آیا پلی استیشن ۵ پرو با دو کارت گرافیک تولید خواهد شد؟

آیا پلی استیشن ۵ پرو با دو کارت گرافیک تولید خواهد شد؟

بر اساس پتنت منتشر شده به نظر می‌رسد سونی پروژه ساخت پلی استیشن ۵ پرو با دو کارت گرافیک را در دست دارد.

همانطور که پس از کنسول پلی استیشن ۴، شاهد نسخه پیشرفته‌تری به نام پلی استیشن ۴ پرو بودیم، اسناد جدید ثبت پتنت نشان می‌دهند که سونی برای کنسول احتمالی پلی استیشن ۵ پرو دست به شگفتی عجیب و صد البته ابتکاری خواهد زد. بر اساس این پتنت سونی قصد دارد که دو کارت گرافیک را به صورت همزمان در کنسول خود جای دهد.

این تکنولوژی شاید یادآور فناوری SLI انویدیا یا کراس‌فایر AMD برای استفاده همزمان از دو کارت گرافیکی در PC باشد اما با توجه به پتنتی که سونی ثبت کرده است کار گرفتن از این دو کارت گرافیک روندی بسیار پیچیدهتر و صد البته دقیقتری خواهند داشت.

ساخت پلی استیشن 5 پرو

سونی در توضیحات اختراع جدید خود نحوه کار دو GPU (واحد پردازش گرافیکی)می‌گوید که این دو کارت گرافیک در واقع یک خروجی تصویر را به صورت همزمان پردازش می کنند، یا اینکه تصویر را به دو قسمت تقسیم کرده و هر کدام از پردازنده‌های گرافیکی وظیفه پردازش یکی از آن‌ها را بر عهده خواهند گرفت. باید این نکته را نیز ذکر کرد که فقط یکی از پردازنده های گرافیکی قابلیت کنترل خروجی HDMI را دارد و عملکرد واحد دیگر را هم مدیریت می‌کند.

با توجه به توضیحات به ثبت رسیده به نظر میرسد که سونی قصد دارد دو APU از شرکت AMD را در کنسول خود جای دهد و با استفاده ازاین دو پردازنده گرافیکی ، گیمینگ سنتی را بهمراه بازی های ابری در کنارهم یک رده به بالا هدایت کند.

به نظر می رسد که پلی استیشن ۵ پرو سونی قصد دارد تا قدرت کافی را برای کسانی که میخواهند حداکثر رزولوشن و فریم را باهم تجربه کنند، فراهم کند. هدفی که حداقل برای پلی استیشن ۵ در بازی های لانچ میسر نشد و اکثر بازی های لانچ این کنسول همچنان دارایقابلیتی با نام Performance Mode بودند تا نهایت فریم (۶۰ فریم) را با جزییات گرافیکی و رزولوشن کمتری برای کاربر به ارمغان آورند.

کنسول پلی استیشن ۵ حداقل روی کاغذ قدرت گرافیکی کمتری را نسبت به ایکس باکس سری ایکس به کاربر ارائه میکند اما با عرضه کنسولی همچون پلی استیشن ۵ پرو تمامی معادلات نسل بهم خواهد خورد و مشخص نیست که حرکت مایکروسافت برای مقابله با سونی چه خواهد بود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: PS4 بخریم یا PS5 ؟ مقایسه کنسول‌ های پلی استیشن 4 و 5

با وجود اینکه خبر رسمی مبنی بر تاریخ دقیق عرضه پلی استیشن ۵ پرو منتشر نشده است، اما بر اساس سابقه نسخه‌های قبلی می‌توانیم حدس بزنیم تا عرضه‌ی این کنسول حداقل ۳ سال دیگر زمان باقی مانده است و اگر پلی استیشن ۵ پرو قرار باشد تولید شود، اواخر سال ۲۰۲۳ یا اوایل سال ۲۰۲۴ ممکن است شاهد آن باشیم.

حالا که به نظر می رسد تا عرضه پلی اسیتشن 5 پرو فاصله زیادی داریم بهترین گزینه حال حاضر خرید کنسول پلی استین 5 است. اگر قصد خرید پلی استیشن 5 را دارید فروشگاه گنوپلی شرایط ویژه ای را برای خرید اقساطی از سایت لندو فراهم کرده است. همچنین فراموش نکنید که می توانید لوازم جانبی PS5 و بازی های این کنسول هم به صورت قسطی و با قیمت منصفانه خریداری کنید.

منبع: iclarified

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد