بررسی و راهنمای بازی Jurassic World Evolution 2 برای پلی استیشن 5

بررسی و راهنمای بازی Jurassic World Evolution 2 برای پلی استیشن 5

اگر به دنیای ماقبل تاریخ و دایناسورها علاقه دارید در این مطلب از گنوپلی قصد داریم بازی Jurassic World Evolution 2 را بررسی کنیم.

بازی Jurassic World Evolution 2 یکی از مهمترین عناوین دایناسوری اخیر به حساب می‌آید که در تاریخ 9 ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ توسط کمپانی بازی سازی، توسعه دهنده و منتشر کننده و طراح Frontier Developments plc برای کنسول‌های نسل جدید همانند پلی استیشن 5، ساخته و منتشر شده است. استودیوی Frontier Developments با ساخت بازی‌هایی معروف به تایکون Tycoon در بین گیمرهای علاقه‌مند به این سبک بازی‌ها، نام شناخته شده‌ای هست و بازی‌های مدیریت پارکی زیادی را ساخته و بدین وسیله به محبوبیت بسیاری دست پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم از زوایای مختلف به نقد و بررسی Jurassic World Evolution 2 بپردازیم.

قبل از هر چیز بیایید نگاهی بیندازیم به تریلر بازی تا ببینیم با چه فضایی روبرو خواهیم بود:

بازی Jurassic World Evolution 2 بر اساس فیلم‌های دنیای ژوراسیک و با همکاری شرکت یونیورسال گیمز و دیجیتال پلتفرمر ساخته ‌شده و به دنبال گسترش نقاط مثبت گیم‌ پلی بازی اول یعنی همان Jurassic World Evolution ، است. در واقع اگر مایل به کنترل یک پارک ژوراسیک با انواع و اقسام دایناسورهای عظیم هستید، باید بدانید که نسخه‌ دوم مجموعه‌ دنیای ژوراسیک، با المان‌های تازه‌ای از راه رسیده تا عصر تازه‌ای برای بازی‌های شبیه ‌ساز مدیریتی رقم بزند.

داستان بازی Jurassic World Evolution 2

Jurassic World Evolution 2 داستان خیلی جالبی دارد. در این بازی ویدیویی شما وظیفه دارید که به ساخت و مدیریت یک سری پارک‌ با تم دایناسور بپردازید که در طراحی آن‌ها از سری فیلم‌های محبوب پارک ژوراسیک الهام گرفته شده است. روایت داستانی موجود در کمپین بازی Jurassic World Evolution 2 وقایع پس از آخرین فیلم این سری یعنی اثر Fallen Kingdom را دنبال می‌کند.

بشر در این روایت داستانی هنوز به زندگی کنار شمار عظیم دایناسورهای فرار کرده، عادت نکرده است. به طور کلی کمتر بازی شبیه ‌سازی را می‌توان مشاهده کرد که یک خط روایی داشته باشد، اما این اثر قرار نیست مانند عناوین موجود باشد و توسعه‌ دهندگان اهداف والایی برا‌ی آن در نظر گرفته‌اند. به عنوان مثال برای اولین بار امکان ترک جزیره‌ اصلی فراهم‌ شده و مکان‌های تازه‌ای مانند جنگل‌های خوش آب و صحراهای تماشایی در نظر گرفته‌ شده‌اند تا چالش‌های مدیریتی تاز‌ه‌ای را بچشید. درواقع المان داستان در Jurassic World Evolution 2 پررنگ‌تر از نسخه قبلی شده است. داستان اضافه شده همچون رهبری توانمند شما را هدایت می‌کند تا پارک‌تان را بیهوده خلق نکنید.

این هدفمندی براساس جریانی که دانشمندان گفتند روایت می‌شود. البته بخش داستانی دارای ایراداتی هم است که بزرگترینش این است که متاسفانه شما قادر خواهید بود کل کمپین داستانی بازی دنیای ژوراسیک 2 را در زمانی کمتر از 2 ساعت تمام کنید و این امر سبب می‌شود که در داستان با عجله روایت شده این بازی ویدیویی، جایی برای پیشرفت یا تامل بیشتر نباشد. پایان این بازی ویدیویی تقریبا پایانی باز خواهد بود. البته شما در روایت داستانی بازی Jurrasic World Evolution 2 از هنرپیشگی هنرمندانی همانند جف گلدبلام (Jeff Goldblum) که در این عنوان در نقش دکتر ایان ملکولم (Dr Ian Malcolm) قرار گرفته است لذت خواهید برد. علاوه بر جف، برایس دالاس هاوارد (Bryce Dallas Howard) نقش کلیر دیرینگ (Claire Dearing) را بر عهده گرفته که خود باعث جذابیت بیشتر بخش داستانی شده است.

گیم پلی بازی Jurassic World Evolution 2

پس از بررسی بخش داستانی، به سراغ مهمترین و تاثیرگذارترین بخش یک بازی ویدئویی یعنی گیم پلی می‌رویم. نکته حائز اهمیتی که در رابطه با گیم پلی بازی Jurassic World Evolution 2 وجود دارد، این است که در این بازی ویدیویی خبری از بخش آموزشی (Tutorial) وجود ندارد ( حداقل به شیوه سنتی) و به جای آن قسمت‌های کوتاهی را در کمپین بازی می‌بینیم که شما را راهنمایی خواهند کرد. البته چندان جای نگرانی نیست، زیرا گیم پلی بازی دنیای ژوراسیک 2 هیچ گاه در آن حد برای شما گیج کننده نخواهد بود، اما خب همین که هیچ توضیحی در رابطه با مکانیزم‌های اولیه بازی به شما داده نمی‌شود، باعث می‌شود که عبور از بخش کمپین داستانی خطی بازی به حالت‌هایی همانند سندباکس، چالش و تئوری هیاهو (Chaos Theory) کمی سخت باشد.

در توضیح حالت سندباکس می‌توان گفت برای بازیکنانی که قصد دارند فارغ از محدودیت‌های زمانی و مکانی تعریف شده در کمپین بازی به گشت و گذار بپردازند حالتی به نام Sandbox Mode در نظر گرفته شده‌ است که می‌توانید از طریق آن به شخصی ‌سازی مقوله‌های بصری دایناسورها و وسایل نقلیه مورد علاقه‌تان با پوسته‌های مختلف نیز بپردازید. با وجود آنکه حالت کمپین بازی دنیای ژوراسیک 2 فقط روی این امر تمرکز کرده است که دایناسورهای مختلف را در خود جای دهد در حالت‌های دیگر این عنوان شاهد حضور انسان‌ها و ایفا شدن نقش‌هایی فعال توسط آن‌ها نیز هستیم.

نیازهای دایناسورهای بازی Jurassic World Evolution 2 تنها شامل جایگذاری یکسری اشیا و یا تغییر محیط بازی می‌شود، اما مهمان‌هایی که به پارک شما می‌آیند نیازهای متفاوتی دارند. برخی از نیازهای این مهمان‌ها شامل نیازهای پایه‌ای می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به غذا و نوشیدنی اشاره کرد و برخی نیازهای دیگر نیز شامل مواردی همانند نیاز به تزئینات، نیاز به ماجراجویی، نیاز به طبیعت و نهایتا نیازهای عمومی می‌شود. مثلا در زمینه نیاز به تزئینات، می‌توان به نیاز به هتل‌ اشاره کرد. البته لازم به ذکر است اکثر مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم غیرضروری هستند و تنها مواردی که در بازی Jurassic World Evolution 2 برای خوشحال نگه داشتن بازدیدکنندگان به آن‌ها نیاز دارید مراکز خرید غذا، پناهگاه‌های اضطراری و البته سرویس‌های بهداشتی است. البته تعداد معدودی از بازدیدکنندگانتان به مواردی بیش از این نیز نیاز خواهند داشت، اما شما می‌توانید به آن‌ها توجهی نکنید و به امورات پارک خود رسیدگی کنید.

در بازی 75 دایناسور وجود دارد که هر کدام از آن‌ها کاملا با دقت طراحی شده‌اند و حرکاتشان نیز بسیار زیبا است. اما از طرفی همین دایناسورهای جذاب می‌توانند سبب تصادفات سهمگین زیادی شوند و به عنوان مثال دیوارها و وسایل نقلیه بازی را از میان ببرند که در این زمینه نیز سازندگان این بازی ویدیویی بسیار خوب عمل کرده‌اند و شما با فیزیک تخریب بسیار فوق‌العاده‌ای روبه‌رو می‌شوید. فیزیک مورد استفاده در بازی Jurassic World Evolution 2 به همراه تهدیدهایی که از طریق طوفان‌های استوایی با آن‌ها روبرو می‌شوید، این توانایی را دارند که مستحکم‌ترین دیوارها را از میان ببرند. علاوه بر این سیستم ژنتیکی به کار برده شده در این بازی ویدیویی می‌تواند مسبب حضور دایناسورهای خطرناکتری شود که در نتیجه باعث تغییر ژانر بازی و تبدیل به یک بازی ترس و بقا شود. به طور کلی باید بدانید که ممکن است همه چیز در بازی دنیای ژوراسیک 2 به شکل ناگهانی به هم بخورد، زیرا شما با دنیای دایناسورها سر و کار دارید. شاید بتوان گفت همین پویایی موجود در بازی سبب محبوبیت این نسخه شده است.

گرافیک بازی Jurassic World Evolution 2

گرافیک بازی Jurassic World Evolution 2 گرافیکی واقعا شبیه به واقعیت است و همین موضوع باعث می‌شود که شما حس کنید دقیقا وسط فیلم‌های ژوراسیک ورلد هستید. انیمیشن‌های بازی هم خیلی حرفه ای هستند. همین موارد باعث شده است که گرافیک بازی Jurassic World Evolution 2 نمره خوبی دریافت کند. موسیقی بازی Jurassic World Evolution 2 هم یک موسیقی ترکیبی از فیلم و خود بازی است و با این که به طور کلی موسیقی اورجینال می باشد، اما کاملا وایب فیلم را به شما خواهد داد. هم چنین صداگذاری های بازی Jurassic World Evolution 2 به زبان‌های مختلفی در دسترس هستند و واقعا حرفه‌ای انجام شده‌اند و شما را کاملا وارد داستان می کنند. صدا گذاری دایناسورها در زمانی که وحشی می‌شوند بسیار طبیعی است و باعث حس گیجی و دست پاچگی در هنگام تصمیم گیری می‌شوند. همچنین در مواقعی هم که بازی آرام است موسیقی بسیار زیبایی در پس زمینه پخش می‌شود و به شما کمک می‌کند که با آرامش کامل به مدیریت پارک مورد خود بپردازید. به این ترتیب بازی در زمینه صدا و موسیقی تقریبا نمره کامل می‌گیرد.

سیستم مورد نیاز Jurassic World Evolution 2

 حداقل سیستم مورد نیاز

  • پردازنده اصلی: Intel Core i5-4590 / AMD FX 8370
  • رم: 8 گیگابایت
  • سیستم عامل: ویندوز 10 – 64 بیتی (min version 1809)
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce GTX 1050Ti (Legacy GPU: GeForce GTX 960) / AMD Radeon RX 470 (4GB VRAM)
  • میزان حافظه داخلی مورد نیاز: 14 گیگابایت

 سیستم مورد نیاز پیشنهادی

  • پردازنده اصلی: Intel Core i7-5775C / AMD Ryzen 5 1500X
  • رم: 12 گیگابایت
  • سیستم عامل: ویندوز 10 – 4 بیتی (min version 1809)
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce GTX 1070 / AMD Radeon RX 570 (8 GB)
  • میزان حافظه داخلی مورد نیاز: 14 گیگابایت

 

خرید بازی Jurassic World Evolution 2

فروشگاه گنوپلی یک مرجع دوست داشتنی برای خرید بازی‌های پلی استیشن ۴، بازی‌های پلی استیشن ۵، بازی‌های ایکس باکس وان و بازی‌های ایکس باکس های جدید سری ایکس و سری اس است که شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود از جمله بازی Jurassic World Evolution 2 را خریداری کنید.

همچنین یکی از خدمات جالب فروشگاه گنوپلی خرید و فروش بازی‌های کارکرده و دست دوم است که شما می‌توانید دیسکت بازی‌هایی که به پایان رسانده‌اید را از طریق گنوپلی به فروش برسانید و بازی‌های جدید که دوست دارید را تهیه کنید.

فراموش نکنید اگر تجربه انجام این بازی را دارید حتما آن را از طریق سایت یا اینستاگرام گنوپلی با دیگران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد