انجام داده‌اید و اگر جریمه شوید هیچ پولی برایتان نمی‌ماند. همانطور که در بالا هم گفته شد، همه فعالیت‌هایی مانند خرید و فروش شکارها و تمامی تجهیزات نیز در همان کلبه شخصی انجام می‌شود.

یادتان باشد که برای شکار هر نوع حیوانی به مجوز و پروانه شکار مخصوص خودش نیاز است. همچنین برای شکار هر نوع حیوان یا پرنده و یا موجود آبزی، باید از اسلحه‌ای خاص استفاده کنید، در غیر این صورت هنگام برگشت به کلبه جریمه خواهید شد. یکی از مهمترین عوامل بازی پول است، پس تمام سعی خود را بکنید که جریمه نشوید.

یکی از دلایل نارضایتی بازیکنان از بازی Hunting Simulator 2 نیز همین مسئله است. ممکن است ساعت‌ها در مناطق مختلف بازی پیاده‌روی و جستجو کنید، اما وقتی طعمه‌ای یافتید نتوانید آن را شکار کنید، چون یا مجوزش را ندارید یا اسلحه مجاز برای شلیک همراهتان نیست. یک نکته قابل توجه دیگر این است که اگر دست خالی و بدون موفقیت در شکار به کلبه برگردید، در این صورت نیز جریمه خواهید شد. یعنی هر بار که در کلبه زمانی را برای شکار مشخص می‌کنید و کلبه را ترک می‌کنید، باید با موفقیت و همراه با شکار به آنجا بازگردید.

بازی hunting simulator 2

تجربه‌ای روان‌تر در کنسول PS5

با این که بازی Hunting Simulator 2 برای کنسول‌های PS4 و Xbox One هم منتشر شده، اما بهترین پلتفرم ممکن برای تجربه‌ی این اثر کنسول‌های نسل نهمی هستند. کاربران کنسول پلی استیشن 5 می‌توانند از صفحات Loading کوتاه و دنیایی پویاتر لذت ببرند. همچنین با این که این بازی از قابلیت‌های جدید کنترلر Dualsense مانند Adaptive Triggers و Haptic Feedback ‌استفاده نمی‌کند، اما تجربه‌ی آن با استفاده از قدرت کنسول نسل نهمی سونی خالی از لطف نخواهد بود. جدا از این موضوع، باید بدانید که Hunting Simulator 2 مانند اکثر بازی های PS5 دارای بخش چندنفره نیست و تمام حالت‌های گیم‌پلی به بخش تک نفره خلاصه می‌شوند.

همان‌طور که در جریان هستید، برترین سایت‌های حوزه‌ی بازی‌های ویدئویی نظرات و انتقادات خود را پیرامون Hunting Simulator 2 منتشر کرده‌اند که پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را در ادامه از دست ندهید.

KeenGamer: 70 از 10

با وجود نقص‌های عجیب در Hunting Simulator 2، باید بگوییم که این بازی یک اثر جالب و سرگرم کننده برای طرفداران بازی‌های به سبک شکار است، خصوصا این که تحولات زیادی را نسبت به نسخه‌ی اول در آن مشاهده می‌کنیم.

SCREEN RANT: 4 از 10

سازندگان Hunting Simulator 2 تلاش کرده‌اند تا با ایجاد شبیه‌سازی شکار، یک گیم‌پلی واقع گرایانه را برای بازی‌بازان به ارمغان آورند. از این زاویه می‌توان این عنوان را اثری موفق دانست، اما پس از چند ساعت تجربه، متوجه کسل کننده بودن بازی خواهید شد.

PlayStation Country: 4 از 10

بهتر است Hunting Simulator 2 را به جای شبیه‌سازی شکار، یک «شبیه‌سازی کسل کننده» بنامیم؛ چرا که ما حدود ده ساعت را صرف تجربه‌ی این بازی کردیم و در آخر قصد داشتیم تا گلوله‌ای به مغز خودمان خالی کنیم تا به همه چیز پایان دهیم!

 بازی hunting simulator

خرید بازی Hunting Simulator 2

فروشگاه گنوپلی یک مرجع دوست داشتنی برای خرید بازی‌های پلی استیشن ۴، بازی‌های پلی استیشن ۵، بازی‌های ایکس باکس وان و بازی‌های ایکس باکس های جدید سری ایکس و سری اس است که شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود از جمله بازی  Hunting Simulator 2 را خریداری کنید.

یکی از خدمات جالب فروشگاه گنوپلی خرید و فروش بازی‌های کارکرده و دست دوم است که شما می‌توانید دیسکت بازی‌هایی که به پایان رسانده‌اید را از طریق گنوپلی به فروش برسانید و بازی‌های جدید که دوست دارید را تهیه کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد