مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را خرید

مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را خرید

بر اساس اخبار رسمی مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را خریداری کرده است. ارزش این معامله بیش از ۶۸ میلیارد دلار برآورده شده است.

شاید بزرگترین بمب خبری در چند سال گذشته در دنیای گیمینگ منفجر شد و به طور رسمی اعلام شد که مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را خرید. مایکروسافت که در چند سال گذشته رقابت بسیار سنگینی را با سونی آغاز کرده است، شاید این بار بزرگترین ضربه را زد و شرکت محبوب اکتیویژن بلیزارد مالک بازی‌های Call of Duty و Warcraft را به ارزش ۶۸ میلیارد دلار خریداری کرد.

به این ترتیب مایکروسافت با این خرید، تبدیل به سومین شرکت بزرگ دنیای بازی‌ها از نظر درآمد محسوب می‌شود و پس از تنسنت و سونی قرار می‌گیرد.

مایکروسافت پیش از این شرکت بتسدا را هم به ارزش ۷ میلیارد دلار خریده بود ولی خرید شرکت اکتیویژن سورپرایز بزرگی بود که همه اهالی دنیای گیم را شوکه کرد.

گفتنی است مایکروسافت با تصاحب شرکت اکتیویژن بلیزارد، فرانشیزهای بزرگ و محبوبی نظیر وارکرفت، دیابلو، اورواچ، کال‌ آو دیوتی و کندی کراش را صاحب خواهد شد. حالا این شرکت در سراسر جهان استودیوهایی دارد که در مجموع حدود ۱۰ هزار کارمند در آن‌ها کار می‌کنند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، درباره‌ی این خبر می‌گوید:

«بازی‌های ویدیویی امروزه پویاترین و هیجان‌انگیزترین مقوله سرگرمی در تمامی پلتفرم‌ها خواهد بود و نقشی کلیدی در توسعه‌ی پلتفرم‌های متاورس خواهد داشت. ما عمیقاً روی محتوایی با کلاس جهانی، جوامع طرفداری و فضای ابری سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا عصر جدیدی از بازی‌های ویدیویی را آغاز کنیم که بازیکنان و سازندگان را در اولویت قرار می‌دهد و بازی‌ها را ایمن، فراگیر و در دسترس همه می‌سازد.»

مدیر ایکس باکس، فیل اسپنسر از انتشار این خبر گفته است:

«با نهایی شدن قرارداد، ما اکثر بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را درون ایکس باکس گیم پس و پی‌سی گیم پس منتشر خواهیم کرد. اکتیویژن بلیزارد بازی‌های‌ فوق‌العاده‌ای دارد.»

با تصاحب اکتیویژن توسط مایکروسافت، رقابت در دنیای بازی‌های ویدیویی داغ‌تر خواهد شد و انتظار داریم جایگاه کنسول های ایکس باکس در بازار بهبود می‌یابد، چرا که یکی از کمبودهای کنسول بازی مایکروسافت در مقابل سونی و پلی استیشن، کمبود بازی‌های انحصاری و باکیفیت بوده است. حالا باید منتظر ماند و دید سونی چه واکنشی به این اقدام  نشان می‌دهد؟

نظر شما در این باره چیست؟ آیا مایکروسافت می‌تواند سونی را در این رقابت تنگاتنگ شکست دهد؟ منتظر شنیدن نظرات و کامنت‌های شما در سایت و اینستاگرام گنوپلی هستیم.

خرید ایکس باکس از گنوپلی

 فروشگاه گنوپلی یک مرجع دوست داشتنی برای خرید بازی‌های پلی استیشن ۴، بازی‌های پلی استیشن ۵، بازی‌های ایکس باکس وان و بازی‌های ایکس باکس های جدید سری ایکس و سری اس است که شما می‌توانید بازی‌ها و لوازم جانبی مورد علاقه خود را خریداری کنید.

همچنین یکی از خدمات جالب فروشگاه گنوپلی خرید و فروش بازی‌های کارکرده و دست دوم است که شما می‌توانید دیسکت بازی‌هایی که به پایان رسانده‌اید را از طریق گنوپلی به فروش برسانید و بازی‌های جدید که دوست دارید را تهیه کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد