آمار
  • تعداد کالا: 576
  • بازدید امروز: 226
  • بازدید دیروز: 5829
  • بازدید کل: 1035887
ویژگی های پلی استیشن 5 - پردازنده ، کارت گرافیک ، حافظه و ...

ویژگی های پلی استیشن 5 - پردازنده ، کارت گرافیک ، حافظه و ...

پلی استیشن 5 قرار است در تاریخ 12 نوامبر با یک نسخه استاندارد با قیمت 500 دلار و یک نسخه دیجیتال بدون درایو دیسک با قیمت 400 دلار به بازار عرضه شود. سونی طی کنفرانس ماه سپتامبر که شامل تریلرهای گیم پلی برای عناوین بعدی مانند "Spider-Man: Miles Morales" ، "Final Fantasy XVI" و "Resident Evil: Village" بود، قیمت کنسول جدید را تأیید کرد. از دیگر عناوین تایید شده بازی ps5 می توان به "Gran Turismo 7" و "Ratchet and Clank: Rift Apart" اشاره کرد.

پلی استیشن 5 ابتدا در آمریکای شمالی، ژاپن، مکزیک، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی در دسترس خواهد بود و به دنبال آن در 19 نوامبر عرضه جهانی می شود.

پلی استیشن 5 در طول فصل تعطیلات سال 2020 با دو کنسول Xbox جدید رقابت خواهد کرد. مایکروسافت نیز تأیید کرده است که    Xbox Series S با قیمت 299 دلار و Xbox Series X با قیمت 499 دلار در 10 نوامبر، درست دو روز قبل از PlayStation 5 در دسترس خواهد بود.

حال بیایید با هم نگاهی به ویژگی های این کنسول جدید بیاندازیم.

ویژگی پلی استیشن 5
پردازنده 8x Cores @ 3.5GHz Custom Zen 2 CPU
گرافیک 10.28 TFLOPS, 36 CUs @ 2.23 GHz Custom RDNA 2
حافظه 16 GB GDDR6, 256-bit
پهنای باند حافظه 448GB/s
حافظه داخلی  825GB Custom NVME SSD
توان ورودی / خروجی 5.5GB/s (Raw), 8-9GB/s (Compressed)
فضای ذخیره سازی قابل ارتقا NVMe SSD slot
حافظه خارجی  USB external HDD support
درایو نوری  4K UHD Blu-Ray drive
اندازه  390mm x 104mm x 260mm
تاریخ انتشار 

12 نوامبر

ویژگی های پلی استیشن 5

ویژگی پلی استیشن 5 Digital Edition
قیمت  399 دلار 
کارت گرافیک  10.28 TFLOPS, 36 CUs @ 2.23 GHz Custom RDNA 2
سی پی یو  8x Cores @ 3.5GHz Custom Zen 2
حافظه  16GB GDDR6
رزولوشن 4K تا  8K
نرخ فریم  60FPS تا 120FPS
ردیابی اشعه دارد 
فضای ذخیره سازی  825GB SSD
کنترلر DualSense
سازگاری به عقب دارد
درایو نوری ندارد
وزن  8.6lbs
اندازه 

390mm x 92mm x 260mm


گرافیک و پردازنده پلی استیشن 5 چگونه است؟

پلی استیشن 5 از پردازنده گرافیکی سفارشی مبتنی بر Radeon Navi و پردازنده مرکزی مبتنی بر نسل سوم Ryzen AMD، با 8 هسته از ریز معماری جدید 7 نانومتری Zen 2 بهره خواهد برد. به گفته مارک سرنی، GPU همچنین از ردیابی اشعه مبتنی بر سخت افزار پشتیبانی می کند، این یک تکنیک بصری است که نحوه تعامل نور با محیط های سه بعدی را مدل سازی می کند. معمولاً فقط فیلم های هالیوودی با بودجه کلان از چنین فناوری برخوردار هستند و در هیچ کنسول بازی ویدیویی فعلی یافت نمی شود.

 PS5 از چه وضوح و نرخ فریم پشتیبانی می کند؟

به نظر می رسد سونی آینده خود را تضمین کرده است، زیرا قادر خواهد بود تا رزولوشن 8K را پشتیبانی کند. در حالی که اکثر تلویزیون های موجود در بازار از این رزولوشن پشتیبانی نمی کنند و هنوز هم 4K  به طور گسترده مورد استفاده است، این به نظر باعث افزایش عمر کنسول آینده است.

در مورد نرخ فریم، می دانیم که با خرید پلی استیشن ۵ می توانید از بازی هایی با حداکثر 120 FPS لذت ببرید، اما تصور می کنیم که 60 FPS بیشتر دیده می شود و احتمالاً تنها برخی از بازی ها به 120FPS  می رسند.

فضای ذخیره سازی پلی استیشن 5 چگونه است؟

نکته جالب اینجاست، PS5  به جای اینکه با یک HDD داخلی عرضه شود، از یک SSD داخلی بهره می برد. این چیزی است که آنها باید جداگانه خریداری کرده و نصب کنند. تفاوت بین HDD و SSD چیست؟

 SSD و HDD اجزای سخت افزاری هستند که با ذخیره سازی سر و کار دارند. بزرگترین تفاوت بین آنها این است که SSD فاقد قطعات متحرک است و داده ها روی تراشه های حافظه فلش ذخیره می شوند. HDD ها از قطعات مکانیکی متحرک برای خواندن / نوشتن اطلاعات استفاده می کنند، بنابراین روند را کندتر از SSD می کنند. به همین دلیل بازی هایی مانند Anthem هنگام بازی با SSD بهتر اجرا می شوند.

توان ورودی / خروجی آن به لطف SSD می تواند به 5.5 گیگابایت در ثانیه (خام) و 8-9 گیگابایت در ثانیه (فشرده) برسد.

PS5 چه نوع درایو نوری خواهد داشت؟

PS5 شامل یک درایو Blu-ray 4K است. نسخه های فیزیکی بازی های PS5 بر روی دیسک های Blu-ray 100 گیگابایتی ارسال می شود که توسط درایو Blu-ray 4K قابل خواندن است. همچنین امکان پخش فیلم ها و دی وی دی های Blu-ray 4K نیز وجود دارد.

این درایو دیسک کاملاً در نسخه دیجیتال PS5 حذف شده است.

دیگر موارد قابل توجه در PS5

ما همچنین می دانیم که کنترلر DualSense از شارژ USB-C پشتیبانی می کند. این کنترلر چندین پیشرفت دیگر نیز دارد، مانند بازخورد لمسی و عوامل محرک. در حال حاضر بازیکنان باید بر اساس هر عملی که در بازی انجام می دهند، تنش درون عوامل محرک را احساس کنند، یک مثال معمول کشیدن رشته روی کمان است. از نظر تئوری، این باید حس غوطه وری بیشتری به ما بدهد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد