سرویس استیم چیست و چگونه اکانت استیم بسازیم؟

سرویس استیم چیست و چگونه اکانت استیم بسازیم؟

در این مطلب از گنوپلی قصد داریم درباره سرویس استیم و نحوه ساخت اکانت و خرید بازی از سرویس استیم صحبت کنیم

به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی بسترهای مناسبی برای ایجاد حس هیجان بیش‌تر و رقابت بین گیمرها به صورت آنلاین ایجاد شده است. یکی از این بسترهای راه‌اندازی شده برای بازی‌های آنلاین کامپیوتری سرویس استیم است. برای آشنایی بیش‌تر با استیم تا پایان این مطلب در گنوپلی همراه باشید.

سرویس استیم چیست؟

شرکت Valve که یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های کامپیوتری است، در سال ۲۰۰۳ نرم‌افزاری به نام استیم «Steam» را راه‌اندازی و روانه بازار کرد. استیم یک شبکه بزرگ برای دسترسی به بازی‌های آنلاین ویدئویی است که در کمترین زمان به بزرگترین فروشگاه بازی‌های کامپیوتری تبدیل شد. امروزه استیم به حدی پیشرفت داشته است که نزدیک به ۷۰ درصد بازی‌های دیجیتال کامپیوتری از طریق آن انجام می‌شود.

مزیت‌های سرویس استیم

از ویژگی‌های مهم این پلتفرم فروش بازی‌های دیجیتال می‌توان به سرویس اجرای بازی‌ها به صورت چند نفره اشاره کرد. در استیم تخفیف‌های قابل توجهی برای فروش بازی‌ها در نظر گرفته شده است. هم‌چنین تعداد بالای بازی‌های منتشر شده و امکان گفتگو گیمرها با یکدیگر از دیگر نقاط قوت این پلت‌فرم و محبوبیت زیاد آن بین گیمرها می‌توان اشاره کرد. در استیم بازیکنان به راحتی می‌توانند با یکدیگر در تعامل باشند و نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

اکثر موارد افراد برای گذران وقت به دنبال افرادی هستند که بتوانند اوقات خوشی را با هم سپری کنند، استیم این مشکل را برای گیمرها حل کرده است و با ایجاد بستر مناسب برای بازی‌های آنلاین به دای گیم هیجان بیشتری اضافه کرده است. چه بسا افراد زیادی که از این طریق توانستند در دنیای واقعی از هر کجای این کره خاکی با هم در ارتباط باشند. هم‌چنین اگر شما یک گیمر حرفه‌ای باشید رقابت با اطرافیان که ممکن است تبحر خاصی در بازی نداشته باشند کمی کسل کننده به نظر برسد اما با نصب پلت‌فرم استیم شما می‌توانید با گیمرهای حرفه‌ای در ارتباط باشید و در مورد آیتم‌های مختلف بازی با آن‌ّها گپ و گفت داشته باشید و رقابت‌های هیجانی را تجربه کنید.

۱۲۰ میلیون کاربری که به سمت استیم کشیده شده‌اند روزانه اوقات خوب و خوش و هیجانی را در این پلتفرم به سرانجام می‌رسانند و لحظات خوبی را برای خود ثبت می‌کنند. استیم مانند یک صندوقچه‌ی امن بازی‌هایی که شما از طریق این سرویس خریداری می‌کنید را نگهداری می‌کند و بر خلاف نسخه فیزیکی بازی بدون هیچ خط و خش و ایرادی برای همیشه در اختیار شما قرار دارد. در صورتی که بازی‌های خریداری شده و نصب شده شما به هر دلیلی از روی سیستم پاک شود شما می‌توانید از طریق استیم آن را بدون پرداخت هزینه‌ای مجددا برای خود نصب کنید و از هیجان بازی لذت ببرید.

 علاوه بر موارد بالا که عنوان شد و نیازی به خرید مجدد بازی نیست هم‌چنین شما می‌توانید در پلت‌فرم استیم آیتم‌هایی از بازی‌های خود را به دوستان خود هدیه بدهید. یا حتی می‌توانید بازی‌های خود را با دوستان و خانواده خود در استیم به اشتراک بگذارید تا هرکدام بتوانید از آیتم خاصی استفاده کنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: اپیک گیمز چیست؟ راهنمای خرید بازی از فروشگاه اپیک گیمز

نکته قابل توجه استفاده از پلت‌فرم استیم فضای ذخیره‌سازی ابری است با استفاده از این سرویس حتی بعد از حذف و نصب ویندوز هم فایل‌های خریداری شده و ذخیره شده شما از دست نخواهد رفت و بعد از نصب مجدد ویندوز شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را در استیم بازگردانی کنید. یا حتی در سیستم کامپیوتری دیگری غیر از سیستم خود بدون نیاز به حمل فلش و دیسک بازی یا هر وسیله اضافی دیگری در هر کجای دنیا تنها با یک نام کاربری و کلمه عبور به بازی‌های خود دسترسی داشته باشید.

آموزش ساخت اکانت استیم

برای استفاده از سرویس استیم تمامی بازیکنان و استفاده کنندگان از این پلت‌فرم باید یک حساب کاربری در استیم داشته باشند. در ابتدا برای نصب برنامه استیم باید به سایت رسمی استیم مراجعه کنید و نسخه اصلی آن را نصب کنید. برای ورود به سایت رسمی استیم بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.store.steampowerd.com

پس از ورود به سایت استیم و نصب نرم‌افزار در صفحه باز شده اگر از قبل نام کاربری و کلمه عبور داشته باشید به راحتی می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید در غیر اینصورت با کلیک روی Creat a New Account وارد مراحل ایجاد حساب کاربری شوید.

در صفحه باز شده باید آدرس ایمیل خود را وارد کرده و نام کشور را انتخاب و در پایان گزینه من ربات نیستم را انتخاب و تائید کنید. برای انتخاب نام کشور ترجیحا از روسیه یا آرژانتین استفاده کنید زیرا ایران جزو کشورهای تحریم شده است و بعد از انتخاب نام کشور به دلیل قوانین جدید استیم و ریجن‌ها دیگر قابل تغییر نخواهد بود. در ضمن آی‌پی سیستم خود را باید با نام کشوری که انتخاب کرده‌اید تنظیم کنید.

در این مرحله یک ایمیل تاییدیه به ادرس شما ارسال می‌شود که کافی است وارد ایمیل خود شده و با کلیلک روی لینک آن را تایید کنید. در نهایت وارد مرحله آخر ثبت‌نام خود یعنی انتخاب نام کاربری و کلمه عبور می‌شوید. استیم چند نام کاربری به شما پیشنهاد می‌دهد یا می‌توانید از نام‌های معناداری که خودتان انتخاب می‌کنید استفاده کنید. در این مرحله با تایید نام کاربری و کلمه عبور ثبت‌نام شما به پایان می‌رسد و شما یکی از اعضای خانواده بزرگ استیم محسوب می‌شوید.

نکات مهم هنگام ثبتنام  در استیم

رمز عبور شما در استیم نباید کمتر از ۸ حرف باشد. رمز عبور را ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک و اعداد انتخاب کنید.

کاربرانی که قصد ایجاد حساب کاربری غیر از امریکا، آلمان و انگلستان دارند ممکن است با پیغام خطای «شما قادر به ساخت حساب کاربری در کشور مورد نظر نیستید» مواجه شوند در این هنگام باید به دفعات متعددی تلاش کنند تا استیم اجازه ساخت حساب کاربری را بدهد.

برای کاربران کشورهای روسیه و آرژانتین توصیه می‌شود تا با استفاده از برنامه استیم روی ویندوز یا مک اقدام به ایجاد حساب کاربری داشته باشند از طریق مرورگر این کار را انجام ندهند زیرا پس از اعمال قانون‌های جدی در راستای تغییر ریجن حساب کاربری استیم کاربران با پیغام خطا در هنگام ایجاد حساب کاربری مواجه می‌شوند.

 

سیستم امنیتی استیم

قبل از شروع به خرید و حتی شارژ حساب کاربری خود نیاز است که سیستم امنیتی استیم خود را از حالت ایمیل به پیامک تغییر دهید. برای این‌کار ابتدا برانامه استیم را باید روی گوشی موبایل خود از طریق پلی استور یا اپ استور نصب و اجرا کنید. سپس با نام کاربری و کلمه عبور خود با گوشی موبایل وارد حساب کاربری خود شوید. سپس برنامه را روی کامپیوتر یا مک اجرا کنید و بعد از ورود به بخش تنظیمات گزینه Manage Steam Guard Account Security را انتخاب و مراحل نهایی آن را انجام دهید تا استیم گارد روی موبایل شما تنظیم شود. با این‌کار امنیت استیم خود را به بالاترین حد ممکن رسانده‌اید تا اگر احیانا نام کاربری و کلمه عبور خود را برای اشتراک بازی‌ها به کسی داده‌اید نتوانند بدون اجازه شما به خرید یا فروش بازی‌های شما بپردازند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: چگونه در ps4 آنلاین بازی کنیم

چگونه از استیم خرید کنیم؟

پس از ساخت حساب کاربری و ورود به آن برای فعال کردن بخش خرید و سایر ویژگی‌های این پلت‌فرم پرکاربرد شما باید حساب کاربری خود را به میزان پنج دلار شارژ کنید.

معمول‌ترین روش خرید بازی در استیم خرید استیم والت است. با استفاده از این سرویس کیف‌پول شما شارژ می‌شود و شما می‌توانید از آن استفاده کنید و به خرید بازی‌های موردعلاقه خود بپردازید. روش دوم خرید از استیم استفاده از کد بازی‌ها است. کاربران استیم می‌توانید از سایت‌های فروش CD KEY کد بازی مورد نظر خود را خریداری کرده و سپس با فعال کردن آن در استیم از هیجان بازی‌ها لذت ببرند. روش آخر و آسان برای خرید در استیم خرید و فروش کلید بازی است پس از فعال کردن پنج دلار در حساب کاربری خود می‌توانید از بخش بازار استیم کلیدهای بازی تیم فورترس ۲ که برای فروش در اختیار کاربران قرار می‌گیرد را بخرید و با فروش آن در بازارچه کیف پول خود را برای خرید بازی مورد علاقه خود شارژ کنید.

پس از خرید بازی‌های مورد علاقه خود نوبت به استفاده و شروع بازی می‌شود برای دیدن بازی‌های خریداری شده خود می‌توانید از قسمت جستجو نام بازی خود را وارد کرده و آن را پیدا کنید. هم‌چنین می‌توانید با مراجعه به بخش Library به بازی‌های خریداری شده خود دسترسی داشته باشید. در این بخش شما می‌توانید بازی‌ّای مختلف خود را دسته‌بندی کرده تا هنگام افزایش فهرست بازی‌های خریداری شده دسترسی آسانی به بازی‌های خود داشته باشید.

بعد از گذشت زمانی که شما حسابی با جزئیات استیم آشنا شده‌اید و توانسته‌اید به رتبه‌های بالایی در بازی‌های خود برسید می‌توانید برای خرید بازی‌های بیش‌تر و پرداخت هزینه‌های کم‌تر آیتم‌های بازی‌ّای خود را به فروش بگذارید برای این‌کار می‌توانید از بخش Inventory آیتم‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید و گزینه فروش را فعال کنید. سپس یک نمودار قیمت به شما نشان می شود که می‌توانید قیمت مورد نظر خود را برای فروش انتخاب کنید در این مرحله یک تاییدیه به برنامه موبایل استیم شما که در بالا توضیح داده شد ارسال می‌شود و پس از تایید آن آیتم مورد نظر شما برای فروش قرار داده می‌شود.

با فروش این آیتم‌ها می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود و آیتم‌هایی که دوستانتان برای فروش در بخش Community قرار داده‌اند را خریداری کنید یا حتی با خرید بازی‌های بیش‌تر و کسب امتیاز بیش‌تر می‌توانید با خرید قاب‌های پروفایل و ... به شخصی‌سازی و زیباسازی پروفایل خود بپردازید.

خرید بازی پلی استیشن

اگر شما تجربه استفاده از فروشگاه اپیک گیمز را دارید حتما نظر و تجربه خود را از طریق سایت و اینستاگرام گنوپلی با سایر گیمرها به اشتراک بگذارید.

در ضمن فراموش نکنید اگر قصد خرید بازی پلی استیشن ۵ یا بازی ‌های پلی استیشن ۴ را هم دارید می‌توانید از طریق فروشگاه گنوپلی بازی ‌های کارکرده خود را بفروشید و بازی‌های جدیدی را خریداری کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد