سونی تا سال ۲۰۲۳ بازی‌ های خود را برای پلی استیشن 4 عرضه می‌کند

سونی تا سال ۲۰۲۳ بازی‌ های خود را برای پلی استیشن 4 عرضه می‌کند

به نظر می‌رسد سونی حداقل تا سال ۲۰۲۳ به انتشار بازی های انحصاری برای کنسول های قدیمی پلی استیشن 4 ادامه خواهد داد

با عرضه کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5  بسیاری از گیمرهایی که همچنان از کنسول PS4 استفاده می‌کنند نگران این موضوع هستند که دیگر سونی به انتشار بازی برای این کنسول ادامه ندهد. به نظر می‌رسد هنوز تعداد کنسول‌های پلی استیشن ۵ فروش رفته به اندازه‌ای نباشد که سونی قصد بی خیال شد از کاربران کنسول‌های قدیمی‌تر را ندارد و تا سال ۲۰۲۳ به انتشار بازی های خود برای پلی استیشن ۴ ادامه خواهد داد.

بازی های انحصاری سونی

بدون تردید بازی‌های انحصاری سونی از بزرگترین دلایل خرید کنسول پلی استیشن محسوب می‌شود. البته سونی در حال حاضر رویکرد متفاوتی را در نظر گرفته و تمرکز خود را روی عرضه بازی‌ها برای نسل‌های مختلف گذاشته است. در حالی که تاکنون عناوین انحصاری خوبی برای پلی استیشن 5 مانند Demon’s Souls، Returnal و Ratchet and Clank: Rift Apart عرضه شده است اما به نظر می‌رسد سونی می‌خواهد بازی‌های مهم آینده خود از جمله بازی های محبوبی مانند God of War: Ragnarok، Horizon Forbidden West و Gran Turismo 7 را با پشتیبانی از هر دو نسل منتشر کند.

«مایکل پچر» تحلیلگر صنعت بازی در این باره می‌گوید «سونی تا زمانی که از عرضه کافی کنسول‌های پلی استیشن 5 خود مطمئن نشده باشد، بازی‌ها را برای هر دو نسل روانه بازار می‌کند»

به این ترتیب انتظار می‌رود حداقل تا سال ۲۰۲۳ شاهد ارائه بازی‌های انحصاری برای هر دو نسل کنسول‌ها باشیم.

بر اساس گفته‌های مایکل:

سونی واقعا نمی‌تواند تا زمانی که از فروش تعداد کافی پلی استیشن 5 مطمئن شده باشد، کنسول پلی استیشن 4 را نادیده بگیرد. مطمئنا آن‌ها می‌خواهند حدود ۳ میلیون بازی را به فروش برسانند و اگر تعداد کنسول‌های فروخته شده پلی استیشن 5 به ۱۰ میلیون نرسیده باشد، چنین کار صورت نخواهد گرفت. همیشه در اوایل عرضه کنسول‌ها برخی بازی‌های انحصاری نیز معرفی خواهند شد، زیرا آن‌ها می‌خواهند که مردم دستگاه جدید را خریداری کنند.

جالب است بدانیم تاکنون بیش از ۱۰ میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن 5 در سراسر جهان به فروش رسیده است و سونی پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال مالی جاری در مجموع بیش از ۲۲ میلیون دستگاه به فروش برساند.  همچنین بازی های انحصاری‌ پلی استیشن 5 نیز تاکنون فروش چشمگیری داشته‌اند و به عنوان مثال Ratchet and Clank: Rift Apart تاکنون بیش از ۱ میلیون فروش داشته است.

خرید بازی پلی استیشن

فروشگاه گنوپلی یک مرجع دوست داشتنی برای خرید بازی‌های پلی استیشن ۴، بازی‌های پلی استیشن ۵، بازی‌های ایکس باکس وان و بازی‌های ایکس باکس های جدید سری ایکس و سری اس است که شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را خریداری کنید.

همچنین یکی از خدمات جالب فروشگاه گنوپلی خرید و فروش بازی‌های کارکرده و دست دوم است که شما می‌توانید دیسکت بازی‌هایی که به پایان رسانده‌اید را از طریق گنوپلی به فروش برسانید و بازی‌های جدید که دوست دارید را تهیه کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد