آموزش انتقال بازی از پلی استیشن 4  به پلی استیشن 5

آموزش انتقال بازی از پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5

در این مطلب از گنوپلی قصد داریم درباره روش‌های انتقال بازی از پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5 را به شما آموزش دهیم. با ما همراه شوید.

نسل هشتم نسلی است که سونی با پلی استیشن 4 خود، یکه تاز آن بود. به همین دلیل انتظار می‌رود، سونی برای کنسول نسل نهم خود یعنی PS5  هم نیز برنامه‌ها و بازی‌های ویژه‌ای تدارک دیده باشد. یکی از مهمترین این ویژگی‌ها، قابلیت پشتیبانی پلی استیشن 5، از بازی‌های کنسول نسل قبل خود، یعنی پلی استیشن 4 است. در ادامه این مطلب از گنوپلی قصد داریم در مورد نحوه انتقال بازی از پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5 صحبت کنیم، با ما همراه شوید.

همانطور که سونی پیش از این اعلام کرده بود، پلی استیشن 5 قادر به پشتیبانی از ۹۹ درصد بازی‌های پلی استیشن 4 است که چیزی حدود ۴۰۰۰ بازی مختلف را شامل می‌شود. اما سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که نحوه انتقال بازی‌ها بر روی کنسول جدید سونی چگونه است و آیا بازی‌های سایر نسل‌های سونی، در پلی استیشن 5 قابل اجرا هستند یا نه؟

پلی استیشن 5 از بازی‌های کدام کنسول‌ها پشتیبانی می‌کند؟

سونی در طراحی کنسول نسل نهم خود، تمرکز اصلی را روی بازی‌های پلی استیشن 4 گذاشته که نتیجه آن امکان اجرا شدن ۹۹ درصد بازی‌های پلی استیشن 4، روی PS5 است. عناوین بازی‌های بزرگ و منحصر بفردی مانندLast of us ، شبح تسوشیما (Ghost of Tsushima) و بلاک باستر هم در این دسته به چشم می‌خورد.

بازی‌های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5 چگونه اجرا خواهند شد؟

بازی‌های مختص PS4، روی پلی استیشن 5 با کیفیتی بهتر اجرا خواهند شد. حتی برخی از بازی‌های کنسول نسل هشتم، روی پلی استیشن 5 سریع‌تر بارگذاری خواهند شد و با بهره‌گیری از قابلیت Game Boost، فریم ریت پایدارتر و بهبود یافته‌ای را ارائه می‌دهند. علاوه بر آن، بازی‌های پلی استیشن 4، می‌توانند از تعدادی از قابلیت‌های جدیدی که در پلی استیشن 5 وجود دارد نیز بهره ببرند. نکته جالبی که در مورد اجرای بازی‌های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5 وجود دارد، این است که سونی استفاده از کنترلر دوال شاک 4 را به جای کنترلر دوال سنس پیشنهاد کرده است.

کدام یک از بازی‌های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5 قابل اجرا نیستند؟

در فروشگاه پلی استیشن، بازی‌های که فقط روی پلی استیشن 4 قابل اجرا هستند و پلی استیشن 5 از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند، با عبارت "PS4 Only" مشخص شده‌اند. لیست بازی‌های که قابل انتقال به پلی استیشن 5 نسیتند را در ادامه می‌خوانیم:

  • DWVR
  • Afro Samurai 2 Revenge of Kuma Volume One
  • TT Isle of Man – Ride on the Edge 2
  • Just Deal With It!
  • Shadow Complex Remastered
  • Robinson: The Journey
  • We Sing
  • Hitman Go: Definitive Edition
  • Shadwen
  • Joe’s Diner

بنابراین هر بازی که عنوانش در لیست بالا نیست، قابل انتقال به پلی استیشن 5 است.

انتقال بازی از PS4 به پلی استیشن 5

روش های انتقال بازی از پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5

پس از بررسی امکان اجرای بازی‌ها روی کنسول جدید سونی، به سراغ نحوه انتقال بازی‌ها می‌رویم. اخیرا کانال یوتیوب  پلی استیشن، ویدئویی را منتشر کرده که در آن اطلاعاتی در خصوص روش‌های انتقال اطلاعات از PS4 به PS5 به کاربران ارائه کرده است. در ادامه این روش‌ها را بررسی می‌کنیم.

روش اول: انتقال اطلاعات از طریق شبکه

برای استفاده از این روش، در ابتدا لازم است قبل از هر کاری، هر دو کنسول PS4 و PS5 خود را به آخرین نسخه بروز رسانی کنید. سپس وارد یک حساب کاربری مشترک شوید. این حساب کاربری باید همان حسابی باشد که از طریق آن بازی‌ها را خریداری کرده‌اید. هر دو کنسول را به یک شبکه اینترنتی مشترک متصل کنید و از داخل تنظیمات پلی استیشن 5، مراحل انتقال داده را انجام دهید. اگر می‌خواهید فرآیند انتقال با سرعت بیشتری انجام شود، می‌توانید هر دو کنسول را به یک کابل شبکه به یکدیگر متصل کنید.

انتقال بازی به پلی استیشن 5

روش دوم: نصب بازی‌ها از روی دیسک

در این روش فقط کافیست دیسک خود را درون کنسول پلی استیشن 5 قرار دهید. سپس بازی ها به طور خودکار روی پلی استیشن 5 شما نصب خواهند شد. پس از پایان فرآیند می‌توانید از اجرای بازی‌های PS4 روی PS5 با کیفیت بهتر لذت ببرید. البته لازم به ذکر است این روش تنها برای کاربرانی کاربرد دارد که کنسولشان دارای درایو دیسک بلوری باشد. بنابراین دارندگان نسخه دیجیتالی PS5 نمی‌توانند از این روش برای انتقال بازی‌ها استفاده کنند.

روش سوم: انتقال اطلاعات از طریق هارد اکسترنال

در این روش شما باید بازی نسل هشتمی خود که قصد انتقال آن به پلی استیشن 5 دارید را از کنسول پلی استیشن 4، روی یک هارد اکسترنال کپی کنید. پس از پایان عملیات کپی کردن، هارد را جدا کرده و به پلی استیشن 5 وصل کنید. اکنون می‌توانید بدون نیاز به انتقال بازی ها به حافظه SSD، بازی‌ها را روی PS5 اجرا کنید.

در این روش دو نکته وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید:

  • برای اینکه بتوانید بازی‌ها را از طریق هارد اکسترنال روی پلی استیشن 5 اجرا کنید باید با کنسول جدید خود وارد حساب کاربری شوید که بازی مد نظر را با آن خریداری کرده‌اید.
  • در این روش شما می‌توانید بازی‌های نسل هشتمی مد نظر خود را از طریق هارد اکسترنال به حافظه SSD پلی استیشن 5 انتقال دهید تا از انتقال بازی‌ها تجربه بهتری داشته باشید. هرچند به این دلیل که بازی ها باید حتما روی SSD نصب شوند، پیشنهاد می‌کنیم که حافظه SSD کنسول جدید خود را بیهوده با بازی‌های نسل هشتمی پر نکنید.

انتقال بازی به PS5

روش چهارم: دانلود مستقیم بازی‌ها از فروشگاه پلی استیشن

اگر بازی نسل هشتمی مد نظرتان را با حساب کاربری خود روی کنسول پلی استیشن 4، به صورت دیجیتالی از فروشگاه پلی استیشن خریداری کرده باشید، می‌توانید آن را روی کنسول پلی استیشن 5 خود نیز تجربه کنید. برای این کار باید در ابتدا همان حساب کاربری را در پلی استیشن 5 وارد کنید. سپس با مراجه کتابخانه بازی‌ها خود یا همان Game Library یا مراجعه به فروشگاه پلی استیشن، بازی مورد نظرتان را دانلود کنید.

فایلهای Save بازیها را فراموش نکنید!

علاوه بر انتقال بازی‌ها از کنسول پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5، اطلاعات ذخیره شده که با نام «Save» شناخت می‌شوند را نیز باید به کنسول جدید انتقال دهید. این کار هم از طریق چندین روش قابل انجام است که در ادامه مرور می‌کنیم.

روش اول: انتقال اطلاعات ذخیره از طریق شبکه

این روش مانند روش انتقال بازی‌ها از طریق شبکه است. بنابراین کافیست هر دو کنسول را به یک شبکه مشترک متصل کنید، با هر دو کنسول وارد یک حساب کاربری مشترک شوید و سپس به انتقال اطلاعات ذخیره بپردازید.

روش دوم: استفاده از شبکه ابری پلی استیشن

قبل از هر چیزی باید بگوییم که برای استفاده از این روش باید جزو مشترکین سرویس پلی استیشن پلاس (Play Station Plus) باشید. در غیر صورت استفاده از این روش امکان پذیر نیست. اگر اشتراک پلی استیشن 5 را دارید، باید آخرین فایل‌های ذخیره خود را از طریق پلی استیشن 4 بر روی فضای ابری پلی استیشن آپلود کنید. سپس به سراغ پلی استیشن 5 رفته و فایل‌های ذخیره بازی‌های مد نظر خود را از فضای ابری دانلود کنید.

روش سوم: انتقال اطلاعات از طریق USB

در این روش، باید یک حافظه فلش یا همان USB را به کنسول پلی استیشن 4 وصل کنید و آخرین نسخه فایل‌های Save بازی مد نظر را به آن انتقال دهید. سپس فلش را جدا کرده و کنسول پلی استیشن 5 خود وصل و فایل‌ها را انتقال دهید. تنها نکته‌ای که باید به دقت کنید این است که مانند روش های قبلی، باید با هر دو کنسول وارد یک حساب کاربری مشترک شده باشید.

انتقال بازی به پلی استیشن 5

اکنون تمام بازی های مورد علاقه شما به کنسول نسل نهمی سونی انتقال داده شده است، وقت آن است که از بازی با کنسول جدید لذت ببرید!

این مطلب راهم مطالعه کنید: چه طوری بازی دست دوم ارزان تر بخریم؟

در ضمن فراموش نکنید اگه قصد خرید کنسول پلی استیشن 5 را دارید ولی هنوز موفق به خرید آن نشده‌اید، فروشگاه گنوپلی شرایط ویژه‌ای برای خرید PS5، بازی‌های PS5 و لوازم جانبی PS5  فراهم کرده‌است که می‌توانید به صورت قسطی و با قیمت منصفانه این محصولات را خریداری کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد