بررسی بازی Marvels guardian of the galaxy برای پلی استیشن ۵

بررسی بازی Marvels guardian of the galaxy برای پلی استیشن ۵

در این مطلب از گنوپلی به نقد و برررسی بازی Marvels Guardians of the Galaxy برای پلی استیشن 5 می‌پردازیم.

به جرات می‌توان گفت که عنوان Marvels Guardians of the Galaxy  یکی از بهترین بازی‌های ابر قهرمانی صنعت بازی‌های ویدیویی است.

اگر شما هم از طرفداران بازی‌های ویدئویی باشید، حتما می‌دانید که استودیوهای اسکوئر انیکس و ایداس مونترال، در گذشته با ساخت و عرضه یک بازی ناموفق، تجربه منفی‌ای را در ذهن گیمرها به وجود آوردند. در حقیقت اسکوئر انیکس با بازی Marvel’s Avengers و ایداس با ساخت Shadow of the Tomb Raider، این ذهنیت منفی را از خود به جا گذاشتند.

همانطور که می‌دانید بخش غربی اسکوئر انیکس آنطور که باید و شاید عملکرد مناسبی ندارد و از طرفی، ایداس مونترال هم نتوانسته است با وجود الهام گرفتن متعدد از Rise of the Tomb Raider، یک گیم‌پلی سرگرم کننده و هیجان‌انگیز را در اختیار کاربران Shadow of the Tomb Raider قرار دهد. از این رو وقتی صحبت از عرضه بازی جدید به میان آمد، کاربران چندان تمایل و شوقی از خود نشان ندادند و برخی هم با ترس و بی‌میلی به سمت تجربه بازی گام برداشتند. اما خوشبختانه اسکوئر انیکس و ایداس مونترال به‌خوبی از اشتباهات گذشته خود درس گرفته و با معرفی بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy، باعث شدند که نگرانی‌های کاربران تا حدودی از بین برود. آن‌ها محصولی را در اختیار مخاطب قرار داده‌اند که به مدت ۱۵ الی ۱۷ ساعت تجربه‌ای ناب را در اختیار هواداران بازی‌های ابر قهرمانی و همچنین علاقه‌مندان بازی‌های اکشن ماجراجویی قرار می‌دهد. Marvels Guardians of the Galaxy اثری است داستانی، با تمرکز بر گیم‌ پلی خطی که شاید نوآوری یا حرف تازه‌ خاصی را مطرح نکند، اما می‌تواند برای مدتی طولانی یک تجربه تک نفره سرگرم‌کننده در دنیای ابر قهرمان‌های مارول را شکل دهد.

بیایید نگاهی بیندازیم به تریلر بازی Marvels Guardians of the Galaxy تا ببینیم با چه فضایی روبرو هستیم:

داستان بازی Marvels Guardians of the Galaxy

داستان بازی از جایی شروع می‌شود که پیتر کوییل یا همان استار لرد (Star Lord) که رهبر و نفر اول گروه Guardians of the Galaxy است، به همراه Drax، Gamora، Rocket و Groot به منطقه‌ای ممنوعه که در قرنطینه است، سفر می‌کنند و هدفشان این است که هیولای ارزشمندی که در آن جا وجود دارد را، بگیرند و با تحویل دادنش پولی به دست آورند. اما تمام نقشه‌هایشان با شکست مواجه می‌شود و نه تنها نمی‌توانند هیولا را بگیرند، بلکه هنگام خروج از آن سیاره توسط نیروهای Nova Corps که مشغول گشت زنی هستند دستگیر می‌شوند. پس از دستگیری جریمه‌ای سنگین برایشان در نظر گرفته می‌شود و با وجود مشکلات مالی فراوان و اینکه آهی در بساط ندارند، مجبور می‌شوند این جریمه عظیم را بپردازند. دقیقا از همین جا است که ماجراجویی نگهبانان کهکشان آغاز می‌شود. در گام اول آن‌ها فقط به دنبال پول هستند اما کمی بعد ماجرا بسیار پیچیده‌تر می‌شود و کل کهکشان در معرض خطر قرار می‌گیرد.

به طور کلی بازی داستان فوق العاده‌ای دارد و در Marvels Guardians of the Galaxy با داستانی بسیار جذاب و سرگرم کننده و با تعلیق بالا مواجه هستیم، تا حدی که از یک جایی به بعد تمام انگیزه شما از ادامه دادن بازی، فهمیدن داستان و اتفاقات پایانی خواهد بود. شاید داستان بازی در نگاه اول کلیشه‌ای به نظر برسد، اما همه چیز دقیقا برعکس است و پس از مدتی متوجه می‌شوید که داستان بازی دارای پستی و بلندی‌های متعددی است به حدی که هیچ اتفاقی در آن قابل پیش بینی نیست و این یک ویژگی تحسین برانگیز محسوب می‌شود. البته داستان بازی چندان پیچش داستانی خاصی ندارد، به جز یکی دو مورد، اما اتفاقات و حوادثی که در طول داستان برای پیتر و همراهانش رخ می‌دهد آن‌قدر متفاوت و عجیب و غریب هستند که مخاطب را غافلگیر کنند. نکته مثبت دیگر در این بخش این است که خط داستانی و اتفاقاتی که رخ می‌دهد، اصلا ساده و سطحی نیستند و تمام آن‌ها به همراه هر کدام از دیالوگ‌ها و حوادث، به روایت بازی کمک می‌کنند. حتی دیالوگ‌های طنز و عجیب و غریب شخصیت‌ها و تعاملات مختلفی که بین آن‌ها شکل می‌گیرد نیز چیزی فراتر از یک سکانس خنده‌دار هستند چرا که به شدت به شخصیت پردازی و به بلوغ رسیدن کاراکتر‌ها کمک می‌کنند.

گیم پلی Marvels Guardians of the Galaxy

مورد مهم و تاثیر گذار دیگر در این سبک بازی‌ها گیم پلی عنوان است که در این بازی از نظر کیفیت، نسبت به سایر بخش‌هایی مانند داستان، گرافیک و حتی صدا گذاری در سطح پایین‌تری قرار دارد. متاسفانه گیم‌پلی بخشی از Marvel’s Guardians of the Galaxy است که کمک چندانی به ارتقا سطح کیفی آن نمی‌کند. شما به عنوان گیمر در تمام طول بازی کنترل Star Lord را بر عهده خواهید داشت و فقط می‌توانید به اعضای تیمتان دستور دهید که از قابلیت‌های جانبی خود استفاده کنند. طراحی تمام مراحل بازی هم به صورت خطی است و رسیدن به هر مقصد فقط یک راه دارد. این رویکرد شاید توانسته باشد به شکل‌گیری یک بازی داستان محور کمک کند، اما باعث شده از دید گیم‌پلی شاهد نکته خاصی نباشیم. شما در تمامی مراحل برای چند دقیقه در محیط حرکت می‌کنید، سپس یا داستان مطرح می‌شود یا باید پازل‌های بسیار ساده‌ای را پشت سر بگذارید، و در ادامه وارد محیط بزرگتری می‌شوید که درگیری و مبارزات بازی در آن‌ها جریان دارد.

این ساختار در تمام مراحل تا انتها ادامه دارد و شاهد هیچ تغییر خاصی نخواهیم بود. اما اصلی‌ترین مشکل بازی در زمان مبارزات و مربوط به Bullet Sponge است. در این سبک طراحی معمولا باید زمان زیادی را برای از پا در آوردن هر دشمن اختصاص دهید و در نتیجه شرایطی ایجاد می‌شود که طی آن می‌توان گفت فرم اصلی تیراندازی بازی لذت خاصی را به همراه ندارد. از همین رو شوتینگ بازی هم نمی‌تواند به هیچ ‌وجه رضایت گیمرها را به همراه داشته باشد و تمام بار مبارزات بازی بر دوش قابلیت‌های هر کدام از شخصیت‌ها قرار می‌گیرد. این قابلیت‌ها در بیشتر مواقع شکل تهاجمی دارند و در میان آن‌ها حالت‌هایی شبیه به نقش‌های پشتیبانی هم پیدا می‌شود. با این توضیحات شما در مجموع به 20 قابلیت مختلف دسترسی خواهید داشت و می‌توانید با آنها تنوع خوبی را در مبارزات ایجاد کند. هرچند که این تنوع هم چندان با کیفیت نیست. با توجه به این عوامل می‌توان نتیجه گرفت که Marvel’s Guardians of the Galaxy از دید مبارزات پتانسیل بالایی دارد، اما به درستی از آن استفاده نمی‌کند. مبارزاتی که معمولا بیش از حد ساده دنبال شده و به راحتی می‌توان آنها را پشت سر گذاشت.

گرافیک بازی Marvels Guardians of the Galaxy

بر خلاف گیم پلی Marvels Guardians of the Galaxy در زمینه گرافیک در حال حاضر یکی از بهترین ارائه‌های گرافیکی روز را در اختیار دارد. کیفیت بافت‌ها، تکسچرها، طراحی چهره‌ها و محیط‌ها و همچنین اجسام به خوبی انجام شده و از کیفیت بصری خوبی برخوردارند. طراحی چهره شخصیت‌ها واقعا عالی هستند و کاملا با ویژگی‌های شخصیتی هر کاراکتر هم‌خوانی دارند. در بخش فنی هم باید بگویم نورپردازی و سایه‌زنی به خوبی صورت گرفته و شاهد هیچ گونه باگ و مشکل فنی خاصی نخواهیم بود، خصوصا در کنسول پلی استیشن 5. مثلا در 3 یا 4 مرتبه‌ای که پیتر کنار دیوار یا درون اجسام گیر می‌کرد، بازی به صورت خودکار او را خارج می‌کرد و به نوعی بازی را به عقب بر می‌گرداند که این یک تصمیم هوشمندانه از طرف سازندگان برای مقابله با مشکلات احتمالی بوده است. شاید تنها ضعف گرافیک بازی از دید هنری به کیفیت انیمیشن صورت شخصیت‌ها اختصاص یابد که همیشه در سطح بالایی قرار ندارد. به طور کلی اگر بگوییم با یک گرافیک فوق‌العاده یا محشر مواجه هستیم، اغراق کرده‌ایم، اما عملکرد سازندگان در این بخش کاملا مناسب و قابل‌قبول بوده است.

نکته مهم بعدی در مورد بازی Guardians of the Galaxy، موسیقی آن است. نقش موسیقی در بازی به حدی تاثیرگذار است که بازی از همان اول با یکی از آهنگ‌های رولینگ استونز شروع می‌شود و وایب دهه هشتاد خودش را تا انتها هم حفظ می‌کند. البته موسیقی‌ها لزوما معنی خاصی ندارند، ولی وقتی که مناسبتی پخش می‌شوند، بازی را حتی از آن چیزی که هست رنگی‌تر می‌کنند و جدا شدن از دنیایش را سخت‌تر می‌کنند. همچنین صداپیشه‌های بازی هم کارشان را عالی انجام داده و نقش خود را در باورپذیر کردن هر چه بیشتر شخصیت‌ها و ایجاد ارتباط بین آنها و بازیکن، به بهترین شکل انجام داده‌اند. صدای آنها به هر کدام از کاراکترها شخصیتی خاص بخشیده و احساسات هر کدام را به خوبی منتقل می‌کند.

در کل بازی نگهبانان کهکشان یا همان Guardians of the Galaxy، نقاط قوت زیادی دارد که حواس  بازیکن را از مشکلات کوچکش پرت کرده و او را به سفری بیست ساعت برای نجات روح مردم کهکشان می‌برد. پس تجربه‌ی این بازی حتی برای کسانی که علاقه‌ی چندانی به جهان مارول ندارند هم به شدت پیشنهاد می‌شود.

 خرید بازی Marvels Guardians of the Galaxy

 فروشگاه گنوپلی یک مرجع دوست داشتنی برای خرید بازی‌های پلی استیشن ۴، بازی‌های پلی استیشن ۵، بازی‌های ایکس باکس وان و بازی‌های ایکس باکس های جدید سری ایکس و سری اس است که شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود از جمله بازی Marvels Guardians of the Galaxy را خریداری کنید.

همچنین یکی از خدمات جالب فروشگاه گنوپلی خرید و فروش بازی‌های کارکرده و دست دوم است که شما می‌توانید دیسکت بازی‌هایی که به پایان رسانده‌اید را از طریق گنوپلی به فروش برسانید و بازی‌های جدید که دوست دارید را تهیه کنید.

فراموش نکنید اگر تجربه انجام این بازی را دارید حتما آن را از طریق سایت یا اینستاگرام گنوپلی با دیگران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد