۱۰ نکته در مورد استفاده از کنسول پلی استیشن 5

۱۰ نکته در مورد استفاده از کنسول پلی استیشن 5

در این مطلب قصد داریم به ۱۰ نکته جالب در مورد استفاده بهتر از کنسول پلی استیشن 5 اشاره کنیم.

اگر صاحب کنسول پلی استیشن 5 هستید باید بگوییم خوش به حالتان کنسول بی نظیری دارید و می‌توانید بیش از هر فرد دیگری از بازی کردن لذت ببرید اما چند نکته وجود دارد که می‌تواند در استفاده از پلی استیشن ۵ به شما کمک کند. در این مطلب قصد دارید به ۱۰ نکته جالب در مورد استفاده بهتر از PS5 اشاره کنیم.

۱. نوتیفیکیشن‌های مزاحم را خاموش کنید

خاموش کردن نوتیفیکشن‌های غیرضروری همانقدر که در گوشی‌ مهم است، در کنسول هم اهمیت دارد. برای این کار وارد Settings و سپس Notifications شوید. در اینجا، می‌توانید تعیین کنید که کدام یک از نوتیفیکیشن‌ها را می‌خواهید ببینید و کدام‌ها را نه.

۲.  اخطار اسپویل را فعال کنید

یکی از ضدحال‌ترین چیزهایی که ممکن است برای ما رخ دهد این است کسی داستان یک فیلم یا بازی را برای ما لو دهد، یا به اصطلاح اسپویل کند. جالب است بدانید کنسول پلی استیشن 5 می‌تواند اسکرین شات‌هایی که شامل اسپویلر باشد یا حتی بخش‌هایی که شما در بازی‌تان به آن نرسیده‌اید می‌شوند را از شما مخفی کند.

برای فعال کردن آن، به Setting بروید، Saved Data and Game/App Settings را انتخاب کنید و سپس Spoiler Warnings را فعال کنید.

۳.  ضبط خودکار ویدیو را خاموش کنید

حتما می‌دانید یکی از ویژگی‌های جالب PS5 این است که هنگام کسب تروفی یا عبور کردن از یک مرحله یک ویدیو ضبط می‌کند.  اگر برای حفظ فضای ذخیره‌سازی کنسول نمی‌خواهید این اتفاق بیافتد به Settings بروید و وارد Captures and Broadcasts > Trophies شوید تا این ویژگی را خاموش، یا مدت ویدیوها را کوتاه‌تر کنید.

۴. میکروفن کنترلر را خاموش کنید

این که یک میکروفن و اسپیکر در کنترلر پلی استیشن 5 قرار دارد به خودی خود خوب است، اما شاید در هر صورت بخواهید یک هدست جدا به آن وصل کنید. استفاده از میکروفن کنترلر باعث می‌شود که شدت ویبره و افکت‌های کنترلر روی Weak تنظیم شود، به جای استانداردش که Strong باشد.

۵. در مصرف باتری دوال‌ سنس صرفه‌جویی کنید

به طور پیش‌فرض، کنترلرهای دوال‌سنس پلی استیشن 5  به طور خودکار خاموش نمی‌شوند و به همین راحتی باتری آن‌ها خالی می‌شود، برای صرفه جویی در مصرف باتری وارد Settings شوید، در System > Power Saving می‌توانید Set Time Until Controller Turns Off را روی ۱۰، ۳۰ یا ۶۰ دقیقه قرار دهید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ویژگی های دسته پلی استیشن 5 و تفاوت آن با نسل قبلی

۶. از حریم شخصی خود محافظت کنید

همه‌مان می‌دانیم که حریم شخصی چقدر در فضای آنلاین اهمیت دارد و این قضیه شامل کنسول بازی هم می‌شود. به Settings بروید و در Users and Accounts > Privacy تعیین کنید که چقدر داده با سونی به اشتراک بگذارید، یا این که پروفایلتان در سرچ کاربران ظاهر شود یا خیر.

۷. به وسیله گوشی به کنسول دسترسی داشته باشید

سونی اپلیکیشن پلی استیشن را روی اندروید و iOS برای پلی استیشن 5 با ویژگی‌ها و ظاهری جدید به روز کرده است. می‌توانید از طریق گوشی به چت صوتی دسترسی داشته باشید، به فروشگاه پلی استیشن بروید، بازی‌ها را از دور اجرا یا دانلود کنید، و حافظه کنسولتان را مدیریت کنید.

۸. آمار بازی‌ کردن خود را مشاهده کنید

گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها این روزها خیلی بهتر می‌توانند مدت زمانی که پایشان وقت تلف کرده‌اید را نشان دهند و پلی استیشن 5 هم به آن‌ها پیوسته است. دکمه پلی استیشن را روی کنترلر فشار دهید، آیکون پروفایلتان را انتخاب کنید، و سپس Profile و Games را انتخاب کنید. اینجا می‌توانید برای بازی ببینید که چقدر پای آن وقت گذاشته‌اید و تا چه حد جلو رفته‌اید.

۹. به راحتی بازی‌های پلی استیشن ۴ را بازی کنید

پلی استیشن 5 تقریبا تمام بازی‌های پلی استیشن 4 را می‌تواند اجرا کند و یکی از ساده‌ترین راه‌هایش هم این است که بازی‌های قدیمی خود را از طریق یک هارد اکسترنال منتقل کنید. اگر بازی‌هایتان را از پلی استیشن 4 داخل یک هارد بریزید و آن را به پلی استیشن 5 متصل کنید، کنسول جدیدتان می‌تواند بازی‌ها را شناسایی و اجرا کند (بدون استفاده از فضای داخلی).

این مطلب راهم مطالعه کنید: آموزش انتقال بازی از پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5

۱۰. کنسول خود را از گرد و خاک پاک کنید

به راحتی  می‌توانید صفحات کناری پلی استیشن 5 خود را جدا کنید تا بتوانید به سوراخ‌های جذب گرد و خاک دسترسی داشته باشید. هر از گاهی اینجا را جارو برقی بگیرید تا از کنسول خود در مقابل گرد و خاک محافظت و راندمان آن را حفظ کنید.

در پایان فراموش نکنید اگر هنوز کنسول پلی استیشن ۵ را خریداری نکرده‌اید، فروشگاه گنوپلی شرایط ویژه‌ای را برای خرید اقساطی کنسول، بازی‌ها و لوازم جانبی PS5 از طریق سایت لندو فراهم کرده است.

منبع: ویجیاتو

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد