نقد و بررسی بازی انیمال کراسینگ Animal Crossing: New Horizons

نقد و بررسی بازی انیمال کراسینگ Animal Crossing: New Horizons

در این مطلب از سایت گنوپلی به نقد و بررسی بازی انیمال کراسینگ Animal Crossing New Horizons می‌پردازیم.

این روزها ویروس منحوس کرونا بر زندگی همه ما سایه انداخته و تقریبا همه جای این کره خاکی با این ویروس کشنده درگیر شده است. در هر سایت، مجله، روزنامه یا خبری که باز می‌کنیم، نام این ویروس به چشم می‌خورد و اکنون زندگی همه ما با آن گره خورده است. فیلم ببینیم، کتاب بخوانیم و هر کار دیگری هم بکنیم، باز هم فکر کرونا از سرمان بیرون نمی‌رود. تنها دوای درمان این مشغله فکری، بازی Animal Crossing: New Horizon است.

سری Animal Crossing از سال 2001 و با کنسول نینتندو 64 وارد دنیا شد و به نوعی یک شبیه سازی از زندگی، کشاورزی و اندکی معماری را با خود به ارمغان آورد. این سری از بازی‌ها شبیه ساز زندگی رویایی هر انسانی هستند و زندگی ای را به تصویر می‌کشند که بسیار ساده‌تر، خوشگل‌تر و شادتر از زندگی باشد که امروزه آن را تجربه می‌کنیم.

عناوین بعدی سری Animal Crossing همگی در کنسول‌های دستی و خانگی نینتندو درخشیدند و اکنون پس از گذشت 20 سال، نوبت به بازی Animal Crossing: New Horizons رسیده است. اثری که توسط «آیا کیوکوگو» ساخته شده و در آن از تجربیات موفق خود در سری قبلی، یعنی Animal Crossing: New Leaf که در سال 2012 منتشر شده، الهام گرفته است.

Animal Crossing: New Horizons به نوعی احیا کننده این فرنچایز در کنسول‌ها محسوب می‌شود، زیرا در سال‌های اخیر تمرکز روی عرضه این بازی برای گوشی‌های هوشمند بوده است. اکنون این نسخه جدید با یک بازگشت شکوهمندانه کاری کرده که بار دیگر نام این فرانچایز بر سر زبان‌ها بیوفتد.

درباره Animal Crossing: New Horizons

Animal Crossing: New Horizons بسیار ساده شروع می‌شود و ساده هم پیش می‌رود. در ابتدای بازی تام نوک      (Tom Nook) که یک راکون بد نام و پول دوست است، پکیج تفریحی یک جزیره دورافتاده و متروکه را به شما می‌فروشد و این پکیج شامل یک چادر مسافرتی، یک فانوس و یک تخت مسافرتی است. سپس وارد جزیره‌ای می‌شود که غیر از خودتان 5 ساکن دیگر دارد. این 5 ساکن از 3 راکون که راهنمای شما هستند و 2 مسافر که برای عوض کردن زندگی شان در کنار شما قرار گرفتند، تشکیل شده است. بازی براساس ساعت دنیای واقعی پیش می‌رود، مثلا اگر شما ساعت 5 وارد بازی شوید، در محیط بازی نیز ساعت 5 است. این ویژگی قدم اول از مسیر نزدیک‌ شدن به زندگی واقعی در این بازی است.

شما در Animal Crossing: New Horizons، در نقش یک کاراکتر مجازی هستید که با برپا کردن چادر خود در یک جزیره آرام و خلوت، زندگی مستقل و البته ماجراجویانه خود را شروع می‌کند. به روایتی نقش فردی را دارید که کارش را از صفر شروع کرده و برای امرار معاش مجبور است به شکار پروانه روی بیاورد و برای سیر شدنش تنها خوراکی موجود در جزیره، یعنی پرتقال بخورد. پس از اینکه نام جزیره را با میل خود انتخاب کردید و چادرتان را هم برپا کردید، وارد جهان بازی می شوید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: نقد و بررسی بازی کرش بندیکوت 4 - Crash Bandicoot 4: It’s About Time

اگر نسخه‌های قبلی این بازی را تجربه کرده باشید، احتمالا به یاد دارید که روند بازی در آن‌ها بسیار سریع بوده و خیلی زود وارد چرخه سریعی از زندگی مجازی می‌شدید، در حالیکه در Animal Crossing: New Horizons روند بازی بسیار کند است و شما این مسیر را آرام آرام طی می‌کنید. چند ساعت اول فقط باید با یک سری درخت و دو سه نفر دیگه سروکله بزنید و با هیزم شکنی و ماهیگیری وقت بگذرانید. ساعات ابتدایی این بازی مانند آشنا شدن با یک سیاره جدید است، حتی ممکن است برخی اوقات حوصله‌تان سر برود و ندانید که چه کاری باید بکنید.

اما پس از چند ساعت بازی کردن، بازی روی دور می‌افتد و اگر تا پیش از آن فکر می‌کردید کل بازی در این جزیره متروکه جریان خواهد داشت، اکنون متوجه می‌شوید که دنیای بازی شما را به چند صد هزار جزیره دیگر هدایت می‌کند و جزیره خودتان هم بزرگ و بزرگتر خواهد شد.

در Animal Crossing: New Horizons شما چند کار ساده پیش رو دارید که همه آن‌ها حول محور خلق کردن می‌چرخند و  قرار است کل گیم پلی بازی را تشکیل بدهند. شما در بازی می توانید با به دست آوردن آیتم‌های مختلف، وسایل گوناگونی را درست کنید و با آن‌ها زندگی خود را بگذرانید. مثلا می‌توانید با چوب، قلاب ماهیگیری درست کنید یا با داشتن یک بیل، کشاورزی کنید. هرچند که در Animal Crossing: New Horizons رویاها انتها ندارند، اما رسیدن به آن‌ها زمان زیادی می‌طلبد و سقف این رویاها آنقدر بالاست، که رسیدن به آن‌ها کار هر کسی نیست.

همانطور که گفته شد این شمایید که زندگی خودتان را می‌سازید. مثلا ممکن است در جزیره خودتان سیب داشته باشید و دوستتان در جزیره خود گیلاس داشته باشد. به این ترتیب می‌توانید با گرفتن دانه گیلاس از او، این میوه را پس از مدتی در جزیره خود هم داشته باشید. جزیره شما در ابتدا کوچک است و ساکنین کمی دارد، اما به تدریج به یک جزیره بزرگ تبدیل می‌شود و باید کم‌کم جدا از مدیریت زندگی کاراکتر خود، کل جزیره را هم مدیریت کنید.

در Animal Crossing: New Horizons همه چیز آموختنی است. شما فرمول ساخت وسایل را به روش‌های مختلف می‌آموزید و با پیاده سازی آن‌ها اشیا جدید خلق می‌کنید. بسیاری از وسایل هم در سطح بازی پخش شده‌اند که باید آن‌ها را پیدا کنید و به موزه بفرستید، مانند فسیل دایناسورها در زیر خاک! منطقه موزه یک منطقه ویژه است که در آن تمامی وسایلی که پیدا کرده‌اید را برای دیگران به نمایش می‌گذارید. در واقع شما تفریح ساکنان جزیره را خلق می‌کنید و موزه هم به وسیله خودتان پر می‌شود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بازی های ایکس باکس سری ایکس روی ایکس باکس وان اجرا خواهد شد؟

نکاتی که باید از Animal Crossing: New Horizons بدانید

  • بازی دارای مینی مپ است. اگر در بازی برای مدت کوتاهی بدون حرکت بمانید و کاری نکنید، بازی به صورت خودکار یک نقشه کوچک به همراه زمان، در گوشه پایین و سمت راست صفحه نشان می‌دهد.
  • موبایل شما دارای دوربین و اپلیکیشن است. با وجود اینکه نینتندو دارای یک دکمه اسکرین شات از بازی‌ها است، اما در Animal Crossing: New Horizons می‌توانید با استفاده از موبایل خود تصاویر دلخواه را ثبت کنید.
  • سرویس NookLink. NookLink یک سرویس آنلاین در اپلیکیشن موبایل نینتندو سوییچ است. با استفاده از این سرویس می‌توانید بارکدهای بازی‌های Animal Crossing: New Leaf و Animal Crossing: Happy Home Designer را که توسط خودتان ساخته شده، اسکن کنید و طرح‌های مورد علاقه خود را به Animal Crossing: New Horizons هم انتقال دهید.
  • بازی دارای فصل های گوناگون است. افرادی که در نیم کره جنوبی زندگی می‌کنند، هنگام بازی فصل های مطابق با محل زندگی خود را مشاهده می‌کنند. در شروع بازی می‌توانید نیم کره شمالی یا جنوبی را انتخاب کنید.
  • بازی تا 4 نفر را به صورت آفلاین پشتیبانی میکند. بازی Animal Crossing را به صورت اسپلیت اسکرین می‌توان 2 الی 4 نفره بازی کرد. برای این کار کافی است با استفاده از NookPhone بازیکن اضافه کنید.
  • بازی تا 8 نفر را به صورت آنلاین و آفلاین پشتیبانی میکند. اگر می‌خواهید با تعداد بیشتری بازی کنید، می‌توانید Animal Crossing: New Horizons را در حالت آنلاین یا آفلاین به صورت 8 نفره بازی کنید. شما می‌توانید با استفاده از شبکه آنلاین نینتندو، از یک تا 7 نفر از دوستان خود را به جزیره دعوت کنید، یا با اتصال 2 الی 8 کنسول نینتندو سوییچ به صورت بی‌سیم، بدون نیاز به اینترنت بازی کنید.
  • بازی دارای سیستم ذخیره خودکار است. در نسخه‌های قبلی Animal Crossing، کاراکتر آقای راستی             (Mr. Rasetti) بازی شما را ذخیره می‌کرد، اما اکنون جای خود را به سیستم ذخیره خودکار داده است.
  • فایل سیو بازی قابل انتقال نیست. بر خلاف بسیاری از بازی های نینتندو سوییچ، نمی‌توانید فایل سیو بازی Animal Crossing را از یک کنسول به کنسول دیگر منتقل کنید و جزیره ساخته شده در بازی، متعلق به کنسولی خواهد بود که بازی را روی آن آغاز کردید.

نظرات و امتیازات Animal Crossing: New Horizons

پس از بررسی کامل Animal Crossing: New Horizons، به بررسی نمرات منتقدین در رابطه با این بازی می‌پردازیم:

TheGamer   / امتیاز: 100

تجربه بازی Animal Crossing: New Horizons بی‌شک لایق انتظاری که برای آن کشیدیم، بود. بازی به طور کلی آرامش بخش، لذت‌بخش و مناسب تمامی گروه‌های سنی طراحی شده است. با وضعیت کنونی تنها امری که به آن نیاز داریم کمی حواس پرتی از رویدادهایی است که ما را محصور کرده‌اند و این بازی برای تحقق این امر گزینه‌ای ایده‌آل است که در زمان خوبی نیز به انتشار رسیده است.

Trusted Reviews / امتیاز: 100

بازی Animal Crossing: New Horizons بهترین عنوانی است که امسال تجربه کرده‌ام و بدون شک جایگاه خود را به عنوان یکی از تجربه‌های قابل توجه این نسل از بازی‌های ویدیویی تثبیت می‌کند.

GamesRadar / امتیاز: 90

هنوز هم هیچ سری بازی دیگری همانند Animal Crossing وجود ندارد و بازی Animal Crossing: New Horizons برایمان ثابت می‌کند که زندگی در این دنیای درگیرکننده برای مدت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

Meristation / امتیاز: 90

بازی Animal Crossing: New Horizons بهترین نسخه سری Animal Crossing محسوب می‌شود. هرچند بازی دارای ایرادات جزئی است، اما این ایرادات به سختی قابل تشخیص هستند. کیفیت جزئیات زندگی، عمل روزانه میوه چیدن، مکالمه با همسایه‌ها و نهایتا مکانیزم‌های جدید بازی آنقدر لذتبخش هستند که بازی را به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین تجربه‌های کمپانی نینتندو تبدیل کرده است.

بازی Animal Crossing: New Horizons یک عنوان ساده اما در عین حال عظیم است که می‌تواند تا صدها ساعت گیمرها را سرگرم کند. در روزهای این چنینی که ویروس کرونا دنیا را به آشوب کشانده، این بازی آرامشی هرچند کوتاه‌ مدت را برای گیمرها به ارمغان می‌آورد.

خرید بازی Animal Crossing

فراموش نکنید برای خرید بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس می‌توانید از فروشگاه گنوپلی استفاده کنید. ۱منا گنوپلی با همکاری سایت لندو شرایط خرید اقساطی کنسول، بازی‌ها و لوازم جانبی از سایت را فراهم کرده است.

در پایان می‌توانید به تماشای تریلر آپدیت جدید بازی انیمال کراسنیگ بنشینید:

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد