بررسی و راهنمای بازی اسپایدرمن مایلز مورالز  Spider-Man: Miles Morales

بررسی و راهنمای بازی اسپایدرمن مایلز مورالز Spider-Man: Miles Morales

در این مطلب از گنوپلی قصد داریم به بررسی بازی spider man miles morales (راهنمای بازی اسپایدرمن مایلز) بپردازیم، با ما همراه شوید.

با توجه به عرضه پلی استیشن 5 در روزهای گذشته توسط کمپانی سونی و اهمیت بازی‌های انحصاری این کنسول نسل نهمی، در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدئویی، یعنی بازی مرد عنکبوتی یا همان اسپایدر من معروف بپردازیم. با ما همراه باشید!

بررسی بازی اسپایدرمن مایلز مورالز

بازی اسپایدرمن مایلز مورالز یا Spider-Man: Miles Morales یک بازی اکشن و ماجراجویانه است که توسط شرکت اینسومنیاک (Insomniac) در ابتدا برای کنسول پلی استیشن 4 به بازار عرضه شد و به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرد. این بازی با فروش 20 میلیون نسخه‌ای، به پر فروش‌ترین بازی انحصاری پلی استیشن تبدیل شد. پس از آن خبری در مورد خرید کمپانی اینسومنیاک توسط سونی منتشر شد و مشخص شد که سونی به فکر عرضه نسخه جدید اسپایدر من همزمان با پلی استیشن 5 است.

اگر شما هم از افراد خوش شانسی هستید که طی چند روز گذشته، کنسول پلی استیشن 5 به دستتان رسیده است، بازی Miles Morals می‌تواند یک تجربه فوق‌العاده برای شما باشد.

معرفی بازی Marvel’s Spider-Man

 Marvel’s Spider-Man بازی با محوریت پیتر پارکر است که در سال 2018 روانه بازار شد و به سرعت خود را دل گیمرها جای داد و به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های ویدئویی تاریخ تبدیل شد. اکنون و پس از گذشت حدود 2 سال، بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales قصد دارد با تمرکز روی شخصیت یکی از قهرمانان داستان و فاصله گرفتن از مراحل اصلی بازی اول، تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر را برای گیمرها به ارمغان بیاورد.

بررسی بازی اسپایدرمن مایلز مورالز

در سری مایلز مورالز مرد عنکبوتی، شاهد داستانی احساسی خواهیم بود که بی‌شباهت با قصه پیتر در بازی اصلی نیست. مایلز مورالز بازی کوتاهی است که خط داستانی آن نهایتا 10 ساعت طول می‌کشد و قرار نیست تغییرات چشمگیری در بازی قبلی به وجود آورد، اما همین تجربه کوتاه آنقدر بهبودها و خلاقیت‌های چشم نواز دارد که تصور می‌کنید پای یک نسخه مختصر و مفید و بسیار سرگرم کننده از مرد عنکبوتی نشسته‌اید.

اولین نکته‌ای که باید در بررسی این بازی به آن توجه کرد، نقش آفرینی عالی بازیگر نقش مایلز مورالز یعنی نادیج جیتر است. نادیج جیتر به خوبی نقش پسری دبیرستانی که با چالش‌های بلوغ، از دست دادن پدر و در نهایت ناجی نیویورک بودن دست و پنجه نرم می‌کند را به تصویر می کشد. ملیت خانواده مایلز به پورتوریکو تعلق دارد و نشان دادن فرهنگ، رفتار و عقاید همین ملیت باعث باورپذیرتر شدن داستان و درگیری بیشتر مخاطب می‌شود. شاید پیتر پارک مرد عنکبوتی نیویورک باشد، اما در این بازی مایلز مورالز قهرمان محله هارلم است که بزرگترین دغدغه او کمک به مردم است.

مراحل فرعی بازی اسپایدرمن مایلز مورالز بسیار بهتر از مارول اسپایدر من سال 2018 طراحی شده است. به نوعی با کاهش تنوع آیتم‌ها و امتیازاتی که در طول بازی کسب می‌کنید، پروسه پیشرفت در همه بخش‌های بازی انعطاف پذیرتر شده است و دیگر تنها راه کسب همه آپگریدها و لباس‌های مورد نظر، تکمیل مراحل با بهترین امتیاز نیست. در مایلز مورالز دست گیمر در انتخاب مراحلی که می‌خواهد بازی کند باز است و همین جذابیت بازی را بیشتر کرده است. در مایلز مورالز بیشتر مراحل فرعی، داستان مخصوص به خود را دارند و دیگر خبری از تکرار خسته کننده‌ای که در نسخه قبلی دیده می‌شد، نیست.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بررسی بازی اساسین کرید والهالا Assassin’s Creed Valhalla

گیم پلی اسپایدر من: مایلز مورالز

استودیوی اینسومنیاک عملکرد فوق‌العاده‌ای در استفاده از گیم پلی برای داستان و فضا سازی داشته و کوتاه بودن زمان بازی هم باعث شده که بازی بدون تکراری و خسته کننده شدن، پیش رود. شهر نیویورک که بازی در آن جریان دارد در مقایسه با نسخه قبلی، غیر از برفی شدن تغییر خاص دیگری نداشته، اما هنوز هم زیبا و چشم نواز است. پیاده سازی روان مکانیک‌های تار زدن و تاب خوردن در آسمان شهر، به عنوان شاهکار اینسومنیاک شناخته شده است.

مایلز مورالز در مقایسه با پیتر، تسلط کمتری در تاب خوردن دارد، اما قدرت‌های منحصربفردش باعث خلق صحنه‌های جذاب شده است. تجربه تار زدن بر فراز آسمان‌ خراش‌ها و حرکات آکروباتیکی که پارکوریست‌ها در اجرای آن ناتوان هستند، باعث می‌شود که بازی هیچگاه تکراری و خسته کننده نشود.

بازی اسپایدرمن مایلز مورالز

متاسفانه یکی از ایرادهای اساسی بازی قبلی، در مرد عنکبوتی: مایلز مورالز هم به چشم می‌خورد. با توجه به اینکه سیستم مخفی کاری، هوش مصنوعی و مبارزه با دشمنان، همگی مانند بازی اصلی هستند، توانایی خاص مایلز مورالز، مبارزه مخفی کارانه با دشمن را آسان‌تر از قبل نشان می‌دهد. این اتفاق در شرایطی رخ داده که مخفی کاری در بازی نخست هم به حدی چالش برانگیز بود که وقتی یک محیط را بدون دیده شدن پاک سازی می‌کردید، احساس یک برنده کامل را داشتید. بهتر این بود که سازندگان علاوه بر بالا بردن توانایی مایلز در مخفی کاری، قدرت دشمنان را هم افزایش می‌دادند تا تعادل بهتری برقرار می‌شد.

کارگردانی و انیمیشن اسپایدر من: مایلز مورالز

اگر از ایراد وارد شده به عدم تعادل میان قدرت مایلز مورالز در مقابل قدرت دشمنانش بگذریم، تمام المان‌های وارد شده به بازی فوق‌العاده هستند. کنترل مایلز مورالز از جهات بسیاری حس و حالی متفاوت با کنترل پیتر پارکر دارد. شما برای تکمیل بازی در دو درجه سختی انتهایی بازی، راهی جز این ندارید که از تمام توانایی‌های مایلز مورالز به درستی استفاده کنید. به همین دلیل ممکن است در طول بازی بارها احساس کنید که چالش‌هایی را با مایلز تجربه می‌کنید که هرگز با پیتر تجربه نکرده بودید.

بازی اسپایدرمن مایلز

توانایی‌های خاص مایلز مورالز که شامل استفاده از نیروی الکتریسته و نامرئی شدن است، نقش مهمی را در ارتقای گیم پلی، نسبت به بازی قبلی، ایفا کرده است. مایلز مورالز به غیر از فنون عادی مبارزه مانند مشت، لگد و تار زدن، می‌تواند با ضربات سنگین به مبارزه با دشمنان بپردازد. این قابلیت در زمان شلوغ شدن مبارزه بسیار کارآمد است. نوار مخصوص انرژی نشان می‌دهد که مایلز تا چه حد می تواند از الکتریسیته استفاده کند. قدرت مخفی شدن مایلز که آن هم نوار انرژی مخصوص خود را دارد، راه‌های زیادی برای غافلگیر کردن دشمنان پیش رویتان می‌گذارد.

سیستم‌های ارتقا کاراکتر نسبت به قبل تغییرات کمی داشته است. درخت مهارت‌ها تاثیر تدریجی در تقویت توانایی‌های مایلز مورالز داشته و آپگرید کردن لباس و گجت‌ها، گزینه‌های بیشتری را در زمان مبارزه در اختیارتان می‌گذارد که می‌تواند در مخفی کاری به کمکتان بیاید. قابلیت‌های ویژه‌ای که برای لباس‌ها و آیتم‌ها در نظر گرفته شده‌اند اگرچه دارای تنوع خوبی هستند، اما اگر در درجه سختی بالا بازی نمی‌کنید، کم پیش می‌آید که برای پیشروی در مراحل به همه آن‌ها احتیاج پیدا کنید.

بازی اسپایدرمن مایلز مورالز یکی نمونه‌های فوق‌العاده تکامل جلوه‌های گرافیکی در نسل نهم بازی‌های ویدئویی است. این بازی حتی روی پلی استیشن 4، بدون اینکه لودینگ ثانیه‌ای و پیشرفت‌های گرافیکی مخصوص پلی استیشن 5 را داشته باشد، باز هم به طرز شگفت انگیزی زیباست. تاب خوردن میان آسمان خراش‌های منهتن با نور پردازی و رنگ آمیزی فوق‌العاده، چیزی نیست که بتوان در هر ویدئو گیمی آن را پیدا کرد.

راهنمای تروفی‌های اسپایدر من مایلز مورالز

مرد عنکبوتی: مایلز مورالز جزو آن بازی‌هایی محسوب می‌شود که می‌توان در کمترین زمان ممکن تمامی تروفی‌های آن را کسب کرد. در این بخش اطلاعات کلی در اختیار گیمرها می‌گذاریم تا بتوانند ساده‌تر از گذشته تمامی تروفی‌ها را کسب کنند.

  • درجه سختی تروفی‌ها: 2 از 10
  • مدت زمان لازم برای کسب تمام تروفی‌ها: 10 الی 20 ساعت
  • تعداد تروفی‌های آنلاین: 50 ععد که معادل 1335 امتیاز است ( 37تروفی برنز، 10 تروفی نقره، 2 تروفی طلا، یک تروفی پلاتینیوم)
  • تروفی‌های آنلاین: ندارد
  • تروفی‌هایی که از دست می‌دهید: ندارد
  • آیا کسب تروفی‌ها، تحت تاثیر درجه سختی است؟ خیر. می‌توان تمام تروفی‌ها را روی درجه Easy کسب کرد
  • حداقل دفعاتی که باید بازی را کامل کنید: 2 بار
  • آیا پس از اتمام داستان، می‌توانید آزادانه در محیط بازی گشت و گذار کنید؟ بله

بازی مارول اسپایدرمن مایلز مورالز

جمع بندی

بازی اسپایدر من : مایلز مورالز یک دنباله عالی برای نسخه قبلی است که با وجود کوتاه بودن، تجربه‌ای سراسر لذت خواهد بود. اگرچه از لحاظ فنی شاید برخی انیمیشن‌ها و طراحی‌های چهره دچار ایراداتی باشند، اما هیچکدام ضربه‌ای به کار نمی‌زنند. بازی فوق‌العاده کاراکتر اصلی و داستان جذاب آن در کنار گیم پلی ارتقا یافته و مدت زمان کوتاه، می‌تواند شما را بیشتر از 10 ساعت به خود مشغول کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: چه طوری بازی دست دوم ارزان تر بخریم؟

 فراموش نکنید اگر قصد خرید بازی اسپایدرمن مایلز مورالز برای کنسول پلی استیشن ۵ را دارید، فروشگاه گنوپلی شرایط ویژه‌ای را برای خرید قسطی این بازی از طریق سایت لندو فراهم کرده است. در صورتی که هر  گونه سوال یا نظری دارید از طریق سایت یا اینستاگرام گنوپلی با ما در میان بگذارید.

در پایان می‌توانید تریلر بازی اسپایدرمن مایلز مورالز را مشاهده کنید:

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد