راهنمای فعال کردن تصویر ۱۲۰ هرتز در پلی استیشن 5

راهنمای فعال کردن تصویر ۱۲۰ هرتز در پلی استیشن 5

در این مطلب از گنوپلی روش فعال کردن تصویر ۱۲۰ هرتز در پلی استیشن 5 را آموزش می‌دهیم.

وقتی کنسول پلی استیشن ۵ معرفی شد یکی از ویژگی‌های جذاب آن برای گیمرها امکان بازی با پردازش تصویر تصویر ۱۲۰ هرتز بود. این قابلیت به گیمرها امکان می‌دهد بازی‌ها را با سرعت فریم بالاتر اجرا کنند و از انجام یک بازی روان لذت ببرند. در ادامه این مطلب از گنوپلی به آموزش فعال کردن تصویر ۱۲۰ هرتز در پلی استیشن 5 می‌پردازیم.

قبل از اینکه به ادامه مطللب بپردازیم باید این نکته را هم گوشزد کنیم که شما برای اینکه بتوانید تجربه بازی باز نرخ تصویر ۱۲۰ هرتز را تجربه کنید باید تلویزیونی داشته باشید که از این قابلیت پشتیبانی کند. سپس به کمک یک پورت HDMI 2.1 به همراه کابل مناسب می‌توانید کنسول PS5 خود را به تلویزیون خود متصل کنید.

به این ترتیب  با توجه به راهنمای سایت رسمی سونی به راحتی می‌توانید از تجربه بازی با کیفیت تصویر ۱۲۰ هرتز در ثانیه بهره‌مند شوید:

  • به قسمت Settings کنسول خود بروید.
  • به بخش PS Screen and Video بروید.
  • در آن قسمت شما قابلیت «Enable 120Hz Output» را می‌یابید.

در شرایط خاص شما باید به بخش Save Data در برنامه یا بازی خود بروید. سپس به بخش Game Presets رفته و گزینه Performance mode را انتخاب کنید. با اینکار شما به نرخ فریم بالاتر دسترسی خواهید داشت. برخی بازی‌ها که از تصویر 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند در تنظیمات خود قابلیت انتخاب آن را دارند. موارد دیگر نیز بستگی به تنظیمات سیستم دارند.

چه بازی‌هایی از تصویر 120Hz پشتیبانی می‌کنند؟

از بازی‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند می‌توان به کال آو دیوتی: کلد وار و وارزون، Borderlands 3، دوم ایترنال، RB6، دستینی 2 و فورتنایت اشاره کرد. در ذهن داشته باشید که در بیشتر بازی‌ها افزایش نرخ فریم باعث کاهش رزولوشن و جلوه‌های بصری بازی‌ می‌شود هر چند نرخ فریم بالا تجربه روان‌تر به همراه کمترین تأخیر را به همراه داد و به طور خلاصه بازی در نرخ فریم بالاتر ممکن است حس بهتری به گیمر می‌دهد.

خرید بازی و کنسول از گنوپلی

فروشگاه گنوپلی یک مرجع دوست داشتنی برای خرید بازی‌های پلی استیشن ۴، بازی‌های پلی استیشن ۵، بازی‌های ایکس باکس وان و بازی‌های ایکس باکس های جدید سری ایکس و سری اس است که شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود  را خریداری کنید.

همچنین یکی از خدمات جالب فروشگاه گنوپلی خرید و فروش بازی‌های کارکرده و دست دوم است که شما می‌توانید دیسکت بازی‌هایی که به پایان رسانده‌اید را از طریق گنوپلی به فروش برسانید و بازی‌های جدید که دوست دارید را تهیه کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد