آپدیت جدید اپلیکیشن ایکس باکس برای سیستم عامل iOS منتشر شد

آپدیت جدید اپلیکیشن ایکس باکس برای سیستم عامل iOS منتشر شد

مایکروسافت یک به‌روزرسانی جدید برای اپلیکیشن ایکس باکس روی سیستم عامل iOS و iPadOS منتشر کرده است که استریم بازی‌های ایکس باکس وان را روی آیپد و آیفون را امکان پذیر می‌کند

آپدیت جدیدی برای اپلیکیشن Xbox روی سیستم‌عامل iOS و iPadOS منتشر شده است که استریم بازی‌های ایکس باکس وان را روی تبلت و گوشی‌های اپل امکان‌پذیر می‌کند.به این ترتیب مایکروسافت با قابلیت ریموت پلی به کاربران اجازه می‌دهد بازی‌های ایکس باکس وان را روی آیپد یا آیفون بازی کنند.

البته قابلیت Remote Play با سرویس استریم xCloud مایکروسافت تفاوت دارد. در واقع سرویس ایکس کلاد، بازی‌های ایکس باکس را از سرورهای بازی استریم می‌کند و اما اپلیکیشن ایکس باکس از خود کنسول استفاده می‌کند.

حالا به کمک اپلیکیشن جدید ایکس باکس که به کنسول شما متصل می‌شود کاربران می‌توانند از قابلیت بازی از راه دور بهره ببرند. عملکرد این برنامه شبیه به قابلیت Remote Play در کنسول پلی استیشن ۴ (PS4) است که برای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید و iOS ارائه می‌شود.

البته باید بدانید که این اپلیکیشن Xbox باوجود پشتیبانی از کنسول‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس (Xbox X) و ایکس باکس سری اس (Xbox S) برای کنسول‌های قدیمی‌تر مایکروسافت قابل استفاده نیست و فقط کنسول‌های نسل هشتم و نهم را شامل می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن پشتیبانی از برقراری ارتباط از طریق وای فای و LTE و 5G است. همچنین آپدیت جدید اپلیکیشن ایکس باکس روی iOS امکان کنترل از راه دور را برای کاربران کنسول‌های مایکروسافت فراهم کرده است که شامل روشن کردن و راه اندازی دستگاه از راه دور و در شرایطی که خارج از خانه هستید می‌شود.

تغییر قابل ملاحظه دیگری که در نسخه جدید برنامه ایکس باکس در سیستم‌ عامل iOS به چشم می‌خورد، افزایش سرعت عملکرد آن در مقایسه با نسخه‌‌ي قبلی آن است. همچنین رابط کاربری این اپلیکیشن هم مطابق با کنسول‌های جدید طراحی  شده است. به نظر می‌رسد مایکروسافت در آستانه عرضه نسل جدید کنسول‌های خود، به اپلیکیشن‌های موبایلی خود نیز سروسامانی داده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بازی های ایکس باکس سری ایکس روی ایکس باکس وان اجرا خواهد شد؟

جالب است بدانید نسخه جدید اپلیکیشن ایکس باکس در سیستم‌عامل اندروید نیز اخیراً منتشر شده که قابلیت‌ها و ظاهر رابط کاربری آن مشابه نسخه iOS است.

در پایان دوباره یادآوری می‌کنیم اگر قصد خرید کنسول‌ Xbox X را دارید، فروشگاه گنوپلی شرایط ویژه‌ای را برای خرید کنسول، بازی‌ها و لوازم جانبی مهیا کرده است که می‌توانید به صورت قسطی و با بهترین قیمت این محصولات را خریداری کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد