پلی استیشن 5 صدای گیمرها را  از طریق میکروفن دوال سنس ضبط می کند؟

پلی استیشن 5 صدای گیمرها را از طریق میکروفن دوال سنس ضبط می کند؟

کنترلر دوال سنس پلی استیشن ۵ توانایی ضبط صدای گیمرها هنگام کسب تروفی را دارد.

یکی از ویژگی‌های جذاب کنسول پلی استیشن 5 نسبت به نسل قبل یعنی PS4 کنترلرهای بازی جدید این کنسول است که به دوال سنس (DualSense) معروف است. پیش از این به طور کامل به ویژگی های دسته پلی استیشن 5 پرداختیم. اما یک نکته ویژه در مورد آن وجود دارد که شاید آن را جذاب‌تر هم می‌کند. سونی این کنترلرها را طوری طراحی کرده است که هنگام کسب تروفی می‌تواند یک کلیپ ۱۰ تا ۱۵ ثانیه‌ای از واکنش صوتی گیمرها را ضبط کند.

ضبط صدای گیمرها از طریق میکروفن دسته پلی استیشن 5

این کنترلر دارای یک میکروفون است که علاوه بر صحبت کردن در یک لابی، می‌توانید کارهای دیگری همچون روشن کردن فن‌ها در یک بازی چون Astro’s Playroom را انجام دهید.

جالب است بدانید سونی سیستم عملکرد تروفی‌ را در پلی استیشن 5 کمی تغییر داده که باعث جذاب‌تر شدن آن شده است. مثلا، حالا به‌ جای اینکه مانند پلی استیشن 4، هنگام آنلاک کردن تروفی‌ از صفحه‌ی بازی اسکرین‌شات گرفته شود، به‌صورت خودکار از لحظه‌ی دستیابی به تروفی، کلیپی ۱۵ ثانیه‌ای از بازیکن ضبط می‌شود.

اما نکته اینجاست سونی تنها به ساخت کلیپ بسنده نمی‌کند بلکه صدای محیط را هم از طریق میکروفن‌های درون دسته دوال سنس ضبط می‌کند.

این ویژگی مخصوصا برای گیمرها و بازی بازهایی که علاقه زیادی به کسب تروفی و آنلاک کردن یک مرحله پرچالش در بازی‌ها دارند می‌تواند هیجان انگیز باشد. چرا که می‌توانند صدای داد و فریاد و هیجان خود را هنگام عبور از یک مرحله سخت یا کسب یک تروفی ضبط کنند و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

اما این ویژگی همیشه هم خوب نیست گاهی وقتا مخصوصا در بازی‌های چند نفره دوست ندارید دیگر حریفان صدای شما را بشنوند. پس چگونه باید کنترلر دوال سنس را میوت کنیم؟

روش های میوت کردن کنترلر پلی استیشن ۵

دو راه برای این کار وجود دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم:

راه اول این است که دکمه Mute درست پایین دکمه PS را فشار دهید. این دکمه با رنگ نارنجی روشن می‌شود تا نشان دهد دوال‌ سنس میوت شده است، همچنین روی صفحه می‌توانید علامت میوت را مشاهده کنید.

راه دیگرش این است که دکمه PS را برای دسترسی به آیکون‌های کنترل سنتر در پایین صفحه فشار دهید، و سپس روی آیکون میکروفون X را فشار دهید و Mute را انتخاب کنید.

برای باز کردن میکروفون کنترلر پلی استیشن 5، دوباره دکمه میوت را فشار دهید تا چراغش خاموش شود، یا از کنترل سنتر روی آیکون میکروفون کلیک و Mute را انتخاب کنید.

میوت کردن کنسول پلی استیشن ۵

شما به سادگی می‌توانید هم میکروفون کنترلر و هم کل خروجی صدای سیستم را میوت کنید، که برای مواقعی همچون وقتی که می‌خواهید با کسی صحبت کنید یا ویدیویی نگاه کنید مناسب است. برای این کار، دکمه Mute را فشرده و برای مدتی کوتاه نگه دارید تا خروجی صدا کاملا متوقف شود، که در این لحظه دکمه به شکل نارنجی چشمک‌زن در می‌آید.

برای باز کردن صدای پلی استیشن 5، دکمه Mute را فشار دهید تا چراغ خاموش شود، یا در کنترل سنتر آیکون‌های میکروفون و صدا را کلیک و گزینه Turn Off Muting را انتخاب کنید.

در پایان فراموش نکنید اگر قصد خرید دسته پلی استیشن 5 را دارید، فروشگاه گنوپلی نه تنها کنترلر دوال سنس بلکه سایر لوازم جانبی PS5 را با قیمت منصفانه و حتی شرایط اقساطی عرضه می‌کند. شما می‌توانید از طریق سایت لندو به صورت قسطی و با قیمت منصفانه از گنوپلی خرید کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد