هشت بازی ناامید کننده سال ۲۰۲۱

هشت بازی ناامید کننده سال ۲۰۲۱

در این مطلب از گنوپلی قصد داریم به بازی های ناامید کننده سال ۲۰۲۱ اشاره کنیم.

از آغاز سال ۲۰۲۱ کمپانی‌های تولید و نشر بازی‌های ویدئویی در صدد جذب کاربران خاص خود از سراسر دنیا موفق به تولید بازی‌های ویدئویی جذاب و هیجان‌انگیز شدند. هم‌چنین در این سال شاهد ورود دو کنسول نسل نهمی PS5 و Series X Xbox به دنیای هیجان‌انگیز گیم بودیم. در نتیجه باید بدانیم که سال ۲۰۲۱ دنیای گیم با تحولات عظیمی روبرو شد و شاهد عرضه‌ بازی‌های پرفروشی در سالی که گذشت بوده‌ایم. با این‌حال همه بازی‌های عرضه شده در سال ۲۰۲۱ نتوانستند آن‌چنان که باید و شاید در دنیای گیم بدرخشند و مورد توجه قرار بگیرند. این امر ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، اما در حالت کلی و با سنجش معیارهای کلی می‌توان گفت بازی‌هایی روانه دنیای گیم می‌شوند که ایرادات فنی و فضای نه‌چندان دلچسب آن‌ها جلوی ظهور نکات مثبت آن را می‌گیرد و بازیکنان هیچ لذتی از دقایقی که برای آن بازی سپری می‌کنند نمی‌برند. هر چند دنیای گیم بیشتر به سلیقه گیمرها ارتباط دارد و برخی از بازی‌های ناامید کننده ممکن است از نظر سایر گیمرها بازی محبوب باشد و به لیست بازی های پرفروش سال هم دست پیدا کند، اما در این مطلب قصد داریم به بازی‌های ناامید کننده  سال ۲۰۲۱ اشاره کنیم.

بازی های ناامید کننده سال ۲۰۲۱

  • بازی Battlefield 2042

بازی معروف Battlefield 2042 با این‌که یکی از پرفروش‌ترین‌ها و محبوب‌ترین‌ بازی‌ها در سال ۲۰۲۱ معرفی شده است اما با وجود باگ‌ها و نقص‌های فنی که در حین اجرا وجود داشت به عنوان ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۱ معرفی شده است. بازی Battlefield 2042 از آن‌جایی که طرفداران زیادی داشت در نتیجه گیمرها انتظار زیادی از نسخه جدید این بازی داشتند که متاسفانه خاطره خوبی از آن در ذهن طرفداران حک نشده است. اگر بخواهیم علاوه بر تغییرات هسته گیم، حذف شدن سیستم کلاس‌ها، کاهش تعداد سلاح‌های بازی به باگ‌ها ، خطاهای گرافیکی و قطع شدن سرور در بازی Battlefield 2042 اشاره کنیم بدون شک می‌توانیم نام این بازی را در صدر جدول هشت بازی ناامید کننده سال ۲۰۲۱ قرار دهیم.

  • بازی  DOOM 3 VR Edition

بازی‌های امروزه در دنیای دیجیتال و گیم اکثرا تبدیل به بازی‌های واقعیت مجازی شده‌اند به‌گونه‌ای که انگار بازیکنان در دنیای واقعی مشغول به بازی هستند. مخصوصا تمام استودیوهای تولید و نشر در زمینه ژانر شوتر به طور قابل توجهی تمرکز می‌کنند تا بتوانند نظر حداکثری را به سمت خود جلب کنند. اما بازی DOOM 3 VR Edition به همان شکلی که در ابتدا برای ماوس و کیبورد طراحی شده بود در دسترس قرار گرفته است و هیچ تغییر محسوسی نداشته است. علاوه بر این مورد مشکلات نورپردازی و طراحی مراحل نیز با شکست مواجه شد و به همین دلیل بازی DOOM 3 VR Edition نتوانسته است با دیگر رقبای خود به رقابت بپردازد و به طور حتم در گروه بازی‌های ناامید کننده سال ۲۰۲۱ قرار خواهد گرفت.

  • بازی Nerf: Legends

در بازی Nerf: Legends که یک بازی جنگجویانه است بازیکن با اسلحه و مورد هدف قرار دادن رقیب خود سروکار دارد. طراحان این بازی نتوانسته‌اند با دیگر طراحان در زمینه تولید بازی‌های ماجراجویی و پازل رقابت کنند در نتیجه بازی Nerf: Legends یک بازی تک نفره و کسل کننده است که بازیکن هیچ لذتی از آن نخواهد برد و بی‌شک حتی برای گذران وقت هم برای بار دوم به سراغ آن نخواهد رفت. به مرور زمان طراحان سعی کرده‌اند در آپدیت‌های بعدی این بازی بخشی را تحت عنوان بازی‌های چند نفره بیافزایند که متاسفانه در این مرحله هم موفق به جذب مخاطب نشده‌اند.

  • بازی Balan Wonderworld

بازی Balan Wonderworld یک بازی به ظاهر کودکانه که قبل از انتشار آن انتظاراتی زیادی از آن می‌رفت و به خیال این‌که یکی از پرطرفدارترین بازی‌های سال به شمار می‌رود مراحل تولید را طی کرده است. اما در حقیقت مشکلاتی در زمینه گیم پلی و مکانیک‌های مختلف بازی مانع کشف جذابیت شخصیت مرموز بازی به نام Balan  شده است. این شخصیت کارتونی در حل کردن پازل و در کسب قابلیت‌های جدید به بازیکن کمک می‌کرد. بازی Balan Wonderworld به ظاهر کودکانه طراحی شده بود اما توجه هیچ کودکی را به سمت خود جلب نمی‌کند و ادامه بازی برای کودک هیچ لذتی نخواهد داشت. در نتیجه بازی Balan Wonderworld در لیست ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۱ قرار گرفت.

این مطلب راهم مطالعه کنید: نقد و بررسی بازی control

  • بازی Werewolf The Apocalypse

بازی Werewolf The Apocalypse یک بازی بسیار خسته‌کننده و بی‌ربط به دنیای واقعی است. نوع دیگری از یک بازی جنگجویانه است که بازیکن را به شکل یک گرگ ظاهر می‌کند که باید برای نجات جان خود و فرار از آن منطقه یا به جنگ با دشمنان خود بپردازد یا به طور مخفیانه از آن‌ها فرار کند. در برخی از مراحل بازی بازیکن مجبور به تغییر شخصیت خود به آدمیزاد یا گرگ است تا مراحل خسته کننده با گرافیک بسیار ضعیف آن را از سر بگذراند. همه این عوامل دست به دست یکدیگر داده‌اند تا بازی بازی Werewolf: The Apocalypse در دسته بازی‌های ناامیدکننده سال ۲۰۲۱ قرار بگیرد.

  • بازی Harvest Moon One World

کمپانی نینتندو یکی از معرف‌ترین‌ها در زمینه آپدیت فرنچایزهای قدیمی است. بازی Harvest Moon One World یکی از بازی‌های زیرخاکی است که توسط کمپانی نینتندو آپدیت شده است اما باز هم نتوانست به رقابت بپردازد و موفق عمل کند. بازی Harvest Moon: One World یکی از اولین بازی‌هایی بود که در زمینه مزرعه‌داری خوب عمل کرده بود و بسیار اعتیادآور بود اما در آپدیت‌های بعدی استفاده از گرافیک سه‌ بعدی به جای پیکسل آرت نتوانست آن‌قدرها هم موفق عمل کند. در بازی Harvest Moon: One World تنوعات مکانیکی که برای کار در مزرعه تعبیه شده بود نتوانست بازیکنان را ترغیب به ادامه بازی کند و در مقایسه با نسخه‌های قبلی بسیار ضعیف و خسته‌کننده عمل کرده است.

  • بازی Grand Theft Auto The Trilogy

نسخه تریلووژی بازی محبوب جی تی ای GTA یعنی Grand Theft Auto The Trilogy به نظر تنها بازی است که تولیدکنندگان آن به اندازه کافی برای آن ارزش قائل نشده‌اند و نخواسته‌اند که به موفقیت برسد. از مشکلات فنی باگ‌ها گرفته تا طراحی گرافیک عجیب و خنده‌دار شخصیت‌های بازی و بارش عجیب و غریب باران در طی مراحل بازی موجب تولید بازی بی‌کیفیت  Grand Theft Auto: The Trilogy در سال ۲۰۲۱ شد. کمپانی راک‌استار که یکی از خوش‌نام‌ترین کمپانی‌های تولیدی و نشر بازی‌های ویدئویی است در پی این اتفاق عجیب و نشر این بازی پر از ایراد از گیمرها عذرخواهی کرد و قول انتشار بازی‌های بی‌نقص کلاسیک را به فروشگاه‌ها داده است. آپدیت‌هایی که از این بازی روانه بازار گیم شده است هم نتوانست بسیاری از مشکلات را رفع کند و موجب شد نام بازی Grand Theft Auto: The Trilogy در لیست ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۱ قرار بگیرد. تاریخ هیچ‌وقت این نسخه از بازی را فراموش نخواهد کرد.

  • بازی eFootball 2022

کمپانی کونامی در سال‌های اخیر در تولید بازی‌ها چندان موفق عمل نکرده است. در سال ۲۰۲۱ کمپانی کونامی با تغییر بازی فیفا به یک بازی سرویس محور سعی در ایجاد رقابت داشته است که شاید بتواند نامی نیک در دنیای گیم از خود باقی بگذارد. با تولید و نشر بازی eFootball 2022 با کمبود محتوا و انیمیشن‌های عجیب و غریب بار دیگر محبور به عذرخواهی از کاربران شده است.

 

خرید بازی از گنوپلی

فروشگاه گنوپلی یک مرجع دوست داشتنی برای خرید بازی‌های پلی استیشن ۴، بازی‌های پلی استیشن ۵، بازی‌های ایکس باکس وان و بازی‌های ایکس باکس های جدید سری ایکس و سری اس است که شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را خریداری کنید.

همچنین یکی از خدمات جالب فروشگاه گنوپلی خرید و فروش بازی‌های کارکرده و دست دوم است که شما می‌توانید دیسکت بازی‌هایی که به پایان رسانده‌اید را از طریق گنوپلی به فروش برسانید و بازی‌های جدید که دوست دارید را تهیه کنید.

فراموش نکنید اگر تجربه انجام این بازی را دارید حتما آن را از طریق سایت یا اینستاگرام گنوپلی با دیگران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد