آیا کنسول ایکس باکس سری اس برای اجرای بازی‌ها محدودیت دارد؟

آیا کنسول ایکس باکس سری اس برای اجرای بازی‌ها محدودیت دارد؟

اعضای تیم سازنده بازی شوتر Vigor در مصاحبه‌ای ادعا کردند کنسول ایکس باکس سری اس باتوجه به اینکه پردازنده مشابه‌ای با سری ایکس دارد، محدودیتی برای اجرای بازی‌های نسل بعد ایجاد نمی‌کند.

همانطور که می‌دانید کنسول‌های جدید مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس (Xbox X) و ایکس باکس سری اس (Xbox S) تا چند روز دیگر به صورت جهانی عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد،‌ مایکروسافت برای اینکه بتواند طیف وسیع‌تری از کاربران را به خرید کنسول‌های نسل نهمی خود ترغیب کند، تصمیم گرفته است محصولات جدید خود را در دو طیف قیمتی به بازار عرضه کند به این ترتیب مایکروسافت شانس بیشتر برای پیروزی در مقابل رقیب قدرتمند خود یعنی پلی استیشن سونی خواهد داشت.

اما از آنجایی که کنسول Xbox S تنها  ۲۹۹ دلار قیمت گذاری شده است، برای کاربران این سوال به‌وجود آمده است که ایکس باکس سری اس توانایی پردازش بازی‌های نسل جدید را دارد؟

ایکس باکس سری اس

کنسول ایکس باکس اس برخلاف برادر بزرگ‌تر خود از درایو نوری پشتیبانی نمی‌کند، به همین دلیل نسخه دیجیتال کنسول ایکس باکس ایکس محسوب می‌شود. همچنین بر خلاف سری ایکس که توانایی نمایش تصاویر با رزولوشن 8K را دارد، سری اس قادر است بازی‌ها را با رزولوشن 1440p اجرا کند.

پتر کولاچ (Petr Kolář) و دیوید کولیکاک (David Kolečkář)، از اعضای استودیوی بوهيميا اینتراکتیو (Bohemia Interactive) که وظیفه ساخت بازی شوتر Vigor را برعهده دارد، در مصاحبه‌ای که به‌تازگی انجام دادند ادعا کردند از آنجایی که کنسول سری اس پردازنده مرکزی مشابه‌ای با سری ایکس دارد، محدودیتی در اجرای با‌زی‌‌ها در آینده نخواهد داشت.

«نکته قابل‌توجه این است که قدرت پردازنده مرکزی سری اس کمتر نشده است. به همین دلیل این کنسول هیچ محدودیتی برای اجرای بازی‌ها و ویژگی‌های آن‌ها ایجاد نخواهد کرد.»

به این ترتیب کاربرانی که قصد خرید کنسول ارزان‌تر دارند، باید بدانند که ایکس باکس سری اس مشکلی برای اجرای بازی‌ها روی رزولوشن پایین‌تر ندارد. اما بسیاری از کاربران از اقدام مایکروسافت ناراضی هستند و Xbox S را شایسته حضور در جمع کنسول‌های نسل نهمی نمی‌دانند.

اما فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس، ادعا کرد ایکس باکس سری اس به‌ دلیل قیمت پایین‌تر آن نسبت به سایر کنسول‌های نسل نهمی در طولانی مدت می‌تواند محبوبیت زیادی را به‌دست آورده و فروش قابل‌توجهی را تجربه کند. 

در پایان یادآوری می‌کنیم که کنسول‌های جدید مایکروسافت از ۲۰ آبان به صورت جهانی به بازار عرضه می‌شود. برای خرید ایکس باکس سری ایکس و اس با بهترین قیمت و با شرایط قسطی با گنوپلی تماس بگیرید

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد