به روزرسانی سیستم عامل سونی در پلی استیشن ۴

به روزرسانی سیستم عامل سونی در پلی استیشن ۴

سونی به‌روزرسانی نسخه ۸.۰۰ را برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر کرده است که علاوه بر بهبود عملکرد کنسول شامل تغییرات دیگری هم می‌شود.

ساعاتی پیش آپدیت شماره ۸.۰۰ سیستم عامل سونی برای کنسول پلی استیشن ۴ (PS4) منتشر شد که به نظر می‌رسد آخرین به‌روزرسانی این کنسول نسل هشتمی باشد. این به‌روزرسانی جدید نه تنها عملکرد کنسول را بهبود می‌بخشد، شامل تغییرات دیگری در بخش پارتی، پیام رسانی، آواتارها‌ی جدید، کنترل والدین و ... است که در ادامه مطلب بررسی می‌کنیم.

به‌روزرسانی بخش پارتی و پیام رسانی (Party  & Message  Updates)

به گفته وبلاگ پلی استیشن پس از آپدیت سیستم عامل پلی استیشن ۴ به نسخه ۸.۰۰ ارتباط بین بخش پارتی و پیام‌رسانی بهتر از گذشته خواهد بود. بنابراین از طریق رابط کاربری جدید، از این پس کاربران برای برقراری ارتباط صوتی یا ارسال پیام متنی به تشکیل گروه‌های مختلف و انجام تنظیمات متعدد نیازی ندارند و با ایجاد یک گروه می‌توانند با بازیکنان دیگر ارتباط برقرار کنند. این رابط کاربری برای کنسول پلی استیشن ۵ (PS5) هم حفظ می‌شود.

آواتارهای جدید (New Avatars)

در این به‌روزرسانی آواتارهای متعددی برای استفاده کاربران به عنوان عکس پروفایل اضافه شده است. این آواتارهای جدید از شخصیت‌های محبوب بازی‌هایی مانند خدای جنگ (God of War)، آنچارتد (Uncharted 4: A Thief’s End)، شبح تسوشیما (Ghost of Tsushima)، آخرین بازمانده (The Last of Us Part II) و ... الهام گرفته شده‌اند.

کنترل والدین (Parental Controls)

سونی گفته است با آپدیت پلی استشین ۴ به نسخه ۸.۰۰ بخش‌های ارتباط با سایر بازیکنان (Communicating with Other Players) و مشاهده‌ی محتوای تولید شده توسط سایر بازیکنان (Viewing Content Created by other Players) با یکدیگر ادغام شده و بخش «ارتباطات و محتوای تولیدی کاربران» (Communication and User Generated Content) ایجاد شده است.

به این ترتیب والدین راحت‌تر به محتوای قابل دسترس فرزندانشان، دسترسی و روی آن کنترل و نظارت خواهند داشت. همچنین، کاربران هم می‌توانند درخواست استفاده از ویژگی‌های ارتباطی در برخی از بازی‌ها را به والدین ارسال کنند، این درخواست به صورت ایمیل به والدین ارسال می‌شود و در صورت تایید والدین، اجازه برقرای ارتباط با سایر بازیکنان به کاربر داده می‌شود.

بهبود تایید دو مرحه‌ای (Two Step Verification)

به کمک این به روزرسانی پلی استیشن ۴ از تایید دو مرحله‌ای برای ورود به حساب کاربری حالا از اپلیکیشن‌های احراز هویت (Authenticator ) پشتیبانی می‌کند.

 رویدادها (Events)

پس از این به‌روزرسانی دیگر قادر به ساخت رویداد‌ها (Events) و یا تغییر در رویداد‌هایی که توسط دیگران ایجاد شده است نخواهید بود. همچنین سونی اپلیکیشن ساخت انجمن‌های خصوصی (Community PS4) را از پلی‌ استیشن ۴ حذف کرده است، ولی اگر در حال حاضر یک انجمن خصوصی دارید می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

بازی از راه دور (PS4 Remote Play)

پس از آپیدت نسخه ۸.۰۰ پلی استیشن نام بخش بازی از راه دور (PS4 Remote Play) روی سیستم عامل‌های iOS، اندروید، ویندوز و مک به PS Remote Play تغییر کرده و گزینه‌ی اتصال به پلی ‌‎استیشن ۵ هم به آن اضافه خواهد شد.

بخش دسترسی سریع (Quick Menu)

پس از این به‌روزرسانی، گزینه «Mute all Microphones» به منوی دسترسی سریع اضافه می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد تا در هنگام بازی کردن خیلی سریع صدای تمام میکروفن‌های باز را ببندند.

فراموش نکنید اگه شما هم کنسول خودتون رو آپدیت کردین نظر و تجربه‌هاتون رو از طریق سایت یا اینستاگرام گنوپلی با ما در میون بگذارین.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد