شکایت زلاتان ابراهیمویچ از FIFA 21 به علت استفاده غیرقانونی از نام و چهره او

شکایت زلاتان ابراهیمویچ از FIFA 21 به علت استفاده غیرقانونی از نام و چهره او

زلاتان ابراهیمویچ ستاره سوئدی تیم فوتبال میلان ایتالیا از تولید کنندگان بازی فیفا 21 به دلیل استفاده غیرقانونی از نام و چهره او در بازی شکایت کرد.

زلاتان ابراهیمویچ ستاره سوئدی تیم فوتبال میلان ایتالیا به خاطر استفاده غیرقانونی شرکت الکترونیک آرتز از نام و چهره او در بازی FIFA 21  از این شرکت شکایت کرد.

زلاتان در یک پست در توییتر خود گفت: «شخصی سال‌ها با استفاده‌‌ از نام و چهره‌ی من بدون مجوز در حال کسب درآمد غیر قانونی بوده است! وقتش رسیده که پیگیری را آغاز کنم!»

این موضوع در حالی است که پیش از زلاتان، روملو لوکاکو ستاره بلژیکی تیم اینتر میلان هم به خاطر همین موضوع از تولیدکنندگان بازی فیفا ۲۱ شکایت کرده بود. گفته می‌شود گرت بیل ستاره ولزی تیم تاتنهام هم به این جمع ملحق شده است.

جالب اینجاست که ابراهیمویچ در سال ۲۰۱۷ در مصاحبه‌ای با الکترونیک آرتز اعلام کرده بود که خوشحال است که هواداران و فرزندانش از دیدن کارت ویژه‌ی او در بخش فیفا آلتیمیت FIFA 17 هیجان زده می‌شوند.

اما چرا بازیکنان فوتبال که تا پیش از این از دیدن نام خود در بازی فیفا خوشحال می‌شدند دست به شکایت از الکترونیک آرتز زده‌اند؟

به نظر می‌رسد پاسخ این معما در قرارداد ۵۰ میلیون دلاری این شرکت با دیوید بکام ستاره مشهور انگلیسی برای استفاده سه سال از نام و چهره او در بازی‌های فیفا است.

گویا قرارداد هنگفت این شرکت با دیوید بکام موجب شده است تا بازیکنان مشهور هم بخواهند از فرصت ایجاد شده کسب درآمد کنند.

اما بخش EA Sports شرکت الکترونیک آرتز امروز رسماً پاسخ خود را به اختلافات پیش آمده در مورد استفاده از اسامی و چهره‌های بازیکنان در بازی FIFA 21  را اعلام کرده است.

بر اساس بیانیه این شرکت، آن‌ها با باشگاه AC Milan و لیگ برتر انگلستان یک قرارداد همکاری همه جانبه امضا کردند که حق استفاده از چهره‌ها، اسامی و کلیه‌ی مشخصات بازیکنان را در بر می‌گیرد. بنابراین این قرارداد شامل حال زلاتان ابراهیموویچ و گرت بیل نیز می‌شود.

با توجه به بیانیه EA Sports به نظر نمی‌رسد شکایت ابراهیمویچ و گرت بیل مشکلی برای بازی FIFA 21 ایجاد کند و به  شرکت الکترونیک آرتز پیش از عرضه نسخه محبوب بازی فیفا ۲۱ مجوزها و کپی رایت لازم برای استفاده از نمادها، اسامی، چهره‌ها و آثار برای محتوای تولید شده را کسب کرده است.

این مطلب را هم مطالعه کنید: مقایسه بین فیفا 20 و فیفا 21

در پایان این نکته را هم یادآوری کنیم که بازی محبوب FIFA 21 هم اکنون برای کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس است و اتفاقا مورد استقبال بسیاری از گیمرها و دوست داران بازی فیفا هم قرار گرفت.

اگر شما بازی فیفا ۲۱ را تجربه کردید حتما نظرات خود درباره این بازی را از طریق سایت گنوپلی با سایر گیمرها به اشتراک بگذارید. اگر هم قصد خرید بازی فیفا 21 را دارید فروشگاه گنوپلی شرایط ویژه ای را برای خرید این بازی فراهم کرده است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد