بازی های ایکس باکس سری ایکس روی ایکس باکس وان اجرا خواهد شد؟

بازی های ایکس باکس سری ایکس روی ایکس باکس وان اجرا خواهد شد؟

به گفته فیل اسپنسر مایکروسافت قصد دارد امکان اجرای بازی‌های ایکس باکس ایکس را از طریق ایکس کلاد برای کنسول‌های قدیمی‌تر امکان‌پذیر کند.

در حالی که از آبان ماه می‌توانیم شاهد کنسول‌های نسل نهمی کمپانی مایکروسافت ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) و ایکس باکس سری اس (Xbox Series S) باشیم. کاربران کنسول‌های قدیمی‌تر نسبت به اجرای عناوین بازی‌های جدید روی کنسول‌های قدیمی خود نگران هستند.

به تازگی فیل اسپنسر (Phil Spencer) رئيس بخش ایکس باکس در کمپانی مایکروسافت به این نگرانی پاسخ داده است. بر اساس گفته‌های اسپنسر توسعه دهندگان بازی‌های ایکس باکس قرار است تا چند سال آینده از این کنسول‌‌های قدیمی‌تر مانند ایکس باکس وان (Xbox One) پشتیبانی کنند. بنابراین با آمدن کنسول‌های نسل جدید مایکروسافت کاربران قدیمی خود را فراموش نخواهد کرد و کاربران نیاز نیست نگران باشند.

اسپنسر در مصاحبه با نشریه Kotaku در این باره توضیح داده است:

وقتی در مورد ایکس باکس وان صحبت می‌کنیم، فکر می‌کنیم که  ایکس کلاد (xCloud) یا راه بسیار خوب برای اجرای بازی‌های نسل نهمی روی این کنسول باشد. عملی کردن این ایده خیلی طول نخواهد کشید، چرا که همین الان می‌دانیم چه کاری باید انجام دهیم و مشغول کار در این زمینه هستیم.

بر اساس خبرهای منتشر شده به نظر می‌رسد بازی‌های انحصاری ایکس باکس ایکس در رزولوشن پایین‌تر در کنسول‌های قدیمی‌تر قابل اجرا هستند. به این ترتیب نتیجه می‌گیریم که مایکروسافت قصد دارد با استریم ابری بازی‌های ایکس‌ باکس سری ایکس و اس روی ایکس‌ باکس وان، به کاربران اجازه دهد تا عناوین جدید را روی این کنسول نسل هشتمی هم تجربه کنند.

حتما می‌دانید که کنسول Xbox X و برادر کوچکتر آن یعنی Xbox S، در تاریخ ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) در سراسر جهان عرضه خواهند شد. اگر قصد خرید این کنسول‌ها را دارید در جریان باید که گنوپلی شرایط ویژه‌ای برای خرید به صورت قسطی و با بهترین قیمت فراهم کرده است.

برای آگاهی از شرایط خرید ار طریق سایت یا شبکه‌های اجتماعی گنوپلی با ما در تماس باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد