بررسی بازی WWI Tannenberg Eastern Front برای پلی استیشن 5

بررسی بازی WWI Tannenberg Eastern Front برای پلی استیشن 5

در این مطلب از گنوپلی به نقد و بررسی بازی WWI Tannenberg Eastern Front برای پلی استیشن می پردازیم.

جنگ جهانی اول، که بی‌شک یکی از وحشتناک‌ترین و خونین‌ترین جنگ‌های تاریخ بشریت محسوب می‌شود، آغازگر دنیای مدرن ما شد. در طی و پس از این جنگ کشورهای مختلفی در سراسر جهان تغییر کردند. در این جنگ چیزی حدود 17 میلیون نفر کشته شدند و همچنین 23 میلیون نفر هم زخمی شدند، و همین امر باعث پیدایش دورانی تاریک برای بشریت شد که با سیل عظیمی از مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی همراه بود و نتیجه آن پیدایش ماهیت امروزی دنیا به شکلی که مشاهده می‌کنیم، است. اما با اندکی مطالعه کتاب‌های تاریخی و کسب اطلاعات از جنگ جهانی اول، متوجه می‌شوید که در این جنگ از ابتدایی‌ترین سلاح‌ها و حتی شمشیر و تبر به عنوان ابزار اصلی جنگ استفاده شده و همین امر در کنار کمبود فاکتور هیجان، باعث شده که کمتر استودیو و شرکتی دست به ساخت آثاری واقع گرایانه از این جنگ بزند. حتی استودیو‌هایی همانند Dice که در زمینه ساخت آثار این چنینی معروف هستند نیز در توسعه اثر خود واقعیت‌های تاریخی را کنار گذاشته و تنها سعی در ارائه گیم‌پلی مهیج داشته‌اند. شاید به همین دلیل است که محصول پایانی بر خلاف انتظارات، بیشتر شبیه عنوانی با مبارزات مدرن و همراه با گرافیکی از جنگ‌جهانی اول شده است.

اما با وجود عدم تمایلی که شرکت‌ها و استودیوهای معروف نسبت به ساخت بازی‌های مبتنی بر جنگ جهانی اول از خود نشان دادند، استودیو Blackmill Games با کمک M2H دست به ساخت عنوانی در سبک شوتر اول شخص و با تم جنگ جهانی اول زد و در نهایت این بازی در سال 2019 توسط M2H منتشر و روانه بازار بازی‌های ویدئویی شد. این بازی که WWI Tannenberg Eastern Front نام دارد را باید عنوانی در سبک اکشن، مولتی پلیر، تیر اندازی، اول شخص و بقا دانست که در آن با 64 گیمر از سراسر دنیا همراه شده و تجربه هیجان انگیزی را می‌سازید. پس از عملکرد قابل قبول Verdun، که اولین عضو سری کاملا آنلاین 1914-1918 محسوب می‌شود و به طور تخصصی به نبرد‌های مختلف این بازه زمانی می‌پردازد، حال سازندگان با بازی جدیدی برگشته‌اند. در واقع بازی Tannenberg یک نسخه جداگانه برای عنوان گروهی Verdun است که در سال 2017 وارد بخش دسترسی اولیه استیم شد و بالاخره بعد از حدود 2 سال صبر، به‌صورت رسمی منتشرشد.

حالا بیایید نگاهی بیندازیم به تریلر بازی WWI Tannenberg Eastern Front تا ببینیم با چه فضایی روبرو هستیم:

داستان بازی Tannenberg

Tannenbergبر اساس جبهه شرقی جنگ ساخته شده است و نام مکانی در کشور رومانی است. بر خلاف آنچه که اغلب مردم فکر می‌کنند، جبهه شرقی جنگ جهانی اول هیچ شباهتی به جبهه غربی ندارد و در آن ارتش‌های دشمن در زمین‌های باز و بزرگ به مقابله با یکدیگر می‌پرداختند. شاید اصلی‌ترین تفاوت Tannenberg با Verdun هم در همین مورد باشد.

Tannenberg به دلیل ماهیت آنلاین و چند نفره خود، بخش داستانی خاصی را ارائه نمی‌دهد. بازی Tannenberg سعی می‌کند نبرد مشهور تاننبرگ که بین امپراتوری روسیه و آلمان در سال 1914 در اولین ماه شروع جنگ جهانی اول رخ داد را شبیه ‌سازی کند. این نبرد منجر به تخریب تقریبا کامل ارتش دوم روسیه و خودکشی ژنرال فرمانده آن الکساندر سامسونف شد. با شروع بازی، درهای منطقه شرقی جنگ جهانی اول به روی شما باز می‌شوند و در آن زمان شما قادر به تجربه 64 نفره بازی خواهید بود.

گیم پلی بازی Tannenberg 

در Tannenberg سه حالت جداگانه وجود دارد. در حالت مانور، شما به عنوان بازیکن به یکی از دو قدرت جنگی موجود می‌پیوندید و با مشخص کردن شخصیت‌ها و سربازان، وارد نبردی عظیم می‌شوید. در حالت Attrition Warfare هر کدام از طرفین جنگ به طور شانسی تعدادی بلیط دریافت می‌کنند که نشان دهنده تعداد نیروهای انسانی آن‌ها است. بنابراین اگر بازیکنی کشته شود، می‌تواند دوباره وارد میدان شود و به جای آن یکی از بلیط ها کم می‌شود. در حقیقت هدف اصلی از بین بردن تمام بلیط‌های دشمن است. و در حالت آخر که Rifle Deathmatch نام دارد، هیچ قانون و روال خاصی وجود ندارد و بازیکن پس از ورود به بازی یک سلاح را انتخاب کرده و هرکسی که سر راهش قرار گیرد را می‌کشد.  همچنین بیش از 7 ارتش مختلف در بازی وجود دارند و قادر به نبرد در هشت نقشه بزرگ و تاکتیکال خواهید بود که این نقشه‌ها از نظر طراحی قابل رقابت با بهترین بازی‌های هم سبک خود هستند و خود به تنهایی بخش زیادی از بار درگیر کنندگی بازی را به دوش می‌کشند. در حقیقت این نقشه‌ها 5 منطقه‌ای هستند که در جنگ جهانی اول شاهد نبردهای خونینی بوده‌اند و با وجود کم بودن تعداد اما باز هم بازی از دیدگاه محتوا چیزی کم ندارد و به این دلیل که قرار است 64 بازیکن در قالب سرباز به میدان بروند، نقشه های بازی بسیار بزرگ طراحی شده‌اند. البته در برخی موارد این مورد مزیت محسوب نمی‌شود، زیرا قرار دادن گیم‌پلی در بستر نقشه‌های عظیم می‌تواند مشکل آفرین باشد، چون طراحی متقارن در چنین آثاری بسیار سخت‌تر از عناوین کوچک‌تر و در مواردی حتی نا‌ممکن است. اما خوشبختانه Tannenberg تا حدودی توانسته از بروز چنین ایراداتی جلو‌گیری کند و با وجود اندک کاستی‌های بعضی نقشه‌ها، تجربه مانور‌دهی بسیار خوبی در این بخش به مخاطبان ارائه دهد.

بخش سلاح‌ها و سیستم پیشرفت بازی هم که یکی از اصلی‌ترین قسمت‌ها در بازی‌های آنلاین به حساب می‌آید، در Tannenberg کمی دو پهلو عمل کرده است، به نحوی که ممکن است برخی از گیمرها آن را بپسندند و برخی دیگر از آن خوششان نیاید. البته بر خلاف بازی‌های اول شخص، در این بازی سیستم پیشرفت چند لایه و عمقی گنجانده نشده است، ولی به جای آن قابلیت‌های جدیدی بر اساس گروهان‌های در دسترس، تعبیه شده است. هر کدام از طرفین نبرد دارای گروهان‌های خاصی هستند که از ارتش‌های جنگی واقعی الهام گرفته و دارای قابلیت‌های خاصی هستند.

Tannenberg با وجود داشتن گیم پلی‌ روان و محاسبه شده، اما متاسفانه از دیدگاه مسائل فنی دارای اشتباهات پرتعدادی است. اولین مشکلی که خیلی هم به چشم می‌آید، کاهش شدید نرخ فریم بازی هنگام مشاهده منوها است، به حدی که نرخ فریمی که در بازی بین 45 تا 60 است، هنگام مشاهده منوها به کمتر از 20 هم می‌رسد. این اشکال در منوی اصلی چندان به چشم نمی‌آید زیرا گیمر در حال انتخاب سرور و وصل شدن به آن است، اما زمانی که در حین نبرد قصد تعویض سلاح را دارد، سقوط ناگهانی نرخ فریم می‌تواند بسیار تاثیرگذار بوده و حتی نقشه‌های پیش‌روی او را نیز بر باد دهد. با این حال با وجود عظمت نقشه‌های بازی، عملکرد فنی بازی در حین تجربه گیم‌پلی به طور کلی قابل قبول است و جدا از لگ‌های ثانیه‌ای، مشکل بزرگی در تجربه این اثر پیش نمی‌آید.

گرافیک بازی Tannenberg 

انیمیشن‌های اول شخص بازی که شامل اعمالی مانند شلیک سلاح‌ها، تعویض خشاب و دویدن هستند، بسیار خوب و استاندارد طراحی شده‌اند. به حدی که قرار دادن تیر جدید در داخل تفنگ و یا دویدن به سوی یک نقطه استراتژیک حس حضور در یک میدان جنگ واقعی را القا می‌کند. اما به دلایل نامشخصی که حدس می‌زنیم بودجه بازی باشد، انیمیشن‌های سوم شخص و انیمیشن‌هایی که مرتبط با دیگر بازیکنان حاضر در سرور هستند، خیلی بد طراحی شده‌اند. آن قدر بد که در برخی موارد می‌توانند روی گیم پلی تاثیر بگذارند. به عنوان مثال در صورتی که یکی از سربازان دشمنان به هنگام نبرد بر روی زمین بخوابد، این عمل چنان سریع و غیر‌طبیعی انجام می‌پذیرد که مخاطب برای لحظه‌ای گیج شده و کنترل مگسک تفنگ را از دست می‌دهد.

به طور کلی Tannenberg شوتر خوبی محسوب می‌شود و می‌تواند نیازهای گیمرهایی که به دنبال بازی در فضای جنگ جهانی اول هستند را برطرف کند. در ادامه به مرور نمرات کسب شده توسط بازی می‌پردازیم:

 

PSU: نمره 8 از 10

Tannenberg عنوانی جذاب در سبک تیراندازی است که رعایت تاکتیک‌های درست در آن حرف اول را می‌زند. شما باید از بسیاری از امکانات موجود و مهارت‌های خاص برای تداوم پیروزی‌هایتان استفاده کنید. البته به دلیل سبک و وجود چند مشکل در بازی، بسیاری از بازی‌بازان ممکن است ارتباط خوبی با آن برقرار نکنند.

 

THEGAMER: نمره 7 از 10

با وجود ایراداتی که در Tannenberg مشاهده می‌شوند، شاهد تلاش‌ بسیاری از سوی دو استودیوی سازنده برای ارائه‌ی یک بازی با کیفیت‌تر نسبت به گذشته بودیم. می‌توان گفت که دوست داران سبک تیراندازی و بقا از این بازی لذت خواهند برد؛ چرا که وقایع جنگ جهانی اول را به خوبی به تصویر کشیده است.

 

SCREEN RANT: نمره 5 از 10

متاسفانه Tannenberg عنوانی نیست که بتوانیم آن را به هر گیمری پیشنهاد بدهیم. مشکلات مختلفی همچون بارگذاری طولانی و باگ‌های عجیب در بازی، موجب رنجش بازی‌بازان شده است. با این حال، طراحی جزئیات تاریخی بسیار خوب صورت گرفته است و شاهد یکی از برترین عناوین با موضوع جنگ جهانی اول هستیم.

 

TheSixthAxis: نمره 5 از 10

Tannenberg دارای نحوه تیراندازی خوبی نیست و همین را باید یکی از اصلی‌ترین مشکلات بازی دانست. در هر جای این بازی شاهد ایده‌های نابی از سوی سازندگان هستیم، اما آن‌ها نتوانسته‌اند از این ایده‌ها به خوبی بهره ببرند. در مجموع، Tannenberg یک بازی نسبتا کسل کننده است که خیلی از اتفاقات در آن به کندی پیش می‌روند.

 خرید بازی Tannenberg 

فروشگاه گنوپلی یک مرجع دوست داشتنی برای خرید بازی‌های پلی استیشن ۴، بازی‌های پلی استیشن ۵، بازی‌های ایکس باکس وان و بازی‌های ایکس باکس های جدید سری ایکس و سری اس است که شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود از جمله بازی WWI Tannenberg Eastern Front را خریداری کنید.

همچنین یکی از خدمات جالب فروشگاه گنوپلی خرید و فروش بازی‌های کارکرده و دست دوم است که شما می‌توانید دیسکت بازی‌هایی که به پایان رسانده‌اید را از طریق گنوپلی به فروش برسانید و بازی‌های جدید که دوست دارید را تهیه کنید.

فراموش نکنید اگر تجربه انجام این بازی را دارید حتما آن را از طریق سایت یا اینستاگرام گنوپلی با دیگران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد