فروش ۴ برابری پلی استیشن ۵ در برابر ایکس باکس در ژاپن

فروش ۴ برابری پلی استیشن ۵ در برابر ایکس باکس در ژاپن

به گزارش رسانه‌های ژاپنی میزان فروش پلی استیشن ۵ در هفته اول فروش در ژاپن ۴ برابر کنسول‌های ایکس باکس بوده است.

به گزارش گیمز رادار (gamesradar) نزدیک به ۱۱۸۰۰۰ واحد پلی استیشن 5 در ژاپن تا به حال به فروش رسیده است که ۴ برابر بیشتر از تعداد ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) است که در این مدت به فروش رسیده است.

در این گزارش آمده است که در طی چهار روزی که از عرضه PS5 در ژاپن گذشته است، تعداد کنسول‌های پلی استیشن ۵ فروش رفته در این کشور نسبت به تعداد کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس که در ۶ روز به فروش رسیده است ۴ برابر بیشتر است. به عبارت دیگر مایکروسافت موفق شده است تنها ۲۱۰۰۰ کنسول از ایکس باکس‌های جدید را در کشور ژاپن به فروش برساند.

به این ترتیب می‌توانیم نتیجه بگیریم سونی اولین گام را بسیار محکم برداشته است، البته با توجه به اصالت ژاپنی پلی استیشن می‌شد حدس زد که سونی در این منطقه دست برتر را داشته باشد، اما فروش ۱۰۰٫۰۰۰ کنسول بیشتر نسبت به مایکروسافت آن هم در مدت زمان کمتر نشان می‌دهد سونی در امر بازاریابی بسیار قوی عمل کرده است.

با این حال تعداد فروش کنسول جدید سونی نسبت به هفته اول فروش پلی استیشن 4 بسیار کمتر بوده است. نزدیک به ۳۰۰٫۰۰۰ پلی استیشن ۴ در هفته اول عرضه آن در سال ۲۰۱۳ به فروش رسیده بود.

نکته مهم دیگری که باید بدانیم این است که با وجود اینکه تعداد کنسول‌های ایکس باکس به فروش رسیده در ژاپن بسیار کمتر از پلی استیشن است اما موجودی این کنسول‌ها به اتمام رسیده و باعث شده فروشگاه‌ها با استفاده قرعه‌کشی کنسول‌ها را در اختیار افرادی که قصد خرید داشتند، قرار دهند. این موضوع نشان می‌دهد تعداد کنسول‌های به فروش رسیده بیش از تقاضای پیش بینی شده مایکروسافت بوده است.

بازی  Spider-Man: Miles Morales

در ادامه این گزارش آمده است که بازی‌های Spider-Man: Miles Morales و Demon's Souls به ترتیب با فروش ۱۸٫۶۴۰ و ۱۸٫۶۰۷ نسخه پر فروش‌ترین بازی‌های پلی استیشن ۵ در ژاپن بوده‌اند.

این مطلب را هم مطالعه کنید: نکات مهم که قبل از خرید پلی استیشن 5 باید به آن دقت کنیم

به نظر شما در نهایت کدام کنسول پیروز این نبرد جذاب خواهد بود؟ منتظر شنیدن نظرات شما در گنوپلی هستیم.

در ضمن فراموش نکنید اگر قصد خرید کنسول پلی استیشن 5 یا کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس (Xbox X) و سری اس (Xbox S) را دارید فروشگاه گنوپلی شرایط ویژه‌ای را برای خرید قسطی این کنسول‌ها و بازی‌ها فراهم کرده است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد