ایکس‌ باکس در آمریکا محبوب‌تر از پلی‌ استیشن است

ایکس‌ باکس در آمریکا محبوب‌تر از پلی‌ استیشن است

با وجود اینکه پلی استیشن سهم بیشتری از بازار کنسول‌ها را در اختیار دارد اما گزارش‌ها خبر از محبوبیت ایکس باکس در آمریکا می‌دهد.

براساس گزارشی که سایت گیمینگ اسمارت GamingSmart منتشر کرده است، با وجود اینکه پلی استیشن در جهان از محبوبیت بیشتری برخوردار است و سهم بیشتری از بازار کنسول‌های بازی را در اختیار دارد اما در امریکا ایکس باکس محبوبیت بیشتری دارد.

طبق گزارش GamingSmart، پلی‌ استیشن ۵ هم‌اکنون ۶۵ درصد از سهم بازار کنسول‌ها را در اختیار دارد. این در حالی است که سهم کنسول‌های ایکس‌ باکس سری ایکس و سری اس کمی کم‌تر از ۳۵ درصد اعلام شده است. اگرچه در قدرت بالای برند به شدت محبوب پلی‌استیشن هیچ شکی نیست، اما جالب است بدانید که در مقایسه با سهم ۴۹/۸ درصدی پلی‌استیشن از بازار آمریکا، ایکس‌باکس با در اختیار داشتن ۵۰/۱۸ درصد از سهم این بازار، کنسول محبوب‌تری از نظر بازی‌بازان آمریکا محسوب می‌شود.

همچنین  برند ایکس‌باکس پس از انتشار کنسول‌های نسل نهمی خود یعنی X و S بسیار بهتر از قبل عمل کرده است. طبق اطلاعات منتشر شده، در سال ۲۰۱۸، کنسول ایکس‌باکس وان کم‌تر از ۳۰ درصد سهم جهانی بازار کنسول‌ها را در اختیار داشت. حالا به لطف عرضه‌ی کنسول‌های جدید، برند ایکس‌باکس بهترین عملکرد خود را نشان داده و در حال گسترش است.

مایکروسافت اخیرا اقدام به خرید استودیو‌های بازی سازی مانند زنی‌مکس مدیا (ZeniMax Media)، قطعاً آینده‌ی درخشان و هیجان انگیزی در انتظار ایکس‌ باکس و طرفداران آن خواهد بود. با این که ایکس‌باکس در آمریکا محبوب‌تر از پلی‌استیشن است، اما باید دید که آیا مایکروسافت می‌تواند برای کسب سهام بازار کشور‌های دیگر نیز خود را به پلی‌استیشن برساند یا خیر.

این مطلب راهم مطالعه کنید: کدام کنسول را بخریم؟ PS5 یا Xbox X

شما طرفدار کدام کنسول بازی هستید؟ پلی استیشن یا ایکس باکس؟ نظرات و تجربیات خود را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی گنوپلی با ما در میان بگذارید.

منبع: گیمفا

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد