بررسی بازی Werewolf The Apocalypse

بررسی بازی Werewolf The Apocalypse

در این مطلب از گنوپلی به بررسی بازی Werewolf The Apocalypse می‌پردازیم و نقاط قوط و ضعف آن را بررسی می‌کنیم.

اولین بار در نمایشگاه E3 2019 بود که بازی Werewolf: The Apocalypse – Earthblood معرفی شد. بازی گرگینه‌ای در سبک اکشن نقش آفرینی که زیر نظر استودیو «سایاند» (Cyanide) ساخته و توسط کمپانی «نیکان» (Nacon) منتشر شد. این عنوان بر اساس بازی رومیزی Werewolf The Apocalypse ساخته شده و چند ماهی است که در دسترس گیمرها قرار گرفته است. در ادامه به بررسی دقیق این بازی از زوایای مختلف می‌پردازیم.

در صنعت بازی‌های ویدئویی، بازی‌ها از نظر کیفیت به سه دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول بازی‌هایی هستند که کیفیت ساخت بالایی دارند و توجه همه گیمرها، چه آن‌هایی که حرفه‌ای هستند و چه غیر حرفه‌ای‌ها را به خود جلب می‌کنند. دسته بعدی بازی‌هایی هستند که از نظر برخی موارد مانند داستان و گرافیک، عملکرد چندان قابل قبولی ندارند، اما به واسطه گیم پلی قوی خود، توانایی جذب و سرگرم کردن بازیکن را دارند. اما دسته سومی هم وجود دارد که در آن بازی‌هایی جای دارند که هیچ نقطه مثبت چشم‌گیری ندارند و به نظر می‌رسد هدف سازندگان، فقط ساخت و انتشار یک بازی بوده و به کیفیت آن اصلا توجهی نداشته‌اند. البته شاید این بازی‌ها از نظر فنی ایرادات خاصی نداشته باشند، اما اصلا نمی‌توان آن‌ها را به عنوان یک محصول سرگرم کننده نامید. بیایید ببینیم از نظر شما بازی Werewolf The Apocalypse در کدام دسته قرار می‌گیرد؟

ابتدا بیایید تریلر بازی Werewolf The Apocalypse را باهم تماشا کنیم:

داستان بازی Werewolf The Apocalypse

داستان بازی در شمال غربی آمریکا و در دنیای تخیلی World of Darkness اتفاق می‌افتد، جایی که موجودات ماورایی مانند خون آشام‌ها و گرگینه‌ها، به طور مخفیانه برای به دست آوردن قدرت مبارزه می‌کنند.

جهان توسط سه موجودیت اداره می‌شود: وایلد (Wyld)، نیرویی خلاق و البته آشوب که زندگی را خلق می‌کند و بر طبیعت نظارت دارد؛ ویور (Weaver) که وظیفه شکل دادن به ساخته‌های وایلد و سازماندهی زمین را دارد و وایرم (Wyrm) که در ابتدا به عنوان یک نیروی ایجاد کننده تعادل میان وایلد و ویور بوده، اما به دلیل قدرتمند شدن ویور، به چیزی مانند یک سیاه چاله تبدیل شده و قصد دارد همه چیز حتی انسان‌ها را نابود کند.

تمرکز Werewolf: The Apocalypse روی گرگینه‌هایی است که با نام گرو (Garou) شناخته می‌شوند و متشکل از 13 قبیله هستند. شما در بازی نقش کاهال، یکی از گرگ‌های ایرلندی را بر عهده دارید که با گروه اکو تروریستی Lambda Mankind همکاری می‌کند. این گروه در حال مبارزه با یک شرکت نفتی به نام اندرون است. رئیس شرکت اندرون به موجودیت وایرم خدمت می‌کند و قصد دارد تعادل گایا (Gaia) را به هم بزند. کاهال در یک ماموریت همراه زن و برادر زن خود به تاسیسات نفتی شرکت اندرون نفوذ می‌کند که طی یکی از حمله‌ها همسر خود را از دست می‌دهد. پس از آن کاهال نیز تصادفی یکی از افراد قبیله خود را می‌کشد و به دلیل شرمساری از کاری که انجام داده، قبیله را ترک می‌کند. داستان اصلی 5 سال پس از این ماجرا آغاز می‌شود، جایی که کاهال مجددا به قبیله خود بازمی‌گردد، اما همه چیز مطبق میلش پیش نمی‌رود. این داستان همه آن چیزی است که در طول 20 ساعت گیم پلی با آن مواجه می‌شوید، موردی که به تنهایی می‌تواند باعث شود قید تجربه بازی را بزنید! به طور کلی نباید از بخش داستانی توقع زیادی داشته باشید و اگر می‌خواهید تحت هر شرایطی این بازی را تجربه کنید، سعی کنید به این بخش اصلا توجهی نکنید.

گرافیک بازی بازی Werewolf The Apocalypse 

در مبحث گرافیک هم با یکی از ضعیف‌ترین عناوین روز مواجه هستیم. به حدی که شاید بتوان Werewolf: The Apocalypse را بدترین بازی میان نسلی از لحاظ جلوه‌های بصری نامگذاری کرد. افکت خون برای اثری که راجع به گرگینه‌ها ساخته شده اصلا قابل قبول نیست و آنقدر بد و مصنوعی طراحی شده که احساس می‌کنید با یک اثر کارتونی مواجه هستید. مناظر هم چشم اندازی به وسعت 5 متر دارند که در کنار کم بودن جزئیات، لذت بردن از این اثر را به حداقل می‌رسانند. از طرف دیگر، شباهت بیش از حد محیط‌ها به یکدیگر، بازی را به شدت خسته کننده و تکراری کرده است. چیدمان رندوم آیتم‌ها در محیط آنقدر بد است که دلتان می‌خواهد هر چه زودتر مراحل را به پایان برسانید. از بعد هنری هم نمی توان Werewolf: The Apocalypse را اثری شایسته نامید، زیرا همه چیز از طراحی شخصیت‌ها گرفته تا باس فایت‌ها، همگی معمولی و به دور از خلاقیت هستند.

این بازی برای عرضه بر روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی در نظر گرفته شده است. اما پس از تجربه بازی روی همه این کنسول‌ها، به این نتیجه رسیدیم که کنسول پلی استیشن 5 برای این بازی مناسب‌تر است و با توجه به نقاط ضعف و مشکلات بازی در بخش گرافیکی و کیفیت پایین آن، توصیه می‌کنیم برای داشتن تجربه‌ای بهتر، بازی را با این کنسول تجربه کنید.

متاسفانه سازندگان بازی در بخش طراحی صدا و صداگذاری هم عملکرد قابل قبولی نداشتند و ظاهرا هنوز از نسل هفتم فراتر نرفته‌اند. تمامی افکت‌ها مصنوعی بوده و حتی فاصله شما از منبع تولید صدا هم چندان موثر نیست. حتی اینکه صدا از چپ یا راست هدفون بیاید هم مهم نیست، زیرا هیچ تغییری در ماهیت ماجرا ایجاد نمی‌کند. صداگذاری نقش اصلی داستان یعنی کاهال به گونه‌ای است که انگار از روی یک متن انشا می‌خواند. زیرا هیچ لحن و احساس خاصی در صدای او وجود ندارد. البته نباید از نقش دیالوگ‌های ضعیف که اجازه مانور به صدا پیشه‌ها را نمی‌دهد چشم پوشی کرد.

گیم پلی بازی Werewolf The Apocalypse

خوشبختانه در بخش گیم پلی شرایط کمی بهتر می‌شود. گیم پلی بازی Werewolf The Apocalypse ترکیبی از بازی‌های اکشن و مخفی کاری است. در این دسته بازی‌ها، ساختار و المان‌های بازی باید به گونه‌ای باشد که بازیکن بتواند از هر دو روش استفاده کند. مثلا المان‌های اکشن به نحوی باشند که اگر گیمر به مخفی کاری علاقه‌ای ندارد، بتواند خود را با همان المان‌ها سرگرم کند. همچنین در مراحل و شرایط متفاوت هم از هر دو روش استفاده کند. اما استودیو سایاند گیم پلی بازی را به گونه‌ای طراحی کرده که در بعضی از قسمت‌ها بازیکن مجبور می‌شود فقط از یکی از روش‌ها استفاده کند و آنطور که دوست دارد نتواند مراحل را پشت سر بگذارد. البته پس از گذراندن چند مرحله می توانید مراحل را هر طور می‌خواهید پشت سر بگذارید، اما این هم یک نکته منفی در گیم پلی محسوب می‌شود.

ساختار اکشن بازی هم به گونه‌ای است که در محیط‌هایی که دشمنان حضور دارند می‌توانید خود را به حالت گرگینه درآورده و دشمنان را سلاخی کنید. با اینکه شیوه مبارزات ساختار تکراری به خود می‌گیرند، اما طراحی خوبی دارند و خسته کننده نمی‌شوند. همچنین می‌توانید هر محیط را هم به صورت کاملا مخفیانه بگذرانید. جدا از اینکه در برخی مراحل بازی شما را مجبور می‌کند فقط از یک حالت استفاده کنید، گشت و گذار در محیط هم یکی از مواردی است که آزار دهنده ظاهر می‌شود. مثلا شما در بیشتر مواقع در حال گشت و گذار در پایگاه دشمن هستید که در این شرایط شخصیت بازی بسیار محتاطانه حرکت می‌کند، همین مسئله سرعت بازی را کم می‌کند و باعث می‌شود از آن چندان لذتی نبرید.

بازی Werewolf The Apocalypse دارای یک بخش ارتقای مهارت است که با کشتن دشمنان می‌توانید XP کسب کنید و امتیازهای مخصوص به خرید و ارتقای مهارت را به دست آورید. بخش ارتقای کاراکتر طراحی خوبی دارد و تاثیر آن در گیم پلی بازی و نبردها به خوبی قابل مشاهده است. در جریان مبارزات کاهال می‌تواند از شیوه‌ها‌ی مبارزه‌ای مختلفی مثل حالت سرعتی استفاده کند. مثلا اگر می‌خواهید سریع‌تر جاخالی دهید و ضربات متعددی را به دشمنان وارد کنید، حالت سرعتی گرگینه شما بهترین انتخاب است. هرکدام از این حالت‌ها 4 مهارت مخصوص دارند که در ابتدا فقط یک یا 2 مهارت در دسترس است و بقیه را باید در بازی خریداری کنید.

در این بازی هوش مصنوعی یکی از موارد دو پهلو به حساب می‌آید. در بعضی از قسمت‌های بازی شاهد عملکرد خوب هوش مصنوعی هستیم، اما در نقاطی دیگر عملکرد ضعیفی را از خود به نمایش می‌گذارد.

امتیازات کسب شده Werewolf The Apocalypse

CogConnected: 8 از 10

استودیوی سایاند با عناوین قبلی، توان خود را در بازی‌های سبک ماورالطبیعه اثبات کرده است. از جمله‌ بازی‌های قبلی این استودیو می‌توان به Styx: Shards of Darkness و Call of Cthulhu اشاره کرد که هر دو بازی هم با استقبال نسبتاً خوبی مواجه شدند. بازی Werewolf: The Apocalypse – Earthblood به عنوان جدیدترین اثر این استودیو می‌تواند طرفداران گرگینه را راضی نگه دارد.

Gamers Heroes: 7 از 10

Werewolf: The Apocalypse Earthblood یک بازی اکشن قدیمی است که در یک محیط مدرن عرضه می‌شود. سادگی در طراحی و ساخت ممکن است مورد توجه همه قرار نگیرد، اما کسانی که به دنبال یک اثر اکشن ماجراجویی - مخفی‌کاری هستند، می‌توانند لحظات خوبی را با این بازی سپری کنند.

Wccftech: 3/6 از 10

این بازی یک اثر اکشن ماجراجویی ساده و سرراست است. بخش‌های مختلف این بازی از مشکلات حاد رنج نمی‌برد، اما کم‌عمق بودن آن باعث می‌شود که تجربه‌ی Werewolf: The Apocalypse Earthblood برای افراد تازه ‌وارد سخت باشد. برخی لحظات جالب و سرگرم‌کننده در این بازی وجود دارد، اما تجربه‌ی خطی و ساده‌ی آن چندان برجسته و خوب نیست.

Xbox Achievements: 5/5 از 10

Werewolf: The Apocalypse – Earthblood به عنوان یک بازی مخفی‌کاری شما را راضی نمی‌کند و از مشکل هوش مصنوعی ضعیف نیز رنج می‌برد. در مورد این اثر در بهترین حالت می‌توان گفت که فقط قابل بازی است، اما تجربه‌ی آن به شدت خسته‌کننده خواهد بود.

IGN: 4 از 10

Werewolf: The Apocalypse – Earthblood یک اثر ناامیدکننده در مخفی‌کاری است که داستان ضعیفش شما را مجبور می‌کند که سیستم مبارزات متوسط آن را تحمل کنید و شاهد پتانسیل از دست رفته‌ی جهان World of Darkness باشید.

خرید بازی Werewolf The Apocalypse

فروشگاه گنوپلی یک مرجع دوست داشتنی برای خرید بازی‌های پلی استیشن ۴، بازی‌های پلی استیشن ۵، بازی‌های ایکس باکس وان و بازی‌های ایکس باکس های جدید سری ایکس و سری اس است که شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را خریداری کنید.

یکی از خدمات جالب فروشگاه گنوپلی خرید و فروش بازی‌های کارکرده و دست دوم است که شما می‌توانید دیسکت بازی‌هایی که به پایان رسانده‌اید را از طریق گنوپلی به فروش برسانید و بازی‌های جدید که دوست دارید را تهیه کنید.

 

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد