نقد و بررسی بازی  فوتبال امریکایی MADDEN NFL 22

نقد و بررسی بازی فوتبال امریکایی MADDEN NFL 22

در این مطلب قصد داریم نگاهی بیندازیم به بازی پرطرفدار و هیجان انگیز فوتبال امریکایی MADDEN NFL 22 و نقاط قوت و ضعف آن را بررسی کنیم

ورزش‌ها همیشه بخش بزرگی از زندگی افراد بوده‌اند. شما کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که حتی یک رشته ورزشی را دوست نداشته باشد. از رشته‌های ورزشی پرطرفدار مانند فوتبال، فوتبال آمریکایی (Madden NFL 22)، والیبال، بسکتبال، بیس‌بال و MMA گرفته تا ورزش‌های خاصی مانند کبدی، همه افراد یک رشته ورزشی را به عنوان رشته مورد علاقه خود انتخاب می‌کنند. در کنار تماشای بازی‌ها، برخی افراد این رشته‌ها را در زندگی واقعی نیز تجربه می‌کنند. با این حال چه افرادی که می‌توانند ورزش کنند و چه کسانی که نمی‌توانند، بسیاری از افراد نسبت به بازی کردن بازی‌های ورزشی علاقه بسیار زیادی دارند. از همین رو عناوین ورزشی همواره در تمام ادوار جایگاه ویژه‌ای در میان بازی‌های ویدیویی داشته‌اند و تقریبا تمامی رشته‌های ورزشی پرطرفدار در دنیای واقعی، یک بازی ویدیویی مخصوص به خود را در این صنعت به خود اختصاص داده‌اند تا طرفداران دو آتشه، در دنیای مجازی هم بتوانند ورزش مورد علاقه خود را تجربه کرده و از آن لذت ببرند.

فوتبال آمریکایی یا فوتبال گرید آیرون (Grid Iron) محبوب‌ترین ورزش در کشور ایالات متحده آمریکا است. در این رشته ورزشی، بازیکنان می‌بایست توپی بیضی شکل را به هر شکلی که می‌شود، از طریق پاس دادن به یکدیگر، به انتهای محوطه زمین رقیب خود برسانند. این رشته تفاوت‌هایی با ورزش راگبی دارد اما از خیلی نظرها یکسان است. سری بازی‌های Madden از اواسط دهه هشتاد میلادی به عنوان تنها بازی مربوط به فوتبال آمریکایی است که توسط جان مدن ساخته شده است. از اواسط دهه 1990 میلادی این بازی تحت لیسانس کمپانی EA بوده است. از آنجایی که فوتبال آمریکایی در ایران طرفدار چندان زیادی ندارد، شروع بازی مدن 2022 و یادگیری این ورزش می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد و تازه برای شما باشد.

کمپانی بازی سازی EA Sports چند سالی است که با فرنچایز Madden NFL بر سر زبان‌ها افتاده است و امسال هم با عرضه بازی Madden NFL 22 ، جدیدترین بازی ورزشی بر مبنای رشته فوتبال آمریکایی را با گرافیکی امروزی و مدرن مهمان سیستم‌های شما کرده است. در واقع Madden NFL 22 دومین تلاش EA برای نسل جدید کنسول‌ها است که با تصاویر مناسب و پیشرفت‌های چشمگیر موفق شده است چشم‌ها را به خود خیره کند. بازی Madden NFL 22 در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ (۲۱ آگوست ۲۰۲۱ میلادی) بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌ استیشن ۴، پلی‌ استیشن ۵، ایکس‌ باکس وان و ایکس‌ باکس سری ایکس و اس در دسترس گیمرها قرار گرفت است.

بیایید نگاهی بیندازیم به تریلر Madden NFL 22 تا ببینیم با چه فضا و گرافیکی روبرو هستیم:

به نقل از تیم سازنده، در این نسخه تغییراتی در مهارت‌های بازیکنان اعمال شده است و این طور که به نظر می‌رسد، تیم سازنده تلاش کرده تا این بازی را بیشتر به سمت واقعیت ببرد و باید دید که در این خصوص چه عملکردی را از خود به جای گذاشته است. با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی این بازی رایانه‌ای فوتبال آمریکایی بپردازیم.

گرافیک بازی Madden NFL 22 

مهم‌ترین و چشمگیرترین تغییری که در این بازی نسبت به نسخه قبل مشاهده خواهید کرد، گرافیک زیبا، واقع‌ گرایانه و خیره‌کننده آن است. شما در Madden NFL 22 ، به لطف قدرت سخت‌ افزارهای نسل جدید، یکی از زیباترین فوتبال‌های آمریکایی‌ را شاهد هستید، فوتبالی که تمامی عناصرش با جزییات بالا و نزدیک به واقعیت طراحی ‌شده‌اند. همه ‌چیز از استادیوم، چمن، حالت چهره بازیکنان و انیمیشن‌های آن‌ها زیبا و چشم ‌نواز هستند. همچنین فیزیک مورد استفاده برای توپ و حرکت دادن آن به لطف موتور قدرتمند بازی، واقع‌ گرایانه بوده تا تجربه یک فوتبال آمریکایی واقعی را به شما القا کند. اثرات آب و هوا نیز رضایت بخش است. یک بازی برفی که اواخر شب انجام می‌شود و حسی سینمایی دارد و همین امر باعث ایجاد تنش در یک بازی مقدماتی بین 2 تیم بزرگ می‌شود. نورپردازی بازی هم نسبت به Madden 21 ، جهش قابل توجهی در کیفیت داشته است. استادیوم‌های فضای باز، سایه‌های واقع گرایانه‌ای از ساختار خود ایجاد می‌کنند‌ که زمینه‌های خوشایندی را در بازی ایجاد می‌کند. به طور کلی گرافیک بازی، به ویژه در کنسول‌ قدرتمند و جدید پلی ‌استیشن 5، یک جشن برای چشم‌ها برپا می‌کند. انیمیشن‌های صاف و صیقلی و حرکات واقعی، جزئیات زیاد در زمین بازی و کنار آن و منظره‌ای صوتی بر اساس سیستم Dolby Atmos  و همچنین سیستم بوکس مناسب، همه و همه از مواردی هستند که تجربه بازی را برای طرفداران این سبک از بازی‌های ورزشی لذت‌بخش می‌کنند.

گیم پلی بازی Madden NFL 22 

گیم پلی نیز روان اجرا شده و طرفداران این ورزش، به ‌سادگی می‌توانند با کنترل‌های آن کنار آیند. حالت‌های مختلفی در بازی وجود داشته، از حالت‌های بازی‌های قدیمی‌تر گرفته که همگی اینجا هم حاضر هستند تا حالت‌های جدیدی مانند Staff Management، Scenario و چالش‌های هفتگی که محتوای بازی را بیشتر و عمیق‌تر کرده‌اند. تمامی تیم‌های موجود در بازی لیسانس شده بوده و لیگ‌های دنیای واقعی نیز در کنار لیگ‌های شخصی که خودتان طراحی می‌کنید حضور خواهند داشت. فهرست بازیکنان نیز بر اساس آخرین نقل و انتقالات تدوین ‌شده است. اگر به این ورزش مهیج، خشن و متفاوت علاقه دارید، Madden NFL 22 را حتماً تجربه کنید زیرا واقع ‌گرایانه‌ترین و مدرن‌ترین عنوان با محوریت فوتبال آمریکایی بوده و محتوای جذابش، تا مدت‌ها می‌تواند شما را سرگرم خود نگه دارد.

 

نمرات و امتیازات بازی Madden NFL 22

Hardcore Gamer: نمره 90 از 100

گیم پلی بازی هنوز با ایده آل فاصله زیادی دارد، و من علاقه مند هستم ببینم فیفا چگونه هوش مصنوعی یادگیری ماشینی خود را توسعه می‌دهد و آیا در آینده برای Madden در دسترس خواهد بود یا خیر. بازدیدها با استفاده از Hit Stick می‌توانند به طرز وحشیانه‌ای تند و زننده باشند و دیدن تکل‌ها، شکارها یا انیمیشن‌های متفاوت شما را تحت تأثیر قرار خواهند داد.

 

Forbes: نمره 78 از 100

بازی Madden 22 به طور قابل توجهی بهتر از Madden 21 است. گیم پلی روان‌تر شده است، حالت فرنچایز لایه‌های بیشتری دارد و MUT یک نیروگاه باقی خواهد ماند. با این حال، بازی دارای اشکالاتی هم هست. اما در مجموع موارد خوب بیشتر از بد است و اگر از طرفداران سریال باشید، احتمالاً از Madden لذت خواهید برد.

 

The Gamer: نمره 70 از 100

هیچ چیز جدیدی در نسخه امسال وجود ندارد. با این حال، فناوری نسل جدید، گیم‌ پلی را با حرکات واقعی‌تر بازیکن ارتقا می‌دهد.

 

TierraGamer: نمره 69 از 100

اضافه شدن نوار حرکت، تجربه جدیدی را به Madden NFL 22 افزوده است، اما تنظیمات آن، آنقدر جذاب نیست که بگوییم EA Tiburon عملکرد خوبی داشته است. از نظر گرافیکی ما یک بازی در خور نسل جدید کنسول ها داریم، اما در عمل شکست می‌خورد. وقت آن رسیده که به جای انیمیشن‌های پیش فرض، عنوانی با فیزیک بهتر ارائه دهیم.

 

Worth Playing: نمره 61 از 100

من همیشه پیامی را در انتخاب ورزشکار Madden پیدا می‌کنم، و در انتخاب‌های تام بردی (مسلماً بهترین کوارتربک تمام دوران) و پاتریک ماهومز (مسلماً با استعدادترین کیو بی تمام دوران‌ها)، این پیام مانند اشاره دوگانه به سن و میراث ماندگار Madden است و همچنین نوید آینده‌ای روشن را می‌دهد. با این حال، حتی با چیزهای جدید، نمی‌توانم حس یکسانی را که در نسخه قبلی تجربه کردم، در تجربه Madden NFL 22 از بین ببرم.

PlaySense: نمره 45 از 100

یک سال جدید، یک بخش جدید، اما واقعاً پیشگامانه نیست. بازی نسبت به قسمت قبلی دارای نوآوری‌ها و پیشرفت‌های بسیار کمی است و بازی از نقص فنی نیز رنج می‌برد. علاوه بر این، عملکرد در PS5 بهینه نیست. اما اعتباراتی که در آن اعتبار وجود دارد، حالت فرنچایز بهبود یافته یک گام بزرگ به جلو است.

خرید بازی Madden NFL 22 

 فروشگاه گنوپلی یک مرجع دوست داشتنی برای خرید بازی‌های پلی استیشن ۴، بازی‌های پلی استیشن ۵، بازی‌های ایکس باکس وان و بازی‌های ایکس باکس های جدید سری ایکس و سری اس است که شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود از جمله بازی  Madden NFL 22 را خریداری کنید.

همچنین یکی از خدمات جالب فروشگاه گنوپلی خرید و فروش بازی‌های کارکرده و دست دوم است که شما می‌توانید دیسکت بازی‌هایی که به پایان رسانده‌اید را از طریق گنوپلی به فروش برسانید و بازی‌های جدید که دوست دارید را تهیه کنید.

فراموش نکنید اگر تجربه انجام این بازی را دارید حتما آن را از طریق سایت یا اینستاگرام گنوپلی با دیگران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد