بررسی بازی Need For Speed Hot pursuit Remastered

بررسی بازی Need For Speed Hot pursuit Remastered

در این مطلب از کنوپلی قصد داریم به نقد و بررسی بازی بررسی بازی Need For Speed Hot pursuit Remastered بپردازیم.

بازی Need for Speed نامی آشنا برای گیمرها به حساب می‌آید. مجموعه‌ای که اولین نسخه آن در نسل پنجم بازی‌های ویدیویی روانه بازار شد. با گذر زمان و ساخته شدن نسخه‌های بیشتر از این مجموعه، Need For Speed توانست جای خود را در قلب کاربران پیدا کند. اما متاسفانه، از اواخر نسل هفتم و ورود به نسل هشتم بازی‌های ویدیویی، شاهد افت مجموعه Need for Speed بودیم.

در سال 1994 میلادی اثری با عنوان The Need for Speed منتشر شد، بازی ریسینگی که برای پلتفرم‌های PC، پلی استیشن 1،  3DO و Saturn در دسترس گیمرها قرار گرفت. در آن زمان تیم سازنده بازی حتی تصور هم نمی‌کرد که ساخته‌اش در آینده بتواند تا این حد تاثیرگذار و محبوب شود، در حدی که اکنون و پس از گذشت 26 سال از آن روز، The Need for Speed با فروش بیش از 150 میلیونی خود به یکی از موفق‌ترین مجموعه بازی‌های ویدئویی تبدیل شده است.

متاسفانه امروزه به دلیل افت شدید این مجموعه و وجود آثار باکیفیت دیگر کمتر کسی رویای تجربه نسخه‌های این سری را در سر می‌پروراند، اما در سال‌های گذشته، این ساخته الکترونیک آرتز بود که رویای نشستن پشت ماشین آرزوها را به حقیقت تبدیل می‌کرد. این مجموعه در کارنامه طویل و البته پرفتخار خود نسخه‌های موفق و محبوبی چون Underground، Most Wanted وHot Pursuit را دارد. نسخه‌هایی که عاشقان این سبک از بازی‌های ویدیویی را ساعت‌ها روی صندلی میخکوب می‌کردند.

پس از اینکه Need for Speed چند سالی از روزهای اوج خود فاصله گرفته بود و دیگر کمتر کسی امیدی به بازگشت آن نداشت، الکترونیک آرتز تصمیم جدیدی گرفت. این شرکت درست 10 سال پیش با کمک استودیوی کرایتریون که قبلا توانایی‌های خود را با ساخت بازی Burnout به همگان نشان داده بود، یک نسخه انقلابی از Need for Speed را تولید و منتشر کرد. بازی Need for Speed Hot Pursuit به عنوان شانزدهمین نسخه از این مجموعه موفق شد به یکی از ماندگارترین عناوین این سری تبدیل شود. اگر بازی Burnout را تجربه کرده باشید، می‌توان گفت که Hot Pursuit ترکیبی از آن و نید فور اسپید است.

به همین دلیل الکترونیک آرتز چندی پیش با معرفی Need for Speed Hot Pursuit Remastered برای اولین بار مفهوم ریمستر را به ذات این مجموعه وارد کرد. این نسخه توسط استودیو Stellar Entertainment ریمستر شده است.

داستان بازی Need for Speed: Hot Pursuit Remastered

بازی Hot Pursuit در شهر خیالی Seacrest Country در جریان است، شهری که شامل انواع مختلف پوشش گیاهی، از جنگل‌های انبوه و بیابان‌های خشک گرفته تا مسیرهای کنار دریا است. در این شهر عده‌ای از رانندگان مسابقات خیابانی زندگی می‌کنند که تصمیم دارند آنجا را به زمین بازی خودشان تبدیل کنند و همین مسئله هم باعث شروع جنگ بین رانندگان و پلیس شهر می‌شود. پلیس‌هایی که به بهترین تجهیزات مجهز هستند. در این بازی هدف شما به عنوان یک راننده مسابقه، اول شدن در هر مسابقه و البته فرار از پلیس است و اگر هم در نقش پلیس باشید، هدفتان متوقف کردن راننده‌های خاطی خواهد بود.

در واقع Hot Pursuit در 2 جناح قابل بازی است: پلیس و راننده مسابقات. اگر به عنوان راننده بازی را آغاز کنید، می‌توانید یکی از 4 حالت Race، Gauntlet، Duel و Time Trial را انتخاب کنید.Duel یک مسابقه یک در برابر یک است که باید در آن اول شوید، در Gauntlet باید تا جایی که می توانید از پلیس فرار کنید. Race یک مسابقه خیابانی است و در آن باید مانند همیشه یک خودروی مناسب انتخاب کرده و تلاش کنید زودتر از بقیه رانندگان به خط پایان برسید. در حالت Time Trial هم باید سعی کنید یک مسیر مشخص را در کوتاه‌ترین زمان ممکن طی کنید. از طرف دیگر در نقش پلیس فقط به 2 حالت دسترسی دارید. Rapid Response که نوعی مسابقه بین پلیس‌ها است و در آن برای رسیدن به یک نقطه خاص، با سایر پلیس‌ها مسابقه می‌دهید و Interceptor که بسیار شبیه به Duel است، با این تفاوت که باید خودروی راننده مسابقه در کوتاه‌ترین زمان متوقف کنید.

2 حالت بازی نیز هست که بین هر 2 نقش مشترک است. حالت Freedrive، که در آن می‌توانید یک مسیر را انتخاب کرده و بدون نگرانی در آن رانندگی کنید. حالت دیگر هم Hot Pursuit است که بسته به راننده یا پلیس بودن شما متفاوت است، البته سناریو اصلی یکی است.

هر جناح دارای 20 Level مختلف است و هر Level تعداد مشخصی امتیاز دارد که این امتیازها با برنده شدن در مسابقات به دست می‌آید و در عین حال ثبت رکوردهایی مانند سریع‌ترین زمان، کمترین تعداد تصادف و بیشترین تعداد ماشین‌های بازداشت شده ( اگر پلیس باشید)، امتیاز اضافه به همراه خواهد داشت. این امتیازها رتبه شما را بالا می‌برند و باعث باز شدن قفل محیط‌ها و خودروهای مختلف از 5 کلاس بازی می‌شوند. امتیازهای هر جناح در بازی مختص به خودش است، اما با این حال در هر جای بازی که بخواهید می‌توانید جناح خود را عوض کنید و این مسئله باعث 2 برابر شدن طول قسمت داستانی بازی می‌شود. ضمنا بسته الحاقی در نسخه  Hot Pursuit Remastered از همان ابتدا قابل دسترسی است که این هم باعث طولانی‌تر شدن قسمت داستانی بازی می‌شود.

سرعت یکی از مشخصه‌های Hot Pursuit است. این بازی حس سرعت چند صد کیلومتر بر ساعت را به شما نشان می‌دهد، آن‌هم بدون استفاده از Nitro. وقتی هم که از Nitro استفاده می‌کنید، این حس به قدری زیاد می‌شود که انگار هر لحظه ممکن است کنترل خودرو را از دست بدهید. از آنجایی که در این بازی چیزی به اسم خودروی فرسوده و قدیمی وجود ندارد، حس سرعت بیشتر هم هست.

در مقایسه با حالت داستانی، حالت چند نفره کمی ناپخته به نظر می رسد. غلی رغم اینکه می‌توانید همه حالت‌ها را انتخاب کنید، اما بهترین حالت بازی Hot Pursuit  است. در این حالت 4 راننده مسابقه در مقابل 4 خودروی پلیس قرار می‌گیرند. راننده‌های خلافکار برای اول شدن باید با یکدیگر رقابت کنند اما در عین حال از پلیس هم باید فرار کنند. از سوی دیگر پلیس‌ها نیز برای دستگیری خلافکاران باید با هم کار کنند، اما در نهایت پلیسی که ضربه نهایی را می‌زند، بیشترین امتیاز را کسب می‌کند.

اما بزرگترین خبری که در مورد Hot Pursuit Remastered وجود دارد این است که این بازی یک عنوان Cross-Platform است. بازیکنان Steam و Origin حالا می‌توانند با بازیکنان Switch، PS4 و Xbox One همبازی شوند و دیگر نیازی نیست منتظر بروز رسانی باشند. اگرچه تعداد بازی‌های Cross-Platform بسیار کم است، ولی باز هم در نوع خود پیشرفت خوبی برای سری بازی‌های NFS به حساب می‌آید.

گرافیک بازی Need for Speed: Hot Pursuit Remastered

Need for Speed: Hot Pursuit Remastered از نظر گرافیکی بازی زیبایی است. محیط‌ها در آن متفاوت و عالی هستند. چه در شب رانندگی کنید چه در روز، تمام مناظری که می‌بینید به بهترین شکل طراحی شده‌اند در حدی که زیبایی مناظر در شرایطی که با سرعت 300 کیلومتر در حرکت باشید هم مانند حالتی است که ثابت ایستاده‌اید. ماشین‌ها هم عالی هستند، البته اگر از نزدیک به زوایای مختلف مانند لبه کاپوت توجه کنید، متوجه دندانه دندانه شدن خطوط می‌شوید. صدمات وارد شده به ماشین هم جالب هستند. سپرهای تکه شده، خطوط روی رنگ، قطعات کج شده و ... همگی به نحوی طراحی شده‌اند که با دیدن آن‌ها حس عجیبی پیدا می‌کنید.

اگر قبلا نسخه اصلی Need for Speed: Hot Pursuit  را تجربه کرده باشید، در مقایسه با نسخه Remastered تغییرات کمی را مشاهده خواهید کرد. بازی اصلی موتور گرافیکی قوی‌ای داشت به طوری که به راحتی می‌توانست به نرخ فریم 60 برسد و در رزولوشن 1080 به روانی اجرا شود. ولی اگر این نسخه را بخرید متوجه می‌شوید که کمی روی سطوح کار شده و قابلیت Anti-Aliasing هم به بازی اضافه شده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: نقد و بررسی بازی Gran Turismo Sport

موسیقی بازی Need for Speed Hot Pursuit Remastered

صدا گذاری هم یکی از وجوه مثبت Need for Speed: Hot Pursuit Remastered است. صدای بی‌سیم پلیس‌ها جالب است و افکت‌های صوتی هم عالی هستند. صدای به هم کشیده شدن فلز و نعره موتور خودروها فوق‌العاده هستند، خصوصا اگر برای بازی از یک بلندگوی خوب استفاده کنید. موسیقی بازی هم همان سبک راک و تکنویی است که احتمالا در نسخه Need for Speed: Underground با آن آشنا شده‌اید. تمام آهنگ‌های نسخه اصلی در نسخه بازسازی شده هم وجود دارند. موسیقی بازی خوب است و زمانی که وارد صحنه‌های تعقیب و گریز می‌شوید بهتر هم می‌شود. البته آهنگ‌های زیادی برای این قسمت در نظر گرفته نشده که برای یک بازی تعقیب و گریز اندکی عجیب است، اما همین تعداد اندک هم در القای حس هیجان به خوبی عمل می‌کنند.

برای بیشتر طرفداران بازی‌های مسابقه‌ای، بازی Need for Speed: Hot Pursuit Remastered عنوانی است که واقعا ارزش بازی کردن را دارد. حالت داستانی دو گانه که هم می‌توانید راننده‌ای خلافکار باشد و هم پلیس، خود باعث جذابیت و هیجان انگیزی بازی شده است. وجود قابلیت Cross-Platform هم به برگ برنده نسخه ریمستر شده محسوب می‌شود. به طور خلاصه اگر برای اولین بار است که می‌خواهید این بازی را تجربه کنید، این یک بازی عالی است.

خرید بازی Need for Speed Hot Pursuit Remastered

فروشگاه گنوپلی یک مرجع دوست داشتنی برای خرید بازی‌های پلی استیشن ۴، بازی‌های پلی استیشن ۵، بازی‌های ایکس باکس وان و بازی‌های ایکس باکس های جدید سری ایکس و سری اس است که شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را خریداری کنید.

یکی از خدمات جالب فروشگاه گنوپلی خرید و فروش بازی‌های کارکرده و دست دوم است که شما می‌توانید دیسکت بازی‌هایی که تمام کرده‌اید را از طریق گنوپلی به فروش برسانید و بازی‌های جدید که دوست دارید را تهیه کنید.

در پایان می‌توانید به تماشای تریلر بازی Need for Speed Hot Pursuit Remastered بنشینید:

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد