ایکس باکس سری اس می‌تواند بازی‌های پلی استیشن 2 را اجرا کند

ایکس باکس سری اس می‌تواند بازی‌های پلی استیشن 2 را اجرا کند

کنسول نسل نهمی مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری اس توانایی اجرای بازی های پلی استیشن 2 از طریق دولوپر مود را دارد.

جالب است بدانید در حالی که کنسول نسل نهمی سونی یعنی پلی استیشن 5 توانایی اجرای بازی های پلی استیشن 2 را ندارد، اما کنسول های ایکس باکس سری ایکس و اس مایکروسافت در اتفاقی جالب می توانند بازی های پلی استیشن 2 را اجرا کنند. در ادامه این مطلب از گنوپلی در این باره بیشتر صحبت می کنیم.

جالب است بدانید پلی استیشن 2 بعد از سال‌ها هنوز به عنوان محبوب‌ترین و پرفروش ترین‌کنسول تاریخ سونی شناخته می‌شود با این حال دسترسی به بازی‌های آن هر روز سخت‌تر می‌شود. اگر پیگیر اخبار عرضه پلی استیشن ۵ بوده باشید، حتما می‌‌دانید که این کنسول تنها از بازی‌های پلی استیشن ۴ پشتیبانی می‌کند و هنوز خبری مبنی بر پشتیبانی PS5 از بازی های پلی استیشن 3 و 2 خبری نیست.

در همین حین خبری منتشر شد که نشان می دهد کنسول های جدید شرکت رقیب یعنی مایکروسافت این وظیفه را بر عهده گرفته و امکان اجرای بازی های پلی استیشن 2 را دارند.

نحوه اجرای بازی پلی استیشن 2 در ایکس باکس ایکس و اس

ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) و سری اس (Xbox Series S) دارای حالتی به نام Developer Mode هستند و با فعال کردن آن، امکان نصب و اجرای یک امولیتور (emulator) رایگان و اوپن سورس به نام RetroArch فراهم می‌شود. 

بر اساس ویدیویی که از کانال یوتیوب مدرن وینتیج گیمر (Modern Vintage Gamer) منتشر شده است، بازی‌هایی همچون Ico یا Jak & Daxter و God of War به راحتی روی سری اس قابل اجرا هستند. با این که در این ویدیو فقط عملکرد سری اس را می‌توان مشاهده کرد، اما سری ایکس هم دقیقا به همین شکل می‌تواند کار کند.

اجرای بازی پلیس استیشن 2 در ایکس باکس اس

این اولین‌باری است که کنسول مایکروسافت بازی‌های پلی استیشن را به کمک امولاتورها می‌تواند اجرا کند. درحد تئوری، می‌توان گفت این نرم‌افزار برابرسازی قابلیت پشتیبانی از بازی‌های پلی استیشن و PSP و برخی بازی های نینتندو را روی ایکس باکس سری اس دارد.

به‌نظر می‌رسد این قابلیت دلیل قانع‌کننده‌ای باشد تا عده‌ای از گیمرها ترجیح دهند به‌سراغ نسخه‌ی ارزان‌تر کنسول جدید ایکس باکس بروند. البته امکان اجرای بازی‌های PS2 در سری ایکس هم وجود دارد، چرا که این کنسول هم از حالت Developer Mode پشتیبانی می‌کند.

البته ناگفته نماند امکان اجرای بازی از طریق حالت توسعه کنسول و از طریق شبیه‌ساز با پشتیبانی رسمی بازی‌های نسل‌های قبل تفاوت زیادی دارد. اما به هر حال جالب است که در حال حاضر در پلی‌ استیشن 5 نمی‌توان به این شکل بازی‌های پلی‌ استیشن 2 را اجرا کرد.

در حال حاضر کابران پلی استیشن می توانند با خرید اشتراک PS Now بعضی از بازی‌های خاص پلی‌استیشن ۲ را  در کنسول پلی‌ استیشن ۵ یا پلی‌ استیشن ۴ دانلود و بازی کنند. اما طبیعتا در حال حاضر فقط این قضیه برای بازی‌های موجود در این سرویس قابل استفاده است و برای همه‌ی بازی‌های پلی‌استیشن ۲ این امکان وجود ندارد.

در پایان فراموش نکنید اگر قصد خرید کنسول ایکس باکس سری ایکس و سری اس را دارید، فروشگاه گنوپلی امکان خرید اقساطی انواع کنسول ها، بازی ها و لوازم جانبی را از طریق سایت لندو فراهم کرده است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد