بررسی بازی مونوپلی Monopoly Family Fun Pack

بررسی بازی مونوپلی Monopoly Family Fun Pack

در این مطلب از گنوپلی به بررسی بازی مونوپلی نسخه Family Fun Pack می‌پردازیم.

این نخستین باری نیست که یک بازی تخته‌ای نمادین برای تلویزیون، تلفن‌های همراه هوشمند، کنسول‌های بازی، تبلت‌ها یا حتی لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی عرضه شده است. از همین رو امروز قصد داریم به بررسی یکی از معروف‌ترین بازی‌های تخته‌ای، یعنی بازی Monopoly Family Fun Pack بپردازیم. پس ما با همراه باشید تا بیشتر با این بازی آشنا شویم.

استودیو بازی سازی یوبی سافت (Ubisoft) که یک استودیو شناخته شده و معروف در میان تمام گیمرها است، اکنون دست به کار بزرگی زده است که تجربه انجام بازی‌های تخته‌ای را به صفحه‌های بزرگ تلویزیون منتقل کرده است. همانطور که احتمالا در جریان هستید، تاکنون بیشتر نسخه‌های بازی مونوپولی (Monopoly) روی گوشی‌های موبایل یا رایانه‌های شخصی اجرا می‌شدند. اما اکنون می‌توانید Monopoly Family Fun Pack را توسط کنسول پلی استیشن 5 روی صفحه بزرگ تلویزیون منزل خود تجربه کنید.

سبک بازی Monopoly

Monopoly Family Fun Pack یک بازی بسیار سرگرم کننده در سبک گیم برد یا همان تخته‌ای خودمان است که پتانسیل جذب و جلب توجه افراد در تمام سنین و از هر قشری را دارد. این عنوان در حقیقت جدیدترین نسخه از سری بازی محبوب Monopoly محسوب می‌شود که برای انواع پلتفرم‌های موجود از جمله پلی استیشن 5 در دسترس قرار گرفته است، با این تفاوت که دیسک یا دانلود پک خانوادگی سرگرم کننده‌ی مونوپولی، نه تنها شامل یک نسخه ی اورجینال بازی است ( که همراه با انیمیشن و صدا است)، بلکه حاوی یک بسته‌ی نرم افزاری شامل پیچیدگی‌های جدید نسبت به نسخه‌های برگزیده  قدیمی نیز هست. مونوپولی امروزه یکی از سرگرم کننده‌ترین بازی‌های تخته‌ای یا به اصطلاح Board Game ها محسوب می‌شود که علاوه بر سرگرم کردن شما، می‌تواند حسابی توانایی‌های ذهنیتان را به چالش بکشد و به نوعی شما را به دردسر بیاندازد. مونوپولی که از مدرن‌ترین بازی‌های تخته‌ای محسوب می‌شود، این روزها محبوبیت سرشاری در نزد مردم پیدا کرده و می‌تواند شما را زمان زیادی به خود مشغول کند. به طوری که حتی بازی‌های ویدئویی متعددی براساس این بازی تخته‌ای در پلتفرم‌های گوناگون طراحی شده است.

روش بازی Monopoly 

شما در Monopoly Family Fun Pack با یک صفحه کلاسیک بزرگ یا به طور متناوب یک محیط Living Monopoly روبه‌رو می‌شوید که یادآور بازی Monopoly Streets از آخرین نسل کنسول است. این صفحه شامل تعداد زیادی خانه است که هر کدام از این خانه‌ها با 3 رنگ مختلف پوشیده شده است. در این بازی هم مانند هر بازی تخته‌ای دیگری، 2 عدد تاس و تعدادی مهره وجود دارد که پس از پرتاب تاس و مشخص شدن شماره، می‌توانید مهره‌ها را طبق شماره تاس بر روی خانه‌های روی صفحه حرکت دهید. ذکر این نکته هم ضروری است که در ابتدای هر بازی، مبلغ مشخصی پول به هر بازیکن داده می‌شود تا بتواند بعضی از خانه‌های بازی را خریداری کند. بدین ترتیب هر بازیکنی که در پایان بازی، پول بیشتری جمع آوری کرده باشد، برنده خواهد شد. خانه‌های روی تخته به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بعضی از آن‌ها فروشی هستند و شما به عنوان بازیکن می‌توانید این خانه‌ها را خریداری کرده و به مزایده بگذارید. خانه‌هایی که می‌توانید آن‌ها را بخرید معمولا با 3 رنگ پوشیده شده‌اند و هر چه بیشتر بتوانید خانه‌های همرنگ داشته باشید، پول بیشتری به دست خواهید آورد. همچنین بعضی از خانه‌های بازی به خانه‌های شانس معروف هستند، البته این شانس می‌تواند خوب یا بد باشد، یعنی بسته به شانستان هدیه یا مجازاتی برایتان در نظر گرفته می‌شود. شاید در نگاه اول مونوپولی یک بازی شانس محور به نظر بیاید، اما تنها مورد تاثیرگذار در این بازی شانس نیست و عوامل دیگری هم مانند استراتژی تاثیر گذار هستند، همچنین دانش اقتصاد، مزایده و معامله‌گری هم می‌تواند در پیروزی شما در بازی نقش بسزایی داشته باشد. هرچند که نمی‌توان از نقش شانس در این بازی چشم پوشی کرد و همین امر هم باعث شده کمی از محبوبیت این بازی کاسته شود، زیرا در این دوره بازی‌های رومیزی به دنبال راه‌های خلاقانه‌ای برای خلاص شدن از شر تاس‌ها هستند، در شرایطی که Monopoly Family Fun Pack تا حد زیادی به شانس وابسته است. وقتی احساس می‌کنید شانس نتیجه یک بازی را تعیین می‌کند، لذت بردن از آن کمی دشوار می‌شود. مطمئناً انداختن تاس به سمت شما لذت بخش است، اما این رضایت کوتاه مدت خواهد بود.

با در نظر گرفتن توضیحاتی که ارائه شد، Monopoly Family Fun Pack جدیدترین قسمت از بازی مشهور مونوپولی است که در سال‌ها اخیر توسط کمپانی مشهور یوبی‌ سافت منتشر شده است. این بازی پکیجی شامل بازی‌های مونوپولی مدرن می‌شود که برای کنسول پلی استیشن طراحی شده است. یک بسته الحاقی به نام Rabbids هم به همراه این پکیج ارائه می‌شود که تمامی شخصیت‌های Rabbids را برایتان آزاد می‌کند.

بردهای Monopoly Family Fun Pack به طور کلی به دو برد Living Board و Classic Board تقسیم می‌شوند که در هر راند بازی، حداکثر 6 بازیکن ( از طریق اشتراک گذاری کنترلر) حضور پیدا می‌کنند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. هر کدام از این بردها دارای قوانین خاص خود هستند. البته امکان ساخت برد شخصی هم برای شما فراهم است و شما می‌توانید با قوانین محبوب خود آن‌ها را تنظیم کنید.

یکی دیگر از جالب‌ترین امکانات Monopoly Family Fun Pack سیستم سفارش سازی آن است که امکان طراحی بردهای اختصاصی، خانه‌ها و آیتم‌های موجود در هر خانه‌ را برایتان فراهم می‌کند. شما حتی می‌توانید با استفاده از دوربین پلی استیشن از خودتان عکس بگیرید و آن را در قالب برد بازی قرار دهید. همچنین با آزاد سازی آیتم‌های جدید بازی مانند پارک، درخت، آسمان خراش، استادیوم و سایر آیتم‌ها، می‌توانید برد اختصاصی‌تان را با سلیقه خود طراحی کرده و لذت تجربه بازی را چند برابر کنید.

بازی Monopoly Family Fun Pack از نظر گرافیکی هم عملکرد قابل قبولی دارد. گرافیک بازی نسبت به قبل پیشرفت کرده و در سطح بسیار مطلوبی است. برد بازی و کارت‌های آن از طراحی مینیمال و مناسبی برخوردار هستند و موارد دیگری مانند آیتم‌های موجود در برد هم با ظرافت و زیبایی چشم نوازی طراحی شده‌اند. ساختمان‌های هر کدام از کارت‌ها کاملا متناسب با نوع و ارزش کارت طراحی شده‌اند و همین باعث افزایش عمق بازی شده است. بازی در محیط شهری بسیار زیبایی جریان دارد که این محیط بافت بسیار روشن، فانتزی و خوش رنگ و لعابی دارد و نور پردازی آن به بهترین شکل و با ظرافت جذابی انجام شده است.

نمرات و امتیازات Monopoly Family Fun Pack

Multiplayer.it: نمره 70 از 100

یک اثر کلاسیک جاودانه در تلویزیون شما، با گرافیکی عالی و محتوایی خوب و قیمتی متناسب.

Digitally Downloaded: نمره 60 از 100

وقتی احساس می‌کنید شانس نتیجه یک بازی را تعیین می‌کند، لذت بردن از چیزی که بازی می‌کنید دشوار است.

 

The Digital Fix: نمره 40 از 100

Monopoly Family Fun Pack به طور ضعیفی تجاری سازی شده است و هدف گذاری ضعیفی هم دارد.

خرید بازی Monopoly

فروشگاه گنوپلی یک مرجع دوست داشتنی برای خرید بازی‌های پلی استیشن ۴، بازی‌های پلی استیشن ۵، بازی‌های ایکس باکس وان و بازی‌های ایکس باکس های جدید سری ایکس و سری اس است که شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود از جمله بازی Monopoly را خریداری کنید.

همچنین یکی از خدمات جالب فروشگاه گنوپلی خرید و فروش بازی‌های کارکرده و دست دوم است که شما می‌توانید دیسکت بازی‌هایی که به پایان رسانده‌اید را از طریق گنوپلی به فروش برسانید و بازی‌های جدید که دوست دارید را تهیه کنید.

فراموش نکنید اگر تجربه انجام این بازی را دارید حتما آن را از طریق سایت یا اینستاگرام گنوپلی با دیگران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد