قیمت حافظه SSD یک ترابایت اضافه برای Xbox X و Xbox S مشخص شد

قیمت حافظه SSD یک ترابایت اضافه برای Xbox X و Xbox S مشخص شد

اگر قصد خرید یک حافظه اضافی ۱ ترابایتی برای کنسول Xbox X و Xbox S خود دارید باید ۲۱۹/۹۹ دلار بپردازید.

مایکروسافت برای کنسول‌های Xbox X حافظه اضافی یک ترابایتی از نوع SSD در نظر گرفته است که به تازگی و در سایت بست بای (Best Buy) پیش فروش آن با قیمت ۲۱۹/۹۹ دلار شروع شده است.

این حافظه که مطابق حافظه SSD خود دستگاه است از طریق شیاری به پشت کنسول‌های اکس باکس سری ایکس و اس متصل خواهد شد و سرعت و توان کنسول‌های ایکس باکس را افزایش می‌دهد.

حافظه SSD اضافی Xbox

همانطور که می‌دانید کنسول ایکس باکس سری ایکس با حافظه ۱ ترابایتی و ایکس باکس سری اس با ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت‌های ۴۹۹ و ۲۹۹ دلاری، از کمتر از دو ماه دیگر به بازار عرضه خواهند شد. 

اما اگر قصد دارید کنسول خود را به یک حافظه ۱ ترابایتی اضافی مجهز کنید باید ۲۲۰ دلار دیگر هزینه کنید، یعنی با هزینه ۵۲۰ دلاری می‌توانید یک کنسول ایکس باکس سری اس با ظرفیت ۱/۵ ترابایتی در اختیار داشته باشید. ضمن اینکه بازی‌های سری اس ایکس باکس نزدیک به ۳۰ درصد فضای کمتری اشغال می‌کنند.

جالب اینجاست سونی سیاست متفاوتی را برای کاربران PS5 در نظر گرفته است. یعنی به جای اینکه حافظه اختصاصی برای کنسول پلی استیشن ۵ عرضه کند، به کاربران اجازه می‌دهد تا حافظه مورد نظر خود را استفاده کنند، به این شرط که سرعت مورد نیاز SSD داخلی را داشته باشند. یعنی کاربران پلی استیشن ۵ باید بهترین حافظه‌ها از نوع PCIe 4.0 NVMe را برای کنسول خود خریداری کنند.

البته نکته مثبت سیاست سونی این است که به مرور زمان نسل جدید حافظه‌های SSD ز نوع PCIe 4.0 NVMe که الان بیش از ۲۰۰ دلار قیمت دارند از سال آینده میلادی و با عرضه بیشتر به قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار برسند و به این ترتیب دست کاربران برای خرید آن بازتر خواهد بود.

فراموش نکنید اگه قصد خرید کنسول‌های جدید رو دارید می‌تونید از طریق سایت گنوپلی این محصولات، همچنین بازی‌های ایکس باکس و پلی استیشن رو به صورت قسطی خریداری کنید. سوال یا نظری در این زمینه دارید حتما از طریق سایت یا شبکه‌های اجتماعی با گنوپلی در ارتباط باشین.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد