اولین ویدیو از رابط کاربری پلی استیشن ۵ منتشر شد

اولین ویدیو از رابط کاربری پلی استیشن ۵ منتشر شد

در حالی که کمتر از ۳۰ روز تا عرضه رسمی کنسول پلی استیشن ۵ فاصله داریم. شرکت سونی در یک ویدیو از رابط کاربری جدید این کنسول رونمایی کرد.

در حالی که کمتر از یک ماه با عرضه کنسول‌ جدید پلی استیشن ۵ فاصله داریم سونی به صروت قطره چکانی اطلاعات بیشتری از این کنسول هیجان‌انگیز منتشر می‌کند. سونی پس از انتشار ویدیویی که جزئیات بیشتری از سخت افزار این کنسول نسل نهمی قدرتمند به ما نشان داد. حالا از User Interface یا همان رابط کاربری PS5 رونمایی کرده است که در ادامه این مطلب از گنوپلی به جزئیات آن خواهیم پرداخت با ما همراه شوید.

رابط کاربری پلی استیشن ۵ نسبت به نسل قبلی به طور کلی متحول شده است.این رابط کاربری با رزولوشن تصویر ۴K و HDR اجرا می‌شود و انتقال از یک بازی به بازی دیگر تقریبا ۸ ثانیه طول خواهد کشید.

منوی اصلی کنسول به نام کنترل سنتر «Control Center» است که کاربران با فشار دادن دکمه PlayStation به آن دسترسی خواهید داشت. کاربران در این منو به راحتی به مجموعه‌ای از ابزارهای سیستم مانند دیدن اعلان‌ها، مدیریت تنظیمات کنسول و دسته، مشاهده دوستان آنلاین، کنترل موسیقی  و دیدن وضعیت دانلودها دسترسی خواهند داشت.

یک نکته جالب در مورد این کنترل سنتر این است که به کاربران اجازه می‌دهد تا همزمان با انجام بازی بتوانند گوشه‌ی تصویر، استریم یک کاربر دیگر را هم مشاهده کنند.

سونی این کنترل سنتر را طوری طراحی کرده است که کاربران در کمترین زمان ممکن برنامه یا بازی مورد نظر خود را پیدا و آن را اجرا کنند. حافظه بسیار سریع SSD و پردازنده قدرتمند دستگاه باعث شده‌ است که رابط کاربری بسیار سریع و بدون هیچگونه وقفه اجرا شود و کاربر برای تغییر یک برنامه یا بازی معطل نمی‌ماند.

نکته دیگر در مورد رابط کاربری PS5 دسترسی سریع به تنظیمات، بازی‌ها و اشتراک گذاری لحظات در بازی‌های مختلف است. سونی در رابط کاربری جدید به جای دکمه‌ی Share با دکمه‌ی Create استفاده کرده است.

یکی دیگر از امکاناتی که کنترل سنتر ارائه می‌کند این است که کاربرانی که از سرویس پلی استیشن پلاس استفاده می‌کنند، می‌توانند در صورت گیر افتادن در بخش‌هایی از بازی، راهنماهای رسمی و غیررسمی مرتبط با پشت سر گذاشتن آن مرحله را تماشا کنند.علاوه بر این، هایلایت توضیحات و جزئیات مختلف بازی‌ها مانند مدت زمان گیم‌پلی و اجرای هر مرحله هم در این رابط کاربری قابل مشاهده است.

به نظر می‌رسد هدف سونی از این کار نزدیک‌تر کردن جامعه دوستداران پلی استیشن باشد، چرا که حالا هرکسی می‌تواند تجربیات و راهنمایی‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد و از نظرات دیگران استفاده کند.

در ادامه می‌توانید ویدیویی که از این رابط کاربری منتشر شده است را تماشا کنید:

یوروگیمر که اطلاعات رسمی بیشتری راجع به رابط کاربری پلی استیشن ۵ منتشر کرده است، در تجربه این رابط کاربری می‌گوید: این رابط کاربری سریع در کنار یک کنسول بسیار قدرتمند یک تجربه واقعا جدید از بازی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

یوروگیمر معتقد است که استفاده از دکمه‌ی Create برای ثبت و اشتراک گذاری تصاویر و ویدیو از بازی، جذاب‌تر و کارآمدتر از دکمه‌ی Share در کنسول پلی استیشن ۴ است. هر چند یوروگیمر در پایان اشاره می‌کند که هنوز نقص‌ها و عیب‌های این رابط کاربری به درستی دیده نشده و زمان لازم است تا کاربران به مشکلات آن پی ببرند اما به این نکته اشاره می‌کند که سونی از ویژگی‌های جدید و جالبی در این رابط کاربری استفاده کرده است که پیش از این هرگز ندیده‌ بودیم.

این مطلب راهم مطالعه کنید: راه اندازی فروشگاه جدید پلی استیشن توسط سونی

فراموش نکنید اگر قصد دارید جزو اولین نفراتی باشدید که کنسول پلی استیشن ۵ را خریداری می‌کنید، گنوپلی شرایط ویژه‌ای را برای خرید ارزان و قسطی این کنسول فراهم کرده است. برای اطلاع از شرایط خرید از طریق قسمت نظرات یا در شبکه‌های اجتماعی گنوپلی با ما در ارتباط باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد