بررسی اسپیکر بلوتوث JBL Party Box 300

بررسی اسپیکر بلوتوث JBL Party Box 300

در این مطلب از گنوپلی به بررسی اسپیکر بلوتوث JBL Party Box 300 می‌پردازیم و ویژگی‌های آن را بررسی می‌کنیم.

اگر اسپیکر بلوتوث JBL Party Box 300 را از نزدیک ببینید حیرت زده خواهید شد این مدل از اسپیکر بلوتوث  بزرگ‌تر از هر اسپیکری است که تا به حال دیده‌ایم. صدای این مدل از اسپیکر به حدی زیاد است که به اصطلاح پوسته زمین را تکان می‌دهد و در حالت کلی  برای مهمانی‌ها و جشن‌های بزرگ مناسب خواهد بود. در نهایت شما اگر می‌خواهید جشنی باشکوه داشته باشید اسپیکر بلوتوث JBL Party Box 300 شما را ناامید نخواهد کرد.

ابتدا بیایید نگاهی بیندازیم به ویدیوی معرفی این اسپیکر:

اسپیکر بلوتوث JBL Party Box 300 در ابعاد 27.1*12.2*12.6 اینچ و وزن ۱۵ کیلوگرم روانه بازار شده است. این مدل از اسپیکر بلوتوث دارای دسته‌هایی برای حمل‌ونقل آسان‌تر است. هم‌چنین دارای پایه‌های پلاستیکی در دو طرف قاب کناری و قاب پایینی است بنابراین می‌توان از آن در دو جهت افقی و عمودی استفاده کرد. هرچند قرار گرفتن دستگاه در حالت عمودی بهترین حالت قرار گرفتن آن است زیرا در حالت عمودی بالای صفحه اسپیکر، دکمه‌های کنترلی را در خود جای داده‌است. هرچند در حالت افقی هم قرار بگیرد دکمه‌های کنترلی در دسترس هستند اما برای استفاده از آن‌ها کمی باید در حالت نشسته قرار بگیرید.

این مدل از اسپیکر بلوتوث به راحتی قابل‌حمل است. به دلیل باطری‌خور بودن این مدل از اسپیکر می‌توان آن را به هر مکانی انتقال داد و نگرانی دور شدن از پریز برق را ندارید. عمر مفید باتری در این مدل از اسپیکر تا 18 ساعت است البته بستگی به میزان استفاده شما از اسپیکر و میزان صدای آن در طول استفاده دارد. اگر از میزان صدای بالا و نور LED تعبیه شده در اسپیکر بهره می‌برید انتظار کارایی کمتر از ۱۸ ساعت را از آن داشته باشید. تنها عیب این مدل از اسپیکر بلوتوث طولانی شدن زمان شارژ آن است که ۵ ساعت نیاز به زمان برای شارژ کامل باتری دارد. پنل ورودی پشت اسپیکر بلوتوث جایگاه اتصالات RCA، کابل Aux 3.5 میلی‌متری و اتصالات USB است. هم‌چنین ورودی‌های اختصاصی میکروفون و گیتار است که هر کدام از این ورودی‌ها درست در بالای دکمه‌های مخصوص تنظیم آن است. هر دو ورودی میکروفون و گیتار ورودی‌های ۱.۴ اینچی هستند بنابراین اگر شما در فکر استفاده از میکروفون XLR هستید باید یک آداپتور بخرید. هم‌چنین یک خروجی RCA و یک دکمه کانال راست و چپ  برای جفت شدن دو دستگاه اسپیکر بلوتوث و روشن شدن آن‌ها وجود دارد که با استفاده از این امکانات بهترین خروجی برای مراسم و مهمانی‌های خود خواهید داشت.

از قسمت بالای اسپیکر بلوتوث JBL Party Box 300 یک صفحه کنترلی با دکمه‌هایی برای شارژ برق، جفت شدن بلوتوث، آغاز و توقف موسیقی، صدا و افزایش باس تعبیه شده است. هم‌چنین دکمه‌ای برای فعال و غیرفعال شدن نور LED در این مدل از اسپیکر بلوتوث تعریف شده است.

اسپیکر بلوتوث JBL Party Box 300 تنها با دو لوازم جانبی از جمله یک کابل برق در ابعادی منظم با طول‌های مختلف برای انواع اسپیکربلوتوث‌های بزرگ و یک کابل شارژ مخصوص ماشین‌های سنگین نارنجی  رنگ که تماما در سایزهای بلند و طولانی هستند. به جز یک کابل صوتی چرخ‌های ماشین را هم در نظر نگیریم این مدل از اسپیکر بلوتوث بهترین روش برای مانور دادن است، اگرچه نیاز به جمع شدن می‌باشد بنابراین، این قابل درک است که شامل آن‌ها نمی‌شود.

عملکرد (کارایی)

شاید بتوان گفت JBL Party Box 300 از نظر کارایی در نوع خود بی‌نظیر است. در قسمت پایین صفحه مشبک فلزی، خانه‌هایی دوتایی با صدای کم ۶.۵ اینچی و خانه‌هایی دوتایی با صدایی رسا و گوشخراش ۲.۳ اینچی محدوده فرکانس 45 هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز و مقدار عظیم 100-120 وات موثر است. سطح صدای این دستگاه هنگام کار در پیوستگی با جفت شدن با صدای اصلی موبایل مانند اکثر اسپیکر بلوتوث‌ها عمل می‌کند. با این حال، برخلاف اکثر اسپیکر بلوتوث‌ها سطح معمول گوش سپردن به صورت روزانه برای اسپیکر بلوتوث JBL Party Box 300 احتمالا حدود 25 درصد است. اگر شما واقعا می‌خواهید که از آن استفاده کنید و حسابی لذت ببرید ممکن است تا ۴۰ درصد هم بتواند برای شما کارایی روزانه داشته باشد. این بدان معناست که این مدل از اسپیکر بلوتوث توانایی و قابلیت حجم بالای صدا را دارد و بدون هیچ مشکلی صدایی شیوا و رسا را برای کاربران خود به نمایش می‌گذارد بنابراین آمادگی این را داشته باشید که صدای این مدل از اسپیکر بلوتوث از صفر شروع و رو به بالا افزایش یابد.

در هنگام پخش موسیقی با زیر بیس‌های شدید حتی با غیرفعال کردن باس این مدل از اسپیکر بلوتوث توانایی پخش حتی با کمترین زیر بیس را دارد. زمانی که دکمه افزایش بم روشن باشد به معنای واقعی این مدل از اسپیکر بلوتوث غوغا به پا می‌کند. برای امتحان صدای باس این دستگاه می‌توانید حتی برای ۵ ثانیه صدای آن را تا ۱۰۰ درصد افزایش دهید در آن هنگام خواهید دید که هیچ تحریفی در صدای خواننده ایجاد نمی‌شود و با رسایی کامل به گوش مخاطبان خواهد رسید. در سطح صداهای میانه‌تر مانند ۴۵ درصد افزایش صدا، صدای خواننده هم‌چنان با رسایی پخش خواهد شد و باس زیادی در همه حالت‌ها برای این مدل از اسپیکر بلوتوث وجود دارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بررسی اسپیکر بلوتوث هارمن کاردن Harman Kardon Aura Studio 3

هنگام پخش موسیقی‌هایی با باس عمیق و کمتر ترکیب شده در آهنگ با اسپیکر بلوتوث JBL Party Box 300 درک بهتری از موسیقی را به کاربر ارائه می‌دهد. هنگام پخش این سبک از موسیقی‌ها، با افزایش باس صدای طبل در موسیقی صاعقه‌وار به گوش می‌رسد و صدای آواز خواننده با صدایی بم و زیر، حضوری فوق‌العاده از خواننده را در پیش چشم همگان ظاهر می‌سازد. هم‌چنین تصویرسازی با فرکانس بالا و متوسط برای تعادل بخشیدن بین اجزای خارجی وجود دارد اما این نمی‌تواند امضای دقیقی از صدا باشد. این یک امضای صوتی برای مهمانان است صداهایی بلند و رسا د رکمترین سطح از صدای دستگاه و اوج گرفتن‌های فوق‌العاده با خروجی صدایی بی‌نظیر. هرچند افزایش بیش‌ازحد صدای باس به ویژه در بالاترین درصد صدا، صدای طبل در تمام موسیقی سبقت گرفته و صداهایی خنده‌دار و ناهنجار را تولید می‌کند.

پخش موسیقی توسط دستگاه اسپیکر بلوتوث JBL Party Box 300 بسیار مناسب‌تر از یک گیتار الکتریکی برای ترکیب صدای الکترونیکی خواهد بود. بدیهی است که از طریق این سیستم به هیچ‌ یک از مزایای تقویت لوله آمپر نخواهید رسید این دستگاه صرفا یک اسپیکر بلوتوث است که از طریق بلوتوث آهنگ‌هایی را که دریافت می‌کند را با صدایی رسا و لذت‌بخش برای حاضران مجلس پخش می‌کند.

در حالت کلی به عنوان یک اسپیکر بلوتوث بسیار خوب عمل می‌کند اما بیش‌ترین کارایی آن بستگی به میکروفون نصب شده روی آن و تنظیماتی که روی سطح پشتی آن قابل تنظیم است دارد. احتمالا به وجود شخصی در پشت دستگاه برای تنظیم میکروفون نصب شده نیاز باشد زیرا خواننده‌های مختلف نیاز به تنظیمات مختلفی برای خوانندگی دارند.

نمایش نور LED بسیار سرگرم‌کننده است مخصوصا در مهمانی‌هایی تشریفاتی که به عنوان یک دکوراتیو زیبا عمل می‌کند. نوارهای LED که کل صفحه اسپیکر را محاصره کرده‌اند با روشن شدن دکمه مخصوص آن جلوه خاصی به دستگاه می‌بخشد. نورهای رنگی کوچکی روی دستگاه تعبیه شده‌اند که روشن و خاموش می‌شوند و شما می‌توانید از طریق الگوهای رنگی متفاوتی که قابل تنظیم هستند زیبایی آن را دو چندان می‌کند. این نورهای کوچک به اندازه‌ای چشمک زنان به رقص در می‌آیند که گویی با ریتم موسیقی سازگار شده‌اند. با فشردن دکمه این نورها به طور کامل خاموش می‌شوند.

نتیجه‌گیری

اسپیکر بلوتوث JBL Party Box 300 یک اسپیکر برای مهمانی‌های بزرگ و پر سروصدا است. این مدل از دستگاه اسپیکر بلوتوث می‌تواند موسیقی را با صدایی رسا و بلند با باسی دیوانه‌کننده اجرا کند. و یک ورودی برای میکروفون دارد تا برای لذت بیش‌تر از مهمانی، خواننده بتواند با موسیقی همخوانی کند. اگر به دنبال خرید یک اسپیکر بلوتوث با قابلیت حمل‌و‌نقل، قابلیت اتصال میکروفون و کابل ‌USB هستید ما اسپیکر بلوتوث JBL Party Box 300 را به شما معرفی می‌کنیم این مدل از اسپیکر بلوتوث به دلیل قابلیت‌های ویژه‌ و ظاهری زیبا ارزش خرید بالایی دارد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد