سیستم خنک کننده پلی استیشن ۵ یکی از نکات ویژه این کنسول خواهد بود

سیستم خنک کننده پلی استیشن ۵ یکی از نکات ویژه این کنسول خواهد بود

سیستم خنک کننده پلی استیشن ۵ یکی از نکات ویژه این کنسول است که به گفته مدیر فنی پلی استیشن عملکرد آن با توجه به هر بازی بهینه‌سازی خواهد شد.

یکی از نکات ویژه درباره کنسول‌ نسل نهمی پلی استیشن ۵ تفاوت سیستم خنک کننده این کنسول با نسل قبلی آن است که باعث اندازه بزرگ‌تر و شکل عجیب کنسول PS5 شده است.

همانطور که احتمالا می‌دانید کنسول‌های نسل نهمی PS5 و Xbox X از پردازنده مرکزی و گرافیکی بسیار قدرتمندی نسبت به نسل قبلی خود برخوردارند که به این دستگاه‌ها امکان می‌دهد تا تصویر و بازی‌ها را بسیار بهتر و با سرعت بیشتری پردازش کنند. البته این قدرت بیشتر خیلی هم بی دردسر نیست چرا که برای خنک کردن این پردازنده‌ها سونی و مایکروسافت مجبور  به استفاده از سیستم‌های خنک کننده بزرگ‌تری شدند که باعث اندازه بزرگ این کنسول‌ها شده است.

جالب است بدانید فن ورودی مورد استفاده در پلی استیشن پنج ۱۲۰ میلی‌متر عرض و ۴۵ میلی‌متر ضخامت دارد که ابعاد بسیار قابل توجهی محسوب می‌شود. اما قضیه به همین ابعاد بزرگ‌تر خلاصه نمی‌شود.

اوتوری یاسوهیرو (Yasuhiro Otori)، مدیر تیم طراحی پلی استیشن 5 اعلام کرده است این کنسول از یک نرم افزار کنترل کننده سیستم خنک کننده برخوردار است که عملکرد فن دستگاه را در بازی‌های مختلف بهینه‌سازی می‌کند. به عبارت دقیق‌تر فن پلی استیشن 5 توسط یک نرم افزار کنترلی و نظارتی بر اساس واحد شتاب دهنده پردازش (APU) تنظیم خواهد شد.

سیستم خنک کننده PS5

به گفته اوتوری، بازی‌های مختلفی که در آینده عرضه خواهند شد و اطلاعات راجع به نحوه واکنش و رفتار APU نسبت به هر بازی جمع آوری خواهد شد. به این صورت که نرم افزار از سنسورهای مختلف دما که در کنسول تعبیه شده‌اند اطلاعاتی را جمع آوری می‌کند و سونی قصد دارد سرعت فن و عملکرد خنک کننده کنسول خود را بر اساس همین اطلاعات بهینه سازی کند.

اندازه بزرگ این سیستم خنک کننده PS5 این نگرانی را به‌وجود آورد که با یک کنسول پر سر و صدا مواجه خواهیم بود اما تیم فنی پلی استیشن ادعا می‌کند، فن جدید قرار است با سرعت پائین‌تری کند بنابراین نویز کمتری تولید خواهد کرد. علاوه بر این، عملکرد هوشمند این فن و بهینه سازی نرم افزاری آن موجب عملکردی بی سر و صداتر خواهد شد.

باید منتظر بمانیم تا عملکرد این کنسول را در موقعیت‌های مختلف ببینیم. شما هم می‌توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید پلی استیشن 5 در تاریخ ۲۲ آبان به صروت جهانی عرضه می‌شود، اگر قصد خرید PS5 را دارید، گنوپلی شرایط ویژه‌ای را برای خرید این دستگاه‌ها فراهم کرده است. برای اطلاع از شرایط خرید از طریق سایت یا شبکه‌های اجتماعی گنوپلی در ارتباط باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد