مشکل باتری PS4 با آپدیت جدید برطرف می‌شود

مشکل باتری PS4 با آپدیت جدید برطرف می‌شود

مشکل باتری PS4 یا به اصطلاح CMOS battery که از کار افتادن آن مشکلاتی را برای کنسول پلی استیشن 4 به وجود می‌آورد، در آپدیت اخیر برطرف شد.

در چند ماه اخیر کاربران پلی استیشن 4 مشکلی را گزارش کردند که دستگاه PS4 آن‌ها نمی‌تواند به خدمات آنلاین و فروشگاه پلی استیشن متصل شود و یا حتی نمی‌تواند بازی‌های دیجیتالی و گاهی فیزیکی را اجرا کند. خوشبختانه این مشکل که کنسول های PS4 را بلا استفاده کرده بود با آپدیت جدید برطرف خواهد شد.

مشکل وصل نشدن PS4  به فروشگاه پلی استیشن

در حقیقت این مشکل به دلیل اتمام ظرفیت باتری داخلی PS4 یا به اصطلاح CMOS battery، به وجود می‌آمد. این شمل از ۵ ماه پیش پیدا شد، هنگامی که PS4 برای اتصال به فروشگاه پلی استیشن، شبکه‌ی پلی استیشن و خدمات آنلاین پلی استیشن که موجب اجرای یک بازی می‌شود نیاز به بررسی زمان و تاریخ دارد از باتری درونی خود کمک می‌گیرد.

به این ترتیب با تمام شدن باتری درونی، PS4 نیز عملا بلااستفاده شود زیرا دستگاه از طریق این باتری زمان و تاریخ را مطابقت می‌دهد. هدف از این تطابق دادن، جلوگیری از تقلب کاربرای برای باز کردن برخی تروفی‌ها (Trophies) است. با این که باتری قابل تعویض بود اما گاهی باتری جدید مشکل اتصال به خدمات آنلاین پلی استیشن را برطرف نمی‌کرد.

بر اساس صحبت‌های اخیر یوتوبری به نام Modern Vintage Gamer، آپدیت نسخه ۹/۰۰ که به تازگی منتشر شده است، مشکلی را که مانع از اتصال PS4 به فروشگاه پلی استیشن می‌شد و یا اجرای بازی‌های دیجیتالی و حتی فیزیکی را مختل می‌کرد، برطرف می‌کند.

باتری‌های CMOS معمولا برای چندین سال کار می‌کنند و حتی در صورت خراب شدن قابل تعویض هستند. در به روزرسانی جدید اطمینان حاصل شده تا در صورت خرابی این باتری یا اتمام ظرفیت آن، بازی‌ها به صورت آفلاین اجرا شوند.

خرید بازی PS4 از گنوپلی

فروشگاه گنوپلی یک مرجع دوست داشتنی برای خرید بازی‌های پلی استیشن ۴، بازی‌های پلی استیشن ۵، بازی‌های ایکس باکس وان و بازی‌های ایکس باکس های جدید سری ایکس و سری اس است که شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را خریداری کنید.

همچنین یکی از خدمات جالب فروشگاه گنوپلی خرید و فروش بازی‌های کارکرده و دست دوم است که شما می‌توانید دیسکت بازی‌هایی که به پایان رسانده‌اید را از طریق گنوپلی به فروش برسانید و بازی‌های جدید که دوست دارید را تهیه کنید.

فراموش نکنید اگر تجربه انجام این بازی را دارید حتما آن را از طریق سایت یا اینستاگرام گنوپلی با دیگران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد